Nintendo traça el rumb de #3DS [Conferència de premsa #E32012]

9 min

Aquesta matinada, a les tres en punt, hora catalana, tal i com hem fet amb els esdeveniments més importants d'aquest E3 2012, ens hem ocupat de cobrir en directe a través del nostre compte de Twitter la conferència de premsa de Nintendo sobre el futur immediat de la seva consola portàtil 3DS. Tot i que coneixíem la major part dels títols i de les novetats que s'hi han presentat, n'hem pogut veure imatges inèdites i els responsables de la companyia han avançat algunes de les novetats que els posseïdors de la consola portàtil poden esperar en els propers mesos. Com veurem a continuació, per a Nintendo, els tres eixos bàsics de Nintendo 3DS són les franquícies pròpies, els jocs dels seus partners third party i el contingut de l'eShop.

JOAN-ALBERT ROS | Barcelona

A l'hora assenyalada, el web en el que Nintendo està centralitzant durant aquests dies les novetats més importants sobre els seus productes que s'han donat a conèixer a la fira, ha començat a retransmetre en directe i via streaming l'acte programat. Hi havia una gernació congregada al voltant d'un escenari de dimensions reduïdes, si més no comparat amb el de l'anterior conferència de de la multinacional japonesa de l'oci digital durant l'Electronic Enertainment Expo d'enguany. Una pantalla central amb una consola 3DS de grans dimensions a cada costat presidia l'espai. Durant uns minuts va continuar entrant gent a l'auditori, els assistents van omplir les poques cadires que quedaven lliures i finalment una veu va ressonar a través de la megafonia de la sala: l'acte era a punt de començar.

Un breu vídeo introductori amb els segell Nintendo All-Access E3 2012 va servir per presentar de nou Reggie Fils-Aime a tots els presents i a tothom que seguia la conferència per internet. El president i cap d'operacions de Nintendo of America no va dur la batuta durant l'acte, però, com havia fet en el cas de la conferència central de Nintendo sobre Wii U, sinó que va cedir la paraula a Scott Moffitt, vicepresident executiu de vendes i màrqueting de Nintendo of America. Segons Fils-Aime, van jugar-se plegats el paper de presentadors de l'acte a unes partides de Mario Kart 7 i va ser Moffitt qui va guanyar. Coses de l'elit empresarial mundial.

Ens van tornar a ensenyar el ninot horrible que vam veure al vídeo de presentació de Wii U a Nintendo Direct: "l'heroi d'acció genèric", un personatge absolutament estrafolari que s'està fent tan popular a la xarxa que encara en veurem algun videojoc i tot. Tot seguit, Moffit explicà que Nintendo ha fet servir els assistents a l'E3 com a conillets d'Índies: han posat demostracions d'alguns dels jocs que mostraran tot seguit, per tal que es facin una idea de com són i de com es juga a bona part dels títols que ben aviat s'incorporaran al catàleg de la portàtil.

El primer joc del qual es van mostrar imatges durant l'acte va ser Castlevania: Lords of Shadow: Mirror of Fate, un nou treball de l'estudi amb seu a Madrid cofundat per Enric Álvarez i Alberto Sendín. Les escenes que vam poder veure del nou títol de la franquícia de Konami són prova de com MercurySteam té cura de l'acabat dels seus projectes: es tracta d'un Castlevania amb aspecte modern però amb esperit clàssic. Si el joc és tan bo com Castlevania: Lords of Shadow estarem molt contents de jugar-hi. Dave Cox, cap de planificació de productes i de desenvolupament de Konami Digital Entertainment i productor de Castlevania: Lords of Shadow va explicar que Gabriel Belmont seria el protagonista de l'aventura. El nostre protagonista, en la seva cerca èpica, haurà de fer front a les forces de la foscor.

