Xbox 360 esdevé centre d'una experiència transplataforma [conferència de premsa #E32012]

5 min

Ahir vam poder seguir en directe la conferència de premsa d'Xbox 360, un esdeveniment que serà recordat no ja pels jocs que s'hi van poder veure (tots de qualitat més que notable i que per ells sols ja serien notícia) sinó per l'aposta de Microsoft per convertir la seva plataforma d'entreteniment electrònic en el centre d'una experiència multimèdia que transcendeix la pròpia videoconsola, el que podríem batejar com a veritable experiència transplataforma.

JOAN-ALBERT ROS | Barcelona

Els jocs

L'acte va començar d'allò més galàctic: escenes d'acció espacial amb naus gegantines ràpidament van fer evident que el primer torn pertocava a una de les llicències exclusives de la videoconsola de Microsoftamb més seguidors. Master Chief apareix a pantalla després que una enorme fragata estel·lar sigui abatuda per una nau esfèrica d'aspecte amenaçador i hostil. Halo 4 és una de les apostes més importants de la companyia multinacional amb seu a Redmond. El to èpic de les imatges té continuïtat amb les paraules que aviat ressonen a l'escenari, toca marcar paquet:"Xbox360 ha passat de ser la videoconsola més venuda als Estats Units a ser la videoconsola més venuda a tot el món".

D'una llicència exclusiva passem a una franquícia multiplataforma que presentarà a Xbox 360 funcionalitats específiques i diferenciades de la versió del mateix joc que apareixerà en plataformes de la competència: FIFA 13 amb reconeixement de veu, gràcies a Kinect. No ens fa gens de gràcia que les imatges del títol d'EA Sports mostrin per començar, ni que sigui en un terreny de joc virtual, un gol del Madrid al Barça, però hem de reconèixer que el simulador de futbol més aclamat dels darrers temps llueix com mai en la demostració que vam poder veure durant l'acte.

Una nova exclusiva d'Xbox 360 va ocupar tot seguit les pantalles de l'auditori en el que va tenir lloc la conferència de premsa de la videoconsola de Microsoft: Ubisfot servirà un nou Splinter Cell. En la línia d'Assassin's Creed, aSplinter Cell Blacklist trobemacció cada cop és més dinàmica, menys sigil i més espectacularitat, atacs des de punts elevats estratègics iimatges a càmera lenta que emfasitzen el dramatisme de les execucions. La data de sortida d'aquesta primera exclusiva no s'ha acabat de concretar, tot i que és segur que el joc serà llançat durant el proper 2013.

I d'un joc de trets en tercera persona vam passar a un altre videojoc esportiu, Joe Montana, l'exjugador de futbol americà de la dècada dels vuitantava presentar una de les sèries esportives amb més seguidors als Estats Units: Madden NFL, també d'EA Sports, un joc amb animacions d'un notable realisme,que també inclourà, com FIFA 13,control de veu a través de Kinect.

La conferència de premsa d'Xbox 360 sembla un veritable catàleg de futurs jocs que a hores d'ara semblen imprescindibles. Vam poder veure imatges impressionants de Gears of War Judgment i de Forza Horizon. I no tot són videojocs per seure davant del sofà, comandament en mà: amb KinectTraining, Nike i Xbox 360 prometen de dur-nos elfutur del fitness, convertiran casanostra un autèntic gimnàs; també van presentar d'una revoladaDance Central 3 amb una mica de ballaruca.

Un dels moments àlgids de la conferència va ser la demostració de Resident Evil 6, vam poder veure escenes de joc inèdites de la nova iteració de la saga de zombis per excel·lència en el món dels videojocs. La franquícia de Capcomva inaugurar el gènere dels survival horror però en els darrers anys s'ha convertit enaction survival. Això no és necessàriament dolent,hi ha opinions per a tots els gustos, però no es pot negar que Resident Evil ha guanyat molt en dinamisme en les seves darreres entregues, i la demostració d'ahir és bona prova d'això.

També vam poder gaudir d'una frenètica demostració intrajoc del nou Tomb Raider. Pel que vam veure ahir, la nova Lara Croft ve a ser la versió femenina de Nathan Drake. També vam poder fer un tast del nou joc de LionHead Studios,Fable - The Journey.Ascend: New Gods, títol d'espasa i bruixeria, és un RPG d'acció de l'estudi responsable de Toy Soldiers. El director de cinema Gore Verbinski és el responsable de Matter, nou títol per a Kinect en el que gairebé no vam tenir te temps de fixar-nos. I encara ens va costar més de fixar-nos en LocoCycle, el més nou de Twisted Pixel, i en Wreckateer, un joc d'assaltar castells a cop de catapulta.South Park: The stick of Truth promet servir les típiques dosis d'humor barrut de la sèrie creada per Trey Parker i Matt Stone...Només restava la demostració de Call of Duty: Black Ops II.Aquests eren els darrers cartutxos de la conferència d'Xbox360 d'enguany, pel que fa als jocs.

SmartGlass: tauletes tàctils i telèfons mòbils s'integren a l'experiència Xbox 360

Internet Explorer arriba aquesta tardor a la videoconsola de Microsoft, juntament amb la cerca per veu a Bing (que podrem efectuar també en castellà), però aquestanunci, que era bastant esperat, empal·lideix al costat del que creiem que és no només una de les novetats més sucoses de l'E3, sinó una de les notícies més destacables de l'any en el món de l'entreteniment electrònic.

El que ens sembla més impressionant i més extraordinari de la conferència de premsa d'Xbox 360 és quelcom que esperàvem que arribés amb el temps però que semblava lluny encara: Xbox arribarà a mòbils i ordinadors, podem parlar d'una experiència multiplataformaa partir d'ara; els dispositius compartiran informació sobre el que fem, podrem començar a visionar una pel·lícula a una tauleta tàctil i podrem continuar veient-la, a partir del punt en el que havíem aturat la reproducció, a la pantalla del saló.Amb Xbox SmartGlass i Kinect també controlarem Internet Explorer amb comandaments de veu o interactuarem amb la interfície de la consola des de mòbil i tauleta.XboxMusic també serà part d'aquesta experiència interactiva múltiple, tindrem a l'abast un repositori de més de tres milions de cançons, a Xbox 360, telèfon mòbil, tauleta tàctil i ordinador personal.

SmartGlass ésuna nova aplicació que converteix els nostres telèfons intel·ligents i les nostres tauletes tàctils en noves pantalles per als nostres televisors, i tot plegat sense necessitat de nous perifèrics: només ens calen aquells dispositius dels que normalment fem ús. Ordinador personal, telèfon, tauleta tàctil i videoconsola s'interconnecten i esdevenen una mateixa plataforma per a internet, videojocs, pel·lícules i programes de televisió.Microsoft teixeix llaços entre ginys que fins ara funcionaven de manera independent i converteix una plataforma d'entreteniment apareguda el 2005 en l'eix d'una experiència de nova generació; un veritable torpede a la línia de flotació de Wii U, que es basa en un concepte similar però que obliga l'usuari a adquirir un nou maquinari amb un perifèric dependent amb funcions especialitzades.

Seguirem molt atents a totes les aplicacions d'aquesta nova tecnologia. Mentrestant, podeu recuperar la conferència sencera tot seguit:

stats