Avanç: Metal Gear Rising - Revengeance

3 min

Molts aspectes han canviat des del primer vídeo que presentava MG: Rising, i d'una manera tan contundent que els primers avanços del que havia de ser originalment aquesta nova entrega han quedat obsolets. Platinum Gamesha estat l'empresa responsable de l'aparença d'un joc que va estar a punt de ser cancel·lat, un nou Metal Gear que s'allunya dels seus orígens basats en la infiltració i aposta pel hack and slash.

Han passat dos anys des d’aquell tràiler que, tot i presentava una nova mecànica, semblava mantenir aquell punt de sigil que defineix la saga. Però, segons argumenta Kojima Productions“l’equilibri entre l’acció Zan-Datsu i l’espionatge (un enfocament de l'acció basat en la necessitat d'ocultar-se per tal de no quedar exposats) va resultar una trava en el desenvolupament del joc”, per aquest motiu l'aparença finaldeMetal Gear Rising: Revengeance dista d’allò que en un principi es va mostrar. La nova cara del joc manté la dinàmica del “talla-ho tot i com vulguis” i perd la necessitat d'haver d’amagar-se en benefici de l’acció directa.

La nova història de Raiden es presenta després de MGS 4: Guns of the Patriots, tot i que en un principi s’havia previst situar-la cronològicament entre la segona i la quarta entrega. Des de l’estudi de Kojima asseguren que aquest canvi ve motivat per una llibertat de la que no disposava l'estudi en emmarcar el títol enmig d'uns altres episodis, d’altra banda afirmen que així la part final es pot encarar amb més autonomia. Aquest enfocament pot crear certa controvèrsia tenint en compte que l’aparença ciborg de Raiden sembla concloure a MGS 4. Veurem quina explicació es dóna al fet que el protagonista renegui del què en un principi va afirmar.

Com s’ha dit, el producte definitiu sorgirà del treball conjunt entre Kojima Productionsi Platinum Games. El primer s’encarregarà de l’aspecte artístic, la trama, la cinemàtica i les veus, sembla doncs que aquesta serà la part més lleial a l’univers Metal Gear. El segon estudi s’ocuparà de la part que ha resultat més conflictiva, la jugable. Molts hauran quedat sobtats veient com s’elimina un Metal Gear Ray, d’una forma visualment impactant però alhora desvirtuant aquest vell i enigmàtic enemic. S’intueix que aquesta és la dinàmica per la que s’ha apostat i que es gaudirà de moments impactants dignes del recent Asura’s Wrath. Hideo Kojima afirma que la cooperació d’ambdós estudis busca donar lloc a un títol que defineixi l’estil japonès, el qual considera que s’ha d’alçar com el referent de qualitat en el mercat dels videojocs.

Metal Gear Rising: Revengeancees troba en procés de desenvolupament, però tot apunta a que sortirà a la venda aquest mateix any, ja que per fi té una línea definida i els estudis desenvolupadors afirmen que van pel bon camí. Està previst que el joc estigui disponible per a PS3, Xbox 360 i PC, i també es diu que aprofitarà les opcions que ofereixen PS Move i Kinect. Tot i que s’ha d’esperar al producte final, ja és palpable la sensació que el joc no deixarà ningú indiferent. Sens dubte el canvi d’estil és ben clar, s’ha acabat l’acció encoberta, l'apropament sigilós als enemics i les cobertures arran de paret, com feia Snake. Tal i com diu Raiden al tràiler: “Crec que ja és hora que en Jack -és a dir Snake- ho deixi estar”.

Julià Plaza Estudiant de Periodisme i Comunicació Audiovisual, guionista novell, afeccionat als videojocs.

stats