Hideo Kojima presenta Metal Gear Solid V

3 min

El creador de la saga Metal Gear, el nipó Hideo Kojima, ha aprofitat el context mediàtic de la Game Developers Conference -un dels escenaris més importants de l'any per a la indústria del videojoc- per presentar Metal Gear Solid V. L'expectació que envolta aquest nou capítol ve motivada tant per la introducció d'un nou motor gràfic, el Fox Engine, com per la campanya mediàtica que el seu creador ha dut a terme.

JULIÀ PLAZA| Lleida

Allò que en un principi semblava que seríen dos nous títols, Ground Zeroes i Phantom Pain, han resultat ser el mateix joc. Fins i tot s'ha arribat a crear un nou estudi, Moby Dick (per a Phantom Pain), per enganyar encara més als mitjans. En una entrevista concedida a Spike TV, el suposat director executiu de l'estudi oferia una entrevista sobre el joc amb una aparença més aviat particular i amb una clara referència humorística al joc, la mateixa que ha mostrat Hideo Kojima a la GDC.

El mateix Kojima ha estat l'encarregat d'oferir la mostra intrajoc del cinquè títol de la saga, sense tenir en compte les versions per a portàtils, als comandaments d'un controlador connectat a un ordinador. El context, el centre mèdic on desperta Snake a Phantom Pain, és també l'únic moment lineal del joc abans d'enfrontar el nou exponent, el món obert. Despert d'un coma que el manté inactiu nou anys, Naked Snake es troba amb un braç protèsic i amb el cos engarrotat. Alhora es veu perseguit per diverses entitats paranormals que recorden anteriors personatges de la saga. Primer, una nena que emula Psycho Mantis i posteriorment una figura masculina i corpulenta que recorda el Coronel Volgin de Metal Gear Solid 3: Snake Eater, tot i que en aquest cas el seu poder elemental és el foc i no l'electricitat.

Posteriorment l'acte s'ha caracteritzat per l'exposició de les capacitats tècniques del nou motor gràfic, el Fox Engine. Presentat com una bèstia del realisme, el motor destaca en la gran qualitat de les textures sense importar la quantitat de fonts de llum que apareguin en pantalla. Per demostrar-ho, s'ha presentat el mateix tràiler de Ground Zeroes, però en aquest cas de dia, i el rendiment gràfic es manté a la mateixa qualitat que la de l'original. Tambédins la mecànica de la càmera s'accentua l'enfocament selectiu millorant el detall dels elements sense tenir en compte la seva distància, i el disseny de personatges i escenaris es duu a terme a través d'un foto-escaneig posteriorment renderitzat, cosa que facilita la creació d'escenaris 3D realístics.

En resum, posada en escena del nou Metal Gear és digna de menció, no tan sols per les novetats que presenta sinó per la seva burla delhypei al costum dels mitjans de donar massa bombo a qualsevol petita filtració, conjectura o misteri. Tot i que, tenint present el caràcter bromista del senyor Kojima, és ben possible que tot aquest muntatge no tingui altra intenció que la de fer soroll i alhora protagonitzar untroll en tota regla. Sense data oficial, Metal Gear Solid V ha sortit a la llum sorprenent i fent riure, falta saber si el paquet de sorpreses de Kojima Productions, l'estudi desenvolupador, tan sols s'acaba d'obrir.

stats