Anàlisi: Hunters 2

8 min

Avui analitzem un joc d’estratègia per torns que als jugadors de jocs de guerra de taulell els semblarà familiar. Acció estratègica per torns que, tot i no tenir res a veure a nivell argumental, és segurament el més semblant a jugar a Warhammer 40K o Space Hulk que es pot trobar en qualsevol mitjà electrònic. Una plataforma amb pantalla tàctil sembla el medi idoni per a que un joc d’aquestes característiques es desenvolupi de forma natural així que només falta saber si el joc aconsegueix arribar al nivell desitjat.

Versió analitzada: iPad

Gènere:Estratègia per torns. Desenvolupat per:Rodeo Games. També disponible a: iPhone(app universal).

RAUL ARRIBAS| Barcelona

Hunters 2 és un joc desenvolupat per Rodeo Games que arriba als nostres iPads per a ocupar un espai en un tipus de joc que encaixa a la perfecció en aquestes plataformes. Un joc d’estratègia per torns i acció on cada decisió ha de ser avaluada per tal d’aconseguir superar amb èxit les diferents missions que el joc ens va plantejant.

[pe2-gallery class="alignleft" ]

[/pe2-gallery]

El joc disposa de dos modes diferents: una campanya individual teixida al voltant d’una història més que correcte i un mode desafiament que cada dia ens ofereix nous contractes. El mode campanya, tot i ser curt, és prou variat. Gaudirem de missions d’exploració, de salvament o de protecció de científics, per posar uns exemples, i ens haurem d’enfrontar tant a mercenaris enemics com a la perillosa vida salvatge que habita al planeta on aterrem només començar l’aventura. El mode desafiament ens presenta cada dia noves i interessants missions amb objectius concrets a assolir en forma de contractes oferts per les corporacions, cosa que allarga la vida útil del joc fins a l’infinit. Per tant un cop finalitzada la campanya individual es pot continuar gaudint del joc, això sí ja sense una història, durant hores i hores, aconseguint cada cop un equip de mercenaris més potent i efectiu i més adaptat als nostres gustos com a comandant.

[pe2-gallery class="alignleft" ]

[/pe2-gallery]

Hunters 2 es juga en visió zenital i sempre veurem tot des de dalt, com si fóssim un comandant amb visió aèria. El primer que haurem de fer al començar cada missió és escollir el nostre equip que, depenent de la missió, tindrà un màxim de soldats més o menys gran. Disposem al començar el joc de quatre soldats però en podrem augmentar el nombre amb les recompenses que anirem rebent amb cada missió finalitzada amb èxit. En les missions en que no puguem escollir tots els soldats disponibles haurem de triar amb cura ja que els soldats tenen especialitzacions diferents i a més els podrem anar evolucionant amb els punts d’experiència que aconsegueixen a les missions. El segon pas serà escollir les armes i armadures que duran els nostres mercenaris a l’acció. Per tant no hi ha una forma correcta o incorrecta d’afrontar cada missió sinó que depenent dels nostres gustos i de l’equip escollit en cada ocasió haurem d’encarar els perills d’una o altra forma. No és el mateix, per exemple, anar amb un grup de soldats de combat cos a cos, que amb un d’armat amb armes pesades però lentes, que amb un de mixte. Les missions comencen abans d’anar al camp de batalla ja que l’elecció de l’equip és un dels punts clau.

[pe2-gallery class="alignleft" ]

[/pe2-gallery]

Els soldats, com ja hem comentat, van adquirint experiència i la poden emprar en potenciar certes habilitats. Així podem des de dotar-los de capacitats médiques a especialitzar-los en armes concretes, i algunes d’aquestes habilitats estan disponibles només per a certs tipus d’unitats. Cada cop que aconseguim finalitzar amb èxit una missió rebrem una recompensa i amb ella podrem contractar nous mercenaris, comprar equipament, potenciar les habilitats dels nostres combatents o millorar-los amb la compra d’habilitats especials. Aquesta possibilitat, la de poder personalitzar el nostre equip de mercenaris al nostre gust fins a límits remarcables, és una de les característiques més aconseguides d’aquest joc de Rodeo Games.

[pe2-gallery class="alignleft" ]

[/pe2-gallery]

La interfície del joc és excel.lent. Mentre juguem les missions ens podrem desplaçar pel mapa arrossegant els dits per la pantalla i fent zoom sense problemes. Quan vulguem executar una acció només hem de tocar a un dels nostres soldats i la interfície ens presentarà què pot fer. Les accions són caminar, disparar, posar-se en alerta (conegut com overwatch per els veterans dels jocs de guerra) o interactuar amb diferents elements d’escenografia. Mentre tingui punts d’acció sense gastar podrà seguir executant accions i no tots els membres de l’equip tindran sempre els mateixos punts d’acció ja que aquests dependran de les seves característiques, habilitats i equipament. Per posar un exemple, les armadures amb molta protecció solen penalitzar el seu usuari restant-li algun punt d’acció per la incomoditat de dur-la. Un cop exhaurits tots els punts d’acció del nostre equip arribarà el moment de que les unitats enemigues executin les seves accions.[pe2-gallery class="alignleft" ]

[/pe2-gallery]

Els menús també estan molt ben dissenyats i ens permetran navegar de forma intuïtiva per les diferents opcions, que no són poques, que tenim al nostre abast entre missió i missió. El sistema d’experiència i evolució d’habilitats i equipament és molt profund i detallat i farà gaudir als més detallistes del comandament militar.

Gràficament el joc és molt bo i presenta uns entorns alienígenes molt macos. En l’apartat sonor, tot i no disposar d’elements excessivament complicats, presenta una qualitat en els sons molt a to amb la qualitat de tot el producte. El so de cadascuna de les armes, per exemple, està molt ben aconseguit i ajuda a una bona immersió en el joc.

Un punt que no ens ha agradat és la no utilització d’iCloud per a emmagatzemar partides. A Hunters 2 podem arribar a invertir moltes hores per a construir el nostre equip i el joc es gaudeix perfectament bé tant a iPad com a iPhone. No poder compartir els avenços entre una i altra plataforma, tenint com tenen iCloud a la seva disposició, ens sembla una mancança difícil de justificar.

Resumint, un joc on podem el·laborar la nostra llista d’exèrcit amb els soldats, armes, armadures i habilitats que escollim, que es juga per torns i on cada mercenari disposa d’uns punts d’acció a utilitzar per a les seves accions... segur que més d’un, com comentàvem al principi, pensa que tot això li sona molt a Space Hulk o Warhammer 40K. Doncs sí, a nosaltres també ens ho ha semblat, i hem de dir que ens ha encantat degut al nivell de qualitat de l’adaptació.

Hunters 2 és un ambiciós joc d’estratègia per torns amb tocs bastant profunds d’RPG en el desenvolupament dels personatges, molt divertit, i que alhora presenta un nivell de desafiament que farà les delícies dels afeccionats als jocs de guerra de taulell acostumats a pensar cada moviment abans d’executar-lo.

El millor

  • Profunditat en la especialització de l’equip, armes i equipament.
  • Mecànica molt ben aconseguida.
  • Acció tàctica per torