Impressions: Evolve [beta]

Zoom

Ahir dijous vam tenir ocasió d'assistir, convidats per 2K Games, a una demostració exclusiva del nou projecte de Turtle Rock Studios, creadors de Left 4 Dead, un dels exponents d’acció més intensos i populars de la passada generació, que ens ofereixen per a aquesta que acabem d'estrenar un títol que ja hem pogut provar i que creiem que promet resultar tan addictiu com el seu predecessor. Es tracta d'Evolve, un shooter 4 vs. 1 per a PlayStation 4, Xbox One i PC.

JOAN-ALBERT ROS | Barcelona

Aquest cop no veurem com una plaga zombi delma la població de la Terra ni haurem de combatre cap gernació de morts vivents sinó que ens traslladarem a un entorn extraterrestre. El nou joc, que arribarà aquesta tardor, està ambientat en un planeta arbori, on recorrerem escenaris selvàtics poblats per una fauna i una flora tan exuberants com letals. En aquest medi, un equip de quatre caçadors especialitzats, cadascun amb les seves habilitats distintives, s’enfrontarà a diferents monstres –un en cada fase–, tots ells d’allò més agressius i capaços d’evolucionar per adaptar-se tant a l’entorn com a uns enemics armats fins a les dents.

Zoom

La recepta combina ingredients com el multijugador cooperatiu i competitiu amb la possibilitat de canviar la nostra perspectiva, no només en alternar entre el control dels diferents caçadors sinó també permetent-nos de controlar el monstre de cada nivell. Això altera alhora de manera refrescant la mateixa naturalesa de la proposta, que passa del joc de trets en primera persona al beat’em up. Durant ben bé dues hores vam poder jugar en un dels escenaris del joc, vam poder recórrer l'extens mapa als comandaments de cadascun dels quatre personatges principals, cadascun d'una classe ben diferenciada, així com del monstre. De manera que podem explicar-vos amb deteniment en què es diferencien els personatges, com funciona el sistema se joc i com és Shear, el planeta en el que s'esdevé l'acció.

Zoom

El primer que cal saber és que l'experiència de joc pot ser radicalment diferent no només si triem entre caçadors o monstre, també hi ha una infinitat de particularitats distintives entre cadascun dels membres de l'equip humà. A més, tot i que només vam poder veure un sol escenari i un sol monstre –l'anomenat Goliath, un dels més temibles, segons que ens han assegurat membres de l'equip de desenvolupament i de l'editora amb els qui vam poder conversar i jugar–, en cada localització trobarem gran diversitat de trampes i formes de vida, algunes dels quals poden ser perilloses per als humans però també per als monstres.

Zoom

UN EQUIP DE QUATRE CAÇADORS

Com a Left 4 Dead, són quatre els membres de l'equip humà, tres homes i una dona. Cadascun d'ells compta amb una motxilla propulsora que els permet de cobrir petites distàncies amb velocitat o d'elevar-se per arribar a punts estratègics als quals no seria possible d'arribar saltant. Però aquí acaben les similituds, de fet: els perfils de cada personatge en realitat tenen més aviat poc a veure els uns amb els altres, però es complementen perfectament, cosa que fa que calgui aprendre a treure el màxim partit de les capacitats de cadascun dels personatges. Ben aviat resulta evident que només treballant colze a colze amb els companys és possible de vèncer un enemic que supera sobradament els seus oponents humans en força i envergadura.

Zoom

Markov pertany a la classe d'assalt, les seves armes principals són un rifle de raigs que resulta ideal a curta distància, i un rifle d'assalt, amb el qual pot disparar des de lluny. Tant amb una arma com amb l'altra, és un personatge capaç d'infligir gran quantitat de dany en els monstres. A més, duu unes mines que pot distribuir al llarg de cada mapa i que estan carregades elèctricament; en pot desplegar un màxim de vuit per bé que quan les té totes col·locades les pot reposicionar. Per sortir del pas, quan està acorralat, Markov compta amb el recurs d'activar el seu escut personal, que el converteix en invulnerable –això sí, per un temps molt limitat.

