Avanç: Far Cry 3

4 min

Va ser en el passat E3 quan Ubisoft va donar la sorpresa amb l’anunci de la tercera entrega de la saga Far Cry. Havent-li donat un descans necessari després dels modestos resultats obtinguts per la segona part, l'editora de videojocs francesa, amb seu a Montreuil,intentarà retornar la franquícia al lloc a l’altar dels first person shooter que va ocupar en el passat.

Com és costum en la franquícia, la trama argumental va deslligada de les anteriors. En aquesta ocasió tornarem a un paratge tropical, aquest cop en la pell de Jason Brody, un tipus normal i corrent que veu com les seves vacances idíl·liques són truncades per una voràgine de bogeria. Fa pocs dies que s’ha alliberat la cinemàtica d’introducció i, tot i que està generada per ordinador i no amb el propi motor del joc, l’alt nivell de les animacions i el guió ens demostren que estem davant d’un títol d’enorme qualitat. Aquest tràiler és tota una declaració d’intencions: Far Cry 3 promet ser un títol memorable.

La saga Far Cry va néixer el 2004 i va suposar una revolució amb la introducció del sandbox. La seva estructura oberta, amb multitud de maneres de completar un determinat objectiu i sobretot la sensació de llibertat contrastaven àmpliament en un gènere amb una acció tradicionalment tan lineal com el dels jocs de trets en primera persona. A més, també va situar al mapa als seus desenvolupadors, l’estudi alemany Crytek, que va establir les bases de la que seria la seva següent obra: Crysis. La segona entrega però, i sense els creadors originals pel mig, és d’aquelles que confirmen que “segones parts mai foren bones”. És un títol notable que malgrat accentuar els aspectes més aclamats de la primera part, com l’estil sandbox, una llarga durada o uns gràfics espectaculars, reuneix errors de gruix per a un títol de les seves característiques, com una intel·ligència artificial poc cuidada, una història amb alts i baixos o problemes de programació que desafien tota lògica, com la reaparició sobtada d'enemics ja abatuts quan tornem a zones en les que prèviament ja havíem eliminat tota oposició.

Per aquest motiu, l’estudi desenvolupador Ubisoft Montreal (amb la col·laboració d’Ubisoft Massive, Ubisoft Reflection i Ubisoft Shangai) ha decidit tornar als orígens de la saga. Així doncs, ens trobarem de nou en una illa paradisíaca enorme, amb un munt de selva verge, platges d'ensomni, i un sol radiant. En paraules dels desenvolupadors, l’escenari no serà tan extens com el de Farcry 2 però si molt més dens. Un dels objectius és que no hi hagi extensions buides com els deserts de l’anterior entrega. A més sempre tindrem quelcom a fer, ja que a part de la missió principal comptarem amb nombroses missions secundaries. Serem nosaltres qui decidirem quan i on anar a cada moment i com enfocar l’aventura. S’ha confirmat també que la duració serà inferior a la del segon joc, fet que desembocarà en un ritme més frenètic.

Seguint la trama principal, ens trobarem tot sols enmig d’una guerra de faccions entre diversos grups que lluiten a mort entre sí per tal d’aconseguir el control de l’illa. Per salvar els nostres amics ens haurem d’enfrontar, entre d’altres, a un grup molt nombrós de mercenaris liderat per Vaas, un psicòpata tocat de l’ala que ens intentarà explicar una vegada i una altra el significat de la bogeria. Així, doncs, per sobreviure ens haurem d’apropiar de tot tipus d’armament, però sobretot haurem de començar a pensar com un militar. Serà imprescindible saber quan val la pena ser sigil·lós atacant als enemics per l’esquena o quan cal realitzar un atac frontal baixant per una tirolina disparant a tort i a dret i fent esclatar bidons de gasolina. D’aquesta manera serà a les nostres mans la decisió de com abordar cada missió, creixent així inherent sensació de llibertat.

Una de les eines que ens acompanyarà al llarg de l’aventura és la nostra valuosa càmera, que utilitzarem a mode de binocles i que ens permetrà immortalitzar els crims que l’enemic perpetra contra innocents. També podrem fer ús de vehicles que van des de jeeps a llanxes i motos aquàtiques per desplaçar-nos a les diferents zones de l’illa. Podrem esser atacats per animals diversos i, fins i tot, caure sota els efectes de bolets al·lucinògens. A més, comptarem amb un sistema d’habilitats que derivarà en unes o altres segons el nostre estil de joc i que evolucionarà més ràpidament si realitzem missions secundàries. En definitiva, multitud de detalls i una gran varietat de situacions que ens fan preveure un joc de nivell amb moltes hores de diversió.

No s’ha parlat de dates de llançament, però les darreres filtracions apunten a que serà a partir de setembre que podrem viure aquesta fantàstica aventura per a PC, Xbox 360 i PS3.

Marc Segura (Sabadell, 1986) Periodista, afeccionat als videojocs i a les noves tecnologies. Comenta-ho al fòrum

stats