El joc presenta escenaris detallats, l'acció es desenvolupa en progressió lateral però hi ha múltiples canvis de càmera durant els combats, cosa que emfasitza el dinamisme dels enfrontaments. El repertori d'enemics és un bestiari prou divers. Concebut com un joc de plataformes amb elements de beat'em up i aventura, Mirror of Fate sembla perfectament fidel als clàssics de la sèrie Castlevania, tot i el salt qualitatiu, i directament emparentat amb Lords of Shadow, com no només acredita el títol sinó també l'apartat gràfic del joc. Farem ús de la pantalla tàctil inferior per moure'ns pel mapa. Era un dels jocs que ens interessava més de veure i, tot i que les aparences poden enganyar, ens ha semblat que, realment, estava justificada l'expectació.

Després de la presentació d'aquesta nova iteració de la sèrie Castlevania, vam tenir ocasió d'admirar diverses animacions d'un joc que esperàvem d'ençà que Nintendo va anunciar-lo, pràcticament alhora que 3DS sortia a la venda: Luigi's Mansion: Dark Moon. Aquesta seqüela del molt celebrat Luigi's Mansion per a Nintendo GameCube, aparegut ja fa una mica més de deu anys, promet entretenir-nos durant hores, tot mirant de caçar fantasmes en un vell casalot encantat. Amb una estètica similar a la de Super Mario 3D Land, però amb una pàtina d'ectoplasma i teranyines, Luigi, el germà sempre a l'ombra del personatge més icònic de Nintendo, se les haurà d'haver amb esperits entremaliats, juganers, i esmunyedissos, sempre disposats a clavar-li algun ensurt.

Abans de fer pujar un nou convidat a l'escenari per parlar d'un nou joc, Scott Moffitt va explicar que els tràilers de tots els títols que es presentarien en la conferència estarien aviat disponibles a l'eShop, la botiga virtual de Nintendo 3DS. Després, Warren Spector, reconegut dissenyador de videojocs i productor de la franquícia Epic Mickey, i Peter Ong, director creatiu de DreamRift, van parlar d'un altre dels títols més esperats, Epic Mickey - Power of Illusion, un projecte que ens brindarà a la portàtil de Nintendo tota la màgia dels mons de Disney. A més del famosíssim ratolí seran molts els personatges de The Walt Disney Company que l'acompanyaran. El joc té un aspecte clàssic i alhora atemporal, que recorda els grans jocs de Mickey Mouse, com el Castle of Illusion de Sega MegaDrive.

Durant la presentació de Nintendo es van alternar contínuament jocs first i third party. Com era previsible, el molt anticipat Paper Mario Sticker Star va ser dels que va poder lluir a pantalla les seves qualitats. La sèrie Paper Mario, que ha vist publicats els seus lliuraments a les darreres plataformes de saló de Nintendo (tot i que l'entrega per a Wii era una versió del de GameCube), presenta un Mario en dues dimensions en un món tridimensional. En aquest nou episodi per a 3DS els enemics que liquidem es convertiran en adquisicions en el nostre àlbum d'adhesius, en el que estamparem flors, bolets i tortuguetes i modificarem el nostre entorn tot empaperant-lo. Paper Mario Sticker Star va semblar-nos força menys dinàmic que no esperàvem; el que en vam poder veure, si més no, eren imatges força més estàtiques que no les que havíem vist en els primers tràilers del joc. La mecànica de transformació de l'entorn a base d'adhesius recorda en certa manera Little Big Planet, els objectes que anem recollint ens podran servir per resoldre alguns trencaclosques. Per exemple, si Mario necessita que un molí mogui les seves aspes podrà enganxar un adhesiu d'un ventilador gegant en el fons de l'escenari i aconseguirà que hi bufi el vent.

Tot seguit va arribar el torn d'una altra empresa externa a Nintendo: Square Enix va presentar un nou Kingdom Hearts. Més Disney, per tant. Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance és una proposta per als assedegats de jocs de rol d'acció. Vam veure alguns dels universos en els quals Sora i companyia aniran a petar en aquesta ocasió, entre els quals destaca Tron: Legacy. La franquícia Tron, de fet, seria una canditada ideal per convertir-se en el tema central de qualsevol videojoc d'acció. Dream Drop Distance va servir per entrar en la part final de la conferència, en la que ràpidament es van exposar una sèrie de títols d'empreses externes a Nintendo; com vam saber a la compareixença central de Nintendo a l'E3, Scribblenauts Unlimited serà un dels propers jocs a aparèixer. També vam poder veure en moviment altres jocs, com Lego Batman 2: DC Super Heroes, Transformers Prime The Game, Rabbids Rumble o Heroes of Ruin. Una de les llicències estrella de les consoles de Nintendo és Pokémon, vam saber que Pokémon Black Version 2 i Pokémon White Version 2 formaran aviat part del catàleg de 3DS.

