Avanç: Darksiders II

4 min

En una generació de consoles caracteritzada per les seqüeles i per la repetició de fórmules jugables, Darksiders va ser una grata sorpresa cap a finals del 2010. Sorgit de la ment del reconegut il·lustrador Joe Madureira i desenvolupat per Vigil Games, el joc adaptava idees extretes dels grans del beat’em up, com God of War, i de l’aventura i l’exploració presents a The Legend of Zelda. El resultat fou una obra notable però que no acabava de destacar ni com a joc de gènere busca-raons ni com a aventura i que no arribava a l’alçada de les vaques sagrades del gènere. Aquest estiu, però, arribarà la segona part amb la intenció d’establir-se com una saga de referencia amb personalitat pròpia.

La història comença en el mateix punt on ho va deixar el joc anterior: el protagonista, Guerra, és acusat pel Consell de ser el culpable de desencadenar l’Apocalipsi i de la destrucció de la Terra. Arran d’aquest fet s’ha iniciat una guerra sense precedents entre Àngels i Dimonis. Davant d’aquesta infàmia, Mort, el segon i més temut dels quatre Genets de l’Apocalipsi, decideix emprendre un viatge per rescatar el seu germà, esbrinar qui és darrere de l'acusació i de fer-li pagar el caos en el que la Terra ha estat sumida.

L’apartat gràfic era un dels punts forts de la primera part, i ho seguirà essent a Darksiders II. L’Unreal Engine 3 torna a ser el motor escollit, i que ja ha demostrat que és ideal per a un joc d’aquesta envergadura. Amb un Infern deu vegades més extens, s’aprecien avanços destacables, com una millora en la distància de dibuixat i entorns més oberts. Els modelats i les textures milloren i s’ha donat major destrucció dinàmica als escenaris. L’estil artístic de Madureira impregnarà tot el joc, i l’ambientació d’un món postapocalíptic ens farà sentir com si fóssim dins d'un dels còmics de l'artista nord-americà.

La introducció d’un nou personatge s’ha fet notar en l’apartat jugable. Mort és molt més ràpid i àgil que Guerra, fet que també es tradueix en un ritme d’acció més trepidant que en l’anterior joc. El nou heroi farà servir com a arma principal una dalla o dues petites falçs; Mort no pot bloquejar atacs, així que s’ajuda de la seva velocitat per esquivar-los. També comptarem amb una pistola, espases, martells i ambGhost Hand, una espècie de ganxo-cadena que ens permetrà atraure els enemics cap a nosaltres o fer-lo servir a mode de liana per superar diversos obstacles de l’escenari. Podrem córrer per les parets a l’estil de Prince of Persia o enganxar-nos a cartel·les i sortints, com a Assassin’s Creed. A més, també comptarem amb un estat turbo, conegut com a Reaper Form(és a dir "la Forma del Segador") i representat per un indicador, en el qual obtindrem invulnerabilitat durant uns segons, podrem aixecar una onada d’enemics enlaire, alentir el temps i d’altres atacs especials que equilibraran els combats contra un gran nombre d’enemics i caps de fase. En definitiva, comptarem amb una gran varietat de moviments i armes que enriquiran l’experiència jugable.

Una altra de les novetats més importants i que dóna profunditat a la vessant d’RPG és la implementació d’un sistema de personalització del personatge. Existeixen dues branques de talents: Harbinger, amb habilitats centrades en el combat cos a cos, i Necromancer, basat en la realització de conjurs i màgia negra. A mesura que pugem de nivell podrem aplicar punts en les diverses branques fins a confeccionar el nostre personatge a mida. D’altra banda, s’han introduït estadístiques tan per al personatge com per les armes i armadures. Els enemics abatuts deixen anar objectes que alteraran les estadístiques i atributs bàsics de Mort. A més amb cada cop propinat veurem quina quantitat exacta de mal hem fet a l’enemic, incorporant així un aspecte estratègic propi dels jocs de rol com Final Fantasy.

Els trencaclosques també s’han ampliat, tan en quantitat com en dificultat. Per resoldre’ls comptarem amb l’ajuda de Karn, un forçut personatge, i amb els Corrupted Construct Custodians, una espècie de robots mitològics que ens serviran per obrir camins tancats, estendre cadenes, subjectar portes, prémer botons, avançar per la lava o combatre amb contundència. Així, doncs, ens trobarem davant d’uns puzles que mereixeran tota la nostra concentració.

La idea es fer de Darksiders II un joc més gran, més variat i més complex que el seu antecessor. L’equip desenvolupador ha promès que tindrà una duració aproximada de 20 hores, és a dir un 50% més que l’anterior episodi de la franquícia. La data escollida per al seu llançament és el proper 29 de juny, per a Xbox 360 i PlayStation3.Els detalls de laversió per a Wii Uencara no han estat determinats, però ja s’ha confirmat que serà un dels títols de llançament de la consola i que treurà profit de la tauleta tàctil de control.

D’altra banda, a l’estrena per a videoconsoles l’acompanyarà la novel·laDarksiders: The Abomination Vault, que narrarà el descobriment per part dels quatre Genets de l’Apocalipsi d’un complot per ressuscitar armes llargament oblidades amb un poder imaginable. Sembla que l’univers Darksiders gaudeix de bona salut i serà entre nosaltres durant molts anys. Als qui vam gaudir de la primera part, aquesta ens sembla una bona noticia.

Marc Segura (Sabadell, 1986) Periodista, afeccionat als videojocs i a les noves tecnologies.

stats