Avanç: Monster Hunter 3 Ultimate

4 min

La tercera generació de la coneguda saga d'aventures de Capcom arribarà ben aviat a les dues plataformes de Nintendo, Wii U i 3DS, en una versió millorada i ampliada del Monster Hunter 3 Tri que va aparèixer per a Wii fa ja un parell d'anys.

MARC ARCAS | Barcelona

Ben aviat aterrarà una nova entrega de Monster Hunter, emmarcadaen la tercera generació de la saga, després de liderar les llistes de vendes a terres nipones. Cadascuna de les noves entregues de la sèrie ha aconseguit mantenir intacte l'interès tant dels nouvinguts, en busca de noves aventures, com dels més experts, que reben amb molta expectació cada petita variació en l'experiència de joc. Monster Hunter 3 Ultimate serà un títol que aportarà nou contingut en forma de monstres de nova aparició i d'altres que tornaran amb nous moviments i habilitats, però que es tractarà, sobretot, d'un joc pioner a l'hora de demostrar les capacitats d'interconnexió entre WiiU i 3DS.

Un nou temible monstre de foc anomenat Bracchidios, noves localitzacions, vells coneguts amb habilitats renovades o un major ventall d'armes són arguments més que suficients perquè molts aficionats l'esperin amb candeletes. A primera vista pot semblar que aquestes addicions no són suficient motiu com per justificar una altra compra, més encara tenint en compte el relleu generacional sofert, però Monster Hunter és una franquícia única. La difícil corba d'aprenentatge i la complexitat del seu desenvolupament, degut en part a l'immens inventari ple d'objectes, plantes, armes o monstres, fan que, un cop immersos en la dinàmica del joc, cada petit canvi suposi una nova experiència.

I és que, de fet, Monster Hunter manté l'essència de les bones aventures, aquelles en les quals el desenllaç de cada missió depèn de petits detalls i també de la pròpia experiència obtinguda gràcies a l'autoaprenentatge assolit al llarg d'hores i hores. Però aquesta entrega serà un xic diferent, ja que incorporarà noves característiques molt interessants més enllà dels aspectes propis del joc. Nintendo espera que les possibilitats d'interconnexió entre Wii U i 3DS facin que el gran públic, ansiós per conèixer noves experiències, miri aquest joc amb altres ulls, quasi com si es tractés d'una novetat tecnològica quepermetràesprémer al màxim el maquinari de la companyia japonesa d'oci electrònic.D'aquesta manera, Capcom vol potenciar una de les característiques més valorades pels fans de Monster Hunter: la possibilitat de caçar en companyia d'un company, ja sigui en xarxa o en mode local. I és que la faceta cooperativa és un dels pals de paller de la saga.

Ambdues versions són idèntiques pel que fa al contingut, cosa que permet el joc creuat amb total naturalitat, tot compartint partides cooperatives o intercanviant partides desades. Així doncs, una persona que jugui a 3DS es pot incorporar tranquil·lament a una partida de Wii U, i a la inversa, cosa que converteix la portàtil pràcticament en un segon comandament amb la seva pròpia pantalla. Caldrà, això sí, que tots dos jugadors tinguin el seu propi joc. La principal diferència entre totes dues plataformes es troba en la impossibilitat de jugar en línia en la versió de 3DS. Aquesta deficiència quedarà en part compensada gràcies a l'aparició un adaptador que permetrà a 3DS de connectar-se als servidors en línia del joc utilitzant la WiiU com a pont. Una solució que ens sembla insuficient per a una absència inexplicable que creiem que deixa bastant coixa la versió portàtil.

Però les novetats no s'acaben aquí. Tot i haver sortit al Japó fa un parell de mesos, encara segueixen succeint-se noves implementacions molt suculentes, sobretot per a la versió de WiiU. S'ha anunciat la possibilitat del joc en línia creuat entre regions i la possibilitat de jugar només amb el controlador amb pantalla de la consola. Pel que fa a l'apartat visual, l'evolució no sembla gaire marcada, més enllà de la novetat que suposa en la sèrie la inclusió d'alta definició en la versió de Wii U i de l'efecte tridimensional (molt ben aconseguit, en la demostració que hem pogut provar llueix com en pocs jocs de 3DS). Noves ombres, textures més definides, monstres més detallats i una il·luminació molt més treballada demostren el lloable treball de Capcom a l'hora de renovar l'original de Wii. Tot i així creiem que l'apartat gràfic del conjunt no passarà a la història en cap de les dues consoles.

On trobarem millores més efectives pel que fa la jugabilitat és en la interfície. Les possibilitats tàctils dels controladors faciliten moltíssim l'accés ràpid i intuïtiu als diversos objectes, que acostumen a ser uns quants, cosa que agrairem quan ens trobem en mig d'una àrdua batalla. A més tindrem la possibilitat de personalitzar-la al nostre gust.

El joc en sí no sembla suposar cap revolució dintre de la saga. Manté la seva essència, encara prou fresca, però sí que sembla que aquest títol es convertirà en un important punt d'inflexió per a les consoles de Nintendo. Caldrà veure si a partir d'ara les demés desenvolupadores creuen oportú esprémer aquestes possibilitats s'interconnectivitat en els seus jocs. La cosa, com a mínim, promet. A partir del 22 de març veurem com funciona tot plegat. El joc apareixerà totalment doblat al castellà i amb la possibilitat d'adquirir-lo juntament amb consola, sigui Wii U o Nintendo 3DS.

stats