Avanç: FIFA 13

3 min

Encara no hem tingut temps de pair els esdeveniments de l'actual temporada però ja tenim un ull en la següent, com a mínim en l'àmbit virtual. I és que any rere any, tant EA Sports com Konami, ens volen fer dentetes amb les futures novetats dels seus simuladors esportius. Evidentment, aquest any no serà diferent.

Lluny de mostrar símptomes d'estancament degut a les floretes rebudes en forma de crítiques o de vendes, la saga de la desenvolupadora canadenca es reinventa any rere any per intentar oferir-nos el joc de futbol definitiu. L'edició actual és magnífica, tal com va quedar palès en la nostra anàlisi, però sempre hi ha coses a millorar. A més, EA Sports fa bé de no refiar-se de la competència, perquè Pro Evolution va recuperant sensacions de mica en mica.

Una de les millores ja anunciades farà referència al perfeccionament del sistema de físiques, un projecte molt ambiciós que va aportar un realisme espectacular en l'entrega d'aquest 2012, però que també genera moltes errades en les col·lisions, algunes d'elles delirants, que en moltes ocasions afecten el control. Si EA Sports aconsegueix dominar aquesta bèstia anomenada Impact Engine ja serà una fita prou lloable. I és que una millora en les físiques pot afectar directament, i de manera positiva, al sistema de control. S'està treballant també en el perfeccionament de la intel·ligència artificial, buscant un comportament molt més dinàmic i realista dels nostres companys en atac, que s'ofereixen provant de desmarcar-se i buscant espais per rebre la pilota.

Durant aquest dies també s'ha parlat d'una novetat que afectarà al control de la pilota en la recepció de les passades, s'incrementarà l'exigència a l'hora d'executar-les al primer toc i s'aplicaran de manera molt més palpable els paràmetres de cada jugador. A diferència d'anys anteriors, no serà el mateix fer un rondo amb el Barça que amb qualsevol equip de segona fila. Sembla, doncs, que any rere any els seus responsables busquen convertir el FIFA en un joc molt més proper a la simulació més exigent. Recordem que l'any passat ja es va implementar un sistema defensiu bastant complexe.

Encara no podem treure conclusions respecte de les millores gràfiques, més enllà de les més que probables animacions noves que es vagin afegint, però EA ja ha anunciat que l'equip de desenvolupament està treballant durament en les expressions facials, aspecte que no ha evolucionat gaire al llarg d'aquesta generació.

Dels modes de joc encara no n'hi ha gaire informació, caldrà esperar els propers mesos per tenir-ne més detalls. L'any passat, Peter Moore va anunciar que la propera entrega de FIFA (igual que els demés jocs de la franquícia) inclouria funcionalitats amb els perifèrics Kinect i Move. Durant aquest temps, però, no s'ha confirmat quin ús se'n farà ni si es tractarà de simples mini-jocs extra. Cal saber, doncs, si aquests funcionalitats tindran una afectació real en el joc o si, simplement, serviran per passar l'estona en altres modes de joc alternatius... Coneixent la diferent tipologia dels dos perifèrics també és d'esperar que hi hagi algunes diferències en aquest aspecte entre les versions de Playstation 3 i Xbox360.

El joc està confirmat per a PS3, Xbox360, PC, PSVita, PSP, Wii, PS2, Nintendo 3DS, iPhone, iPad, iTouch i altres dispositius mòbils, i esperem tenir-ne més novetats durant el desenvolupament de l'Electronic Entertainment Expo de Los Angeles, la fira internacional d'oci electrònic més important del món, que se començarà ben aviat, d'aquí a tot just una setmana, un esdeveniment del que informarem puntualment des d'Ara VaDeJocs.

stats