Després de tots aquests jocs en format físic, Scott Moffit va voler dedicar uns minuts a tractar el catàleg de jocs presents a la Nintendo eShop. Segons va quedar clar, per a Nintendo, la connexió a internet resulta central en el seu dispositiu de joc portàtil. De fet, Nintendo té previst que els jugadors puguin decidir si s'estimen més adquirir la versió física del seu joc, en targeta, o una versió digital, via descàrrega de contingut a través de l'eShop. Moffit va explicar que aplicacions com Zelda, Pokédex i Netflix compten ja amb un milió de descàrregues. També es va fer esment a una incorporació a una altra de les aplicacions de la consola, es tracta de Threediots, una sèrie còmica que podrem visionar a través de Nintendo Video.

Vam saber que 3DS rebrà aviat Rythm Thief i The Amazing Spider-Man, la versió per a la consola de la nova encarnació cinematogràfica de l'heroi grimpaparets creat per Stan Lee i Steve Ditko. També van anunciar que a la propera actualització de l'eShop trobaríem una versió de prova de Lego Batman 2. Vam poder conéixer més detalls de New Super Mario Bros 2, que sembla un Mario d'allò més clàssic, tot i que vam veure fugaçment alguns detalls dels seus modes cooperatiu i competitiu. En aquesta ocasió trobarem monedes pertot i aconseguirem vides a dojo. L'objectiu és arribar a reunir-ne un milió... Si no fossin monedes virtuals és segur que amb Nintendo liquidaríem ràpid la crisi. I no només seran daurades les monedes, aquest cop, fins i tot Mario serà daurat en algun moment, tot i que no sabem encara en què consistirà aquest nou poder, sí que sembla clar, a jutjar per la quantitat de jocs protagonitzats pel llauner del bigoti, que Mario és un veritable rei Mides per a Nintendo.

I fins aquí va arribar l'espectacle. El que ens van mostrar està prou bé, fora d'algun joc que no ens ha entusiasmat gaire, però potser esperàvem més. La sensació, tot i les pretensions menors de la conferència, és que la presentació va resultar més àgil i més interessant que l'anterior, en la que hi va haver potser més explicació de les característiques de Wii U i de com funcionarà en general que no pas dels jocs que hi podrem jugar. Ha estat una mica més del que en aquell primer acte vam veure sobre 3DS, i poc de nou, tampoc cap accessori.

Potser hi va faltar una sorpresa final, no vam saber res d'Animal Crossing, que ja vam veure a l'E3 del 2011, però sobre els qual Nintendo no ha dit públicament res més durant aquests dies. Hem sabut, a través del portal internacional d'informació especialitzada IGN, que off the record responsables de Nintendo han assegurat que seran editats a Estats Units quatre jocs més dels que no es va fer esment durant la presentació, es tracta de Code of Princess, Fire Emblem, Unchain Blades i Zero Escape. Tampoc no van dir res de Professor Layton, cosa que ens sembla estranya, ja que aquesta sèrie d'aventura i investigació és la franquícia estrella de DS i compta ja amb un episodi a 3DS editat al Japó però encara inèdit a occident, hauria estat un cop d'efecte avançar-ne l'aparició durant l'esdeveniment... Haurem d'esperar per saber si apareixerà finalment a les nostres botigues.

La millor notícia per als posseïdors de 3DS, segurament, és que no s'ha confirmat per ara cap redisseny de la consola, tampoc no hem sabut res de la rumorejada versió XXL. De moment, doncs, 3DS seguirà essent exactament tal i com és. Encara no hem vist rastre del molt esperat Monster Hunter 4, i potser resulta excessiva l'omnipresència de Mario, perquè els seus jocs són sempre excel·lents però ja en tenim dos de recents al catàleg de la consola.

stats