Zoom

Griffin és el paranyer del grup, és capaç de rastrejar el monstre i compta amb eines molt útils per mirar de capturar-lo. Duu una pistola metralladora força potent i distribueix pel mapa les seves incomptables balisses sonores, uns sensors que alerten l'equip si enregistren cap moviment en el seu perímetre immediat. Per bé que cal pensar a col·locar aquests ginys pertot, en molts moments seran gairebé l'única manera en la que els caçadors podran ubicar el monstre, que és capaç de fugir més ràpidament que els seus perseguidors, grimpar a gairebé qualsevol elevació o camuflar-se amb prou eficiència entre el boscatge. Griffin pot fer servir un arpó elèctric que limita en gran mesura la mobilitat del monstre mentre està clavat a la seva pell. També pot activar un camp de força per un temps limitat, que funciona com una cúpula portàtil que deixa atrapat el monstre, de manera que els caçadors poden atacar-lo sense que sigui capaç de fugir fora del dom.

Zoom

Hank és el membre especialitzat en el suport a la resta de components de la partida de caçadors, als qui brinda un avantatge tàctic notable, que pot ser explotat de forma ofensiva o defensiva: gràcies al seu dispositiu de camuflatge pot emmascarar tant la seva presència com la dels seus companys. Però fer-se invisible o fer invisibles els demés no és el seu únic recurs, a més pot desencadenar des de terra l'atac d'un bombarder aeri que resulta demolidor i que fa minvar enormement la salut del monstre si les bombes aconsegueixen impactar en el seu objectiu. A més, Hank duu una pistola de raigs tallants bastant efectiva i pot protegir momentàniament els seus aliats amb un escut.

Zoom

Val, finalment, és molt segurament el membre més important del grup, qui manté l'equip amb vida. Sense ella en el camp de batalla ràpidament ens adonem que el monstre podria eliminar els seus perseguidors fàcilment. És per la capacitat de guarir les ferides dels seus companys que ens convé que la jove estigui en tot moment protegida –i justament és pel seu paper estratègic que serà la víctima favorita del jugador que controli el monstre. Donat el curt abast de la pistola mèdica, ens convé que l'escamot no es dispersi excessivament. Val compta amb un fusell amb dards tranquil·litzants que alenteix el monstre i amb un rifle antimatèria que en pot perforar la pell cuirassada, cosa que permet a la resta de l'equip d'atacar la zona desprotegida.

Zoom

EL MONSTRE

A diferència de la resta de personatge, controlem el monstre en una vista en tercera persona, cosa que fa que la nostra percepció de l'entorn sigui diferent i que prenguem ràpidament consciència de la diferència entre l'escala dels humans i la de l'ésser al que s'enfronten. La bèstia que aconsegueix mantenir en escac aquest grup tan ben preparat és un ésser molt àgil i resistent, amb extraordinàries capacitats físiques, que serà tan intel·ligent com ho sigui el jugador que el controli. Tot i que, com dèiem, només hem pogut posar-nos en la pell de Goliath i enfrontar-nos-hi, sabem que hi ha alguns trets comuns a tots els monstres del joc. Tots ells han de caçar i ingerir les seves preses per nodrir-se, refer-se dels atacs i acumular energies per evolucionar. Amb cada nou estat evolutiu, el personatge podrà accedir a nous poders. En el cas de Goliath, un bípede d'enormes dimensions capaç de saltar grans distàncies i escalar per damunt de pràcticament qualsevol elevació clavant en la roca les seves urpes, aquestes habilitats són l'alè de foc, l'envestida, el llançament de roques o els cops amb les extremitats superiors.

Zoom

Les sensacions que hem tingut jugant a Evolve han estat ben satisfactòries. Les dues hores que vam estar-nos als comandaments van passar-nos volant i vam sentir en tot moment una gran tensió i un creixent neguit, cosa que ens va recordar la intensitat de Left 4 Dead i Left 4 Dead 2. Tot i les similituds evidents, Evolve s'assembla només relativament a l'anterior treball de Turtle Rock; hem pogut veure que resulta clau la faceta estratègica del joc, potenciada amb les millores de les capacitats dels personatges, també té un gran pes la necessitat de considerar el paper de cada accident geogràfic de l'entorn en l'acció i aprofitar al màxim els punts forts de cada classe o de cada monstre. Malgrat que el codi al qual vam tenir accés encara no és la versió definitiva, l'estat del desenvolupament és molt avançat. L'apartat gràfic resulta molt vistós i pel que sabem a hores d'ara en el temps que queda per llançar el joc només pot fer que millorar. Encara resten uns quants mesos perquè puguem gaudir d'aquest títol d'acció; com segurament haureu pogut apreciar, l'espera se'ns farà llarga.