Anàlisi: N.O.V.A. 2

5 min

Estrenem la secció d’anàlisis de jocs per a Xperia Play amb N.O.V.A. 2, un joc que ja porta un temps al mercat però que Gameloft ha adaptat per al nou dispositiu de Sony Ericsson. Analitzem el joc i aprofitem per a plasmar la nostra opinió sobre aquest aparell en la seva vessant de consola portàtil de videojocs.

Versió analitzada: Xperia Play.

Gènere: Acció en primera persona. Desenvolupat per: Gameloft. També disponible a: iPhone, iPad, Android.

RAUL ARRIBAS| Barcelona

N.O.V.A. 2 és la segona part de N.O.V.A., un joc que va suposar una revolució en la capacitat dels smartphones per a ser considerats dispositius de joc amb capacitat per a oferir jocs més enllà del públic casual. Es tracta, com el seu predecessor, d’un joc d’acció en primera persona ambientat en un món futurista on no hi falten alguns dels trets més característics dels jocs de ciència ficció.

Abans de continuar amb l’anàlisi afrontarem el tema més espinós: sí, recorda molt a Halo. Moltíssim. Podríem arribar a dir que es tracta d’un joc que còpia descaradament l’obra de Bungie. La història, els entorns, les armes, el protagonista, els personatges secundaris, les missions, els vehicles... tot recorda Halo. Però hem de dir que el copia molt bé, tenint en compte la diferència de potència de les seves respectives plataformes, i que no existeix cap Halo oficial a dispositius mòbils. Posats a copiar és d’agrair que es faci tant bé i es copiï dels millors.

La història del joc comença anys després del primer episodi, amb en Kal fora de servei de forma voluntària. Una sèrie de successos el faran tornar al servei actiu i ens endinsarem en una història que és una mera excusa per al que realment importa en aquest joc: l’acció. La història és una correcta història de ciència ficció que tot i que no us sorprendrà tampoc us deixarà un mal regust.

En l’aspecte jugable és on comencem a notar les excel·lències del joc. El mode de joc és el clàssic d’un joc d’acció en primera persona en que la majoria de les fases avançarem a peu, arma en ma. Tenint en compte que es tracta d’un joc per a dispositius mòbils la varietat d’escenaris i d’enemics és molt alta, fins al punt de semblar en certs moments un joc de plataformes molt més potents. A més de les fases a peu també pilotarem un gran mecha que posarà a prova les nostres habilitats com a pilot, tot excel·lentment implementat. Aquests parèntesis estan molt ben posicionats dintre del flux del joc i aporten una varietat que dota N.O.V.A. 2 d’una experiència de joc molt aconseguida.

Els controls adaptats a les característiques del Xperia Play són una delícia. El moviment del protagonista es pot fer amb la creueta o l’analògic esquerra, el punt de vista amb l’analògic dret i els gatells posteriors són per a disparar. Les granades, recarregar l’arma, saltar i les diferents accions que se’ns presentin durant l’aventura les controlarem amb els quatre botons característics de Playstation. En aquest punt volem dir que és molt agradable jugar amb el Xperia Play, el dispositiu està molt ben pensat i es fa molt còmode a les mans. Un dels seus punts forts és l’excel·lent equilibri que presenta el terminal a les nostres mans quan estem jugant. Els botons, tot i ser petits, estan molt ben distribuïts i no es fa gens difícil jugar amb ells, ben al contrari. I la sensació de jugar amb la pantalla neta, sense cap element que destorbi la vista, és molt agraïda. L’únic punt que potser hem trobat una mica verd és el control del personatge amb l’analògic esquerre, però el fet de poder jugar també amb la creueta (ha estat la nostra opció preferida) fa que aquest problema no es noti gens en cap moment.

L’aspecte gràfic és un altre dels punts forts del joc. Tant els enemics com, sobre tot, els escenaris, tenen un nivell altíssim i no s’hi troben errors d’importància. Comença a ser habitual trobar jocs en plataformes smartphone en els que costi de creure el nivell gràfic que presenten tenint en compte la plataforma. Si la tendència continua així acabarem esperant acabats gràfics fins fa poc només a l’abast de les plataformes de sobretaula.

El so també és un punt destacable de N.O.V.A. 2. Els sons generats per les diferents armes són de molta qualitat, i els vehicles ratllen a nivell similar. El joc compta a més amb veus en tots els diàlegs aconseguint una molt bona immersió en l’experiència.

La campanya individual té una durada aproximada de sis hores, el que ja és una molt bona xifra per sí sola, però aquest temps es pot ampliar fins l’infinit gràcies a l’espectacular mode en línia que aporta el joc. A través de la xarxa de Gameloft podem trobar les típiques sales multijugador en els jocs de trets en primera en persona. Tant els modes de joc com els tipus de partida són els habituals i el seu funcionament és molt bo.

N.O.V.A. 2 és un joc de trets en primera persona clarament inspirat en la saga Halo de Bungie que aconsegueix absorbir les excel·lències d’aquest i transportar-les a una plataforma on no existeix.

El millor

  • Els controls adaptats al Xperia Play.
  • L’aspecte gràfic.
  • La mecànica de joc.
  • Excel·lent campanya individual.
  • Excel·lent multijugador.

El pitjor

"Ens trobem davant del que potser és el millor joc de trets en primera persona en plataforma mòbil. Un joc llarg i complert que ha cuidat molt tots els aspectes, i que ha adaptat a la perfecció els controls al nou Xperia Play. Molt recomanable per als afeccionats a aquest tipus de jocs que busquin sensacions similars a les obtingudes a les seves partides del menjador de casa però en format portàtil."

stats