Avanç: Project Cars

4 min

En un gènere totalment ofuscat en l’obtenció de la perfecció tècnica i jugable, l’experiència de joc en en els simuladors de cotxes es converteix en una rutina extremadament repetitiva per al gran públic. Project Cars arriba per arreglar-ho. Assumint un ambiciós objectiu amb uns mitjans que no ho són tant, basats en la col·laboració i el mecenatge, per tal de saciar, per fi, les necessitats dels fans de la velocitat.

MARC ARCAS | Barcelona

Mentre Gran Tusimo i Forza Motorsport batallaven, any rere any, en una guerra ferotge, molta gent badallava. I és que l’impacte inicial que aquests jocs provoquen entre alguns fans dels videojocs automobilístics s’acostuma a diluir a les poques hores degut a un plantejament excessivament repetitiu que s’ha mantingut entrega rere entrega. S’han implementat modes en línia competitius i altres extres en forma d’editor de vinils, mercats online i concursos de fotografia. Aquests afegits s’allunyen del propòsit inicial del joc i no acostumen a compensar aquest mal que molta gent considera endèmic d'aquest tipus de joc.

Slightly Mad Studios, l’empresa desenvolupadora del joc, té clar que l’addicció s’ha de basar en una jugabilitat variada i uns modes de joc motivadors i enriquidors. En lloc de presentar una xifra incalculable de vehicles comercials de similars característiques, Project Cars vol que el jugador experimenti les sensacions de pilotar en moltes de les categories que existeixen en el món del motor. Cada categoria tindrà una jugabilitat totalment diferent, cada cursa serà una experiència diferent i nosaltres decidirem en quina aprofundir.

Tot això neix des d’una base totalment diferent a la de la competència. Lluny d’iniciar-se amb un bon tou de bitllets, aquest projecte està basat en la col·laboració de la comunitat gràcies a la plataforma World of Mass Development, creada per ells mateixos, en la qual tothom pot participar en el desenvolupament en la mida que desitgi; ja sigui aportant-hi capital, participant en els fòrums o ambdues coses. D’aquesta manera, Slightly Mad Studios vol llançar al mercat un joc fet per i per als jugadors des d’un bon inici, escoltant a la munió de provadors que espremen les possibilitats del joc, tot valorant les seves propostes i opinions.

Els desenvolupadors ja han deixat clar en diverses declaracions que no volen llançar un joc al mercat d’esquenes al públic, ja que això suposa treballar durant anys en una base de la qual no s’obté cap informació fins que el títol surt al mercat, una pèrdua de temps. Així doncs, quan surti el joc al mercat tindrem la certesa de que tots i cadascun dels aspectes han estat revisats minuciosament abans de donar el vistiplau definitiu. Una estratègia ben diferent a la de Polyphony amb el seu Gran Turismo 5, per exemple.

On sí que s’espera un suport constant és en l’ampliació de llicències, circuits i d’altres afegits no relacionats amb aspectes jugables. Actualment la llista de circuits supera la cinquantena i el nombre de llicències de vehicles es va eixamplant amb el temps. Amb la darrera incorporació de la factoria McLaren, Project Cars s’apropa al centenar de vehicles. Pot no semblar gaire tenint en compte les xifres dels grans del gènere, però si mirem minuciosament el garatge que ens ofereix el joc trobarem una extraordinària varietat que satisfarà els qui volen sentir noves experiències al volant. El nivell malaltís de detall en la resposta de cadascun d’aquests vehicles explica el fet que incrementar aquest número no sigui gens fàcil.

Els modes de joc també parteixen d’un punt de vista trencador. Un mode franquícia innovador ens permetrà escollir el camí de la nostra carrera com a pilot, ja sigui especialitzant-nos en els rallies, les curses de turismes, Le Mans, etc… Això sí, començant sempre en el món dels karts, com toca. Cal tenir en compte que cada branca proporcionarà unes sensacions úniques gràcies a una resposta i estratègia totalment diferenciades entre elles. A més d’això, els modes en línia no es quedaran gens curts i conformaran una autèntica infraestructura competitiva i participativa, proporcionant-nos noves experiències en cooperatiu juntament amb la possibilitat de formar clubs de curses per fer-hi competicions o compartir els nostres reglatges preferits.

Sembla que Project Cars podrà trencar amb el concepte de que els simuladors més realistes i exigents, normalment atribuïts als compatibles, ofereixen una qualitat gràfica diversos esgraons per sota del conjunt. Per això, Slightly Mad Studios, coneguts darrerament per la saga Need For Speed Shift, posa tota la carn a la graella amb l'objectiu de que el realisme no només es quedi en la part jugable. Si aconsegueixen dominar totes les variables d'un complex simulador mantenint les 30 imatges per segon estables podrem gaudir d'un espectacle visual que va més enllà de textures hiperrealistes o efectes d'il·luminació sorprenents, ja que les físiques i els impactes faran la seva feina per culminar un acabat tècnic molt convincent.

Caldrà saber fins a quin punt són capaços d'arribar al realisme de les eminències del gènere per a ordinador o si, per altra banda, es queden pel camí oferint un realisme situant-se, simplement, una mica per sobre de Forza o Gran Turismo però sense poder parlar de tu a tu amb els millors simuladors. Per sort han encetat el projecte en el moment intergeneracional precís per centrar tots els seus esforços en les noves plataformes actuals: Playstation 4, Xbox One, WiiU i Steam, asfaltant el camí cap a un futur prometedor, sense xacres tècniques, i amb una visió de llarg recorregut per a una comunitat molt participativa i, en conseqüència, fidel, que frisa per conèixer d'una vegada la seva data de llançament.

stats