Blizzard cancel·la TITAN

4 min

Mai és agradable anunciar la cancel·lació d'un projecte. La mort prematura d'un projecte genera dubtes i preguntes. Com hauria sigut, quins plans tenien i quines han sigut les dificultats insalvables que s'han trobat per arribar a la difícil conclusió de cancel·lar un projecte d'aquesta magnitud. Com afectarà això al complicat mercat MMO? Quins plans té Blizzard

EDUARD TRÈMOLS | Barcelona Blizzard és coneguda per ser la creadora del famós joc en línia World of Warcraft (WoW a partir d'ara) que ja té deu anys a l'esquena i és, ara per ara, la darrera entrega d'aquesta saga que va néixer als jocs d'estratègia. Als finals de la primera expansió del WoW, Burning Crusade (Legió Ardent) es va començar a parlar d'un altre joc en línia de Blizzard, el director actual del WoW va deixar el seu càrrec per dedicar-se al nou projecte que va rebre el primer nom en clau Hydra

No hi havia cap informació d'aquest nou projecte, i les que es filtraven eren rumors falsos o dades contradictòries, per tant pràcticament noessabia res de Hydra. Mentrestant Blizzard seguía treballant en el WoW, llançant la segona expansió Wrath of the Lick King

Després d'aquesta xifra el nombre de jugadors s'ha vist reduïda quasi a la meitat i la cinquena expansió està llesta per sortir just en el moment en què Blizzard després d'anunciar que faria un reset del seu projecte ha fet el pas definitiu de cancel·lar el treball de set anys (si és que realment havien fet alguna cosa, ja que ningú ha vist res de moment).Un cop la notícia ja és freda, calintentar esbrinar el perquè de tot plegat, i també què significarà aquesta cancel·lació, no només per a Blizzard i el WoW sinó per a tot el mercat dels jocs en línia.El motiu oficial de la cancel·lació ha sigut que no havien aconseguit fer un joc divertit amb les idees que tenien, per tant, com era el projecte anterior conegut com a Hydra i ara amb el nom en clau de Titan?

Segons les informacions que han filtrat diferents mitjans sabem que Titan era un joc on encarnaríem diferents rols segons si era de dia o de nit. En els moments diürns seríem una professió pacífica de recol·lecció o fabricació i de nit ens convertiríem en un dels quatre rols pensats per la lluita i la batalla.També sabem que la càmera seria en tercera persona en moments tranquils i canviaria a primeraquantcomences l'acció. Tot arrodonit amb una ambientació futurista.Perquè Blizzard que es caracteritza per treure jocs d'alta qualitat (tot i que Diablo III no va ser gran cosa al principi) tira per la borda el treball fet durant set anys de feina amb un equip d'un centenar de persones? Perquè Blizzard va decidir fer un reset al projecte per, pocs mesos després, executar la seva cancel·lació?Cal ser conscient que els MMO són projectes d'una durada superior al normal en producció. Normalment no tenen una durada inferior a quatre anys i poden arribar a sis. Impliquen grans equips i durant el desenvolupament ocorren canvis i modificacions que afecten el mateix nucli del joc.La resposta oficial ha sigut "no estàvem aconseguint crear un joc divertit", però no calen set anys per adonar-te d'això, per tant podem entendre que això és un canvi d'estratègia envers el seu buc insígnia: World of Warcraft. Els últims resultats de població no són gens engrescadors, la sangria de jugadors que perd trimestre rere trimestre és important i sembla que no troben la forma de tapar aquesta via d'aigua. Els motius per la pèrdua de jugadors són nombrosos, el primer és l'antiguitat del joc (més de deu anys) i la competència que li fan altres jocs. En part WoW ha quedat obsolet i les queixes sobre els grans períodes sense contingut (fins a un any) han provocat cansament a la comunitat.De teories per als fòrums n'hi ha un bon grapat, alguns diuen que tot esmentira, que Titan no va existir mai, ja que mai es va filtrar res del projecte. Altres aventuren a dir que el projecte no està cancel·lat, que segueixen treballant però continuen amb el secretisme absolut. També hi ha els que esperen un WoW 2, una renovació completa amb canvi de motor grafic inclòs (és una petició comuna). La veritat sobretot només la podrem veure amb un anunci oficial.

Per tant, sense el llast que suposava Titan ara Blizzard pot dedicar molts més recursos al WoW, potser augmentar l'equip de creació per fer actualitzacions més regulars o qui sap si nous estils de joc que marquin una evolució i així recuperin jugadors antics o en rebin de nova sang. Falta molt poc perquè la cinquena expansió (Warlords of Draenor El temps ho dirà.El què si està ben clar és que el WoW té corda per anys. Tot i la pèrdua de jugadors continua sent el MMO més jugat, i pocs rivals el poden tombar en aquest aspecte. Blizzard té el temps, els diners i el talent, segur que tindrem oportunitats de veure'n el resultat.Blizzard

stats