La conferència de Konami prèvia a l'E3 [ACTUALITZADA]

4 min

Tot i que oficialment la propera edició de l'Electronic Entertainment Expo comença el proper dilluns, Konami s'ha avançat i ens porta avui els jocs més importants del seu catàleg.

Ben aviat ens adonem que no es tracta d’una conferència en directe com succeeix a l'E3, sinó un d’un vídeo prèviament gravat i editat. Shinji Hirano, president de Konami fa acte d’aparició en un entorn generat per ordinador per a saludar l’audiència i agrair-li fidelitat, en especial a tots aquells que han donat suport al Japó desprès de la catàstrofe derivada del terratrèmol.

Tot seguit, entra en matèria, recordant l’expansió de la companyia a les diferents plataformes de joc, ja siguin consoles domèstiques, portàtils, smartphones o xarxes socials.

En el que respecta als jocs, fa dos breus apunts sobre Frogger i Castlevania, que celebren aniversari. El primer compleix 30 anys i farà el salt a la Nintendo 3DS. El segon fa 25 anys i s’anuncia que Lord of Shadows rebrà contingut nou descarregable d’aquí a poc. Hirano acaba la intervenció desitjant-nos que gaudim de l’espectacle.

A partir d’ara, viatjarem als estudis de Konami arreu del món per a veure els jocs que seran llançats properament, explicats pels seus programadors i directors creatius.

La primera aturada serà Tokio, on Yoshikazu Matsuhana ens posa al dia sobre el remake de Metal Gear Solid 3: Snake Eater per a Nintendo 3DS. Els programadors han posat especial èmfasi en l’ús de l’efecte 3-D per a garantir una perfecta immersió. Però no serà l'única tecnologia que aprofiti de la 3DS, en moments puntuals on Solid Snake hagi de mantenir l’equilibri, haurem d’equilibrar la consola per a evitar que caigui. La càmera ens servirà per a fer fotos del nostre entorn real i aplicar-les al joc i utilitzar aquestes textures com a vestit de camuflatge.

Canviem d'estudi però no de ciutat. Shingo Takasuka ens mostra Pro Evolution Soccer 2012. Remarca la importància de donar llibertat al jugador que controla la pilota, però especialment a l'organització i reacció de la resta de l'equip quan tinguem la pilota. Konami treballa especialment en crear una intel·ligència artificial que equilibri defensa i atac per a aconseguir un estil de futbol més realista.

Viatgem a Oxford per a veure una producció compartida entre els estudis del Japó i Anglaterra. El joc és NeverDead un joc de trets en tercera persona, en que no podem morir com el seu nom indica. El protagonista és un caçador de vampirs immortal que fa 500 anys va perdre una batalla contra els dimonis i la seva dona. A l'actualitat, torna buscant venjança. El títol ofereix acció, sang, enemics descomunals i humor negre... molt negre. El guió està ple de frases sarcàstiques, però el més dramàtic és veure com perdem els nostres membres i desprès hem d'anar a recollir-los per a tornar a enganxar-nos-els al cos. De fet, podem perdre el cap, literalment, i haver de fer-lo rodolar pel terra per a re-composar-nos. NeverDead sortirà a la venda el proper hivern per a PlayStation 3 i Xbox 360.

Creuem l'oceà Pacífic i arribem fins a Toronto, on estroba l'estudi encarregat de fer els jocs de la saga Silent Hill. Sortirà a la venda Silent Hill Collection, que inclourà els jocs 2 i 3 editats en alta definició. No es diu res de les plataformes però podrien ser PC, PlayStation 3 i Xbox 360. A més, es confirma Silent Hill: Book of Memories en exclusiva per a la nova portàtil de PlayStation.

Podem veure noves imatges i un tràiler de Silent Hill: Downpour. Les sensacions són realment bones i no nomes a nivell visual, l'ambientació i l'estètica semblen a l'alçada de les millors entregues. A finals d'any, els usuaris de PlayStation 3 i Xbox 360 podran sortir de dubtes.[ACTUALITZACIÓ] Al llarg d'aquest matí ha començat a circular per la xarxa el tràiler de presentació deSilent Hill: Downpour i us l'oferim a continuació.

Com era d'esperar, l'última aturada és als estudis d'Hideo Kojima. La presentació d'aquesta recta final està a càrrec de la gent de Mega64 (famosos per fer paròdies de videojocs a la vida real) i del propi Kojima. El resultat pot semblar divertit per a uns i patètic per a d'altres, però el que ens interessa són els videojocs, i en aquest aspecte, l'únic que s'ha anunciat són dos packs de jocs reeditats en alta definició per a les plataformes PlayStation 3 i Xbox 360. El primer inclourà els Metal Gear Solid 2, 3 i Peace Walker, i veurà la llum el novembre d'aquest mateix any, mentre que el segon inclourà Zone of the Enders 1 i 2, sortirà dorant el 2012. Els jocs no nomes es limitaran a fer el salt a l'alta definició, s'han millorat els apartats gràfic i sonor, i els controls estaran adaptat als comandaments de cada consola. Com a anècdota, la versió de PlayStation 3 permetrà als seus usuaris jugar a PS3 i PSP transferint les partides d'una plataforma a l'altre. No n'hi ha hagut notícies noves de Metal Gear Rising, ni n'hi haurà a curt termini, la data de sortida està fixada per l'any 2012.

Aquests són els únics jocs que ha presentat Kojima, que ha aprofitat per a mostrar el motor gràfic anomenat Fox Engine, en el qual estan treballant als seus estudis, i que té com a objectiu convertir-se en un referent a nivell mundial. El propi director afirma que permetrà programar a gran velocitat, aprofitant les qualitats de cada plataforma de manera senzilla.

Aquí podem veure una captura d'una demostració. Es pot observar que la qualitat de la imatge és excel·lent, tenint en compte l'entorn i la il·luminació.

Aparentment la presentació acabava aquí, però en els últims segons ha aparegut això a la pantalla:

Un nou Contra? Tot apunta que sí. Potser haurem d'esperar les conferències oficials de l'E3 per a saber-ne més. En qualsevol cas us mantindrem informats.

Comenta-ho al fòrum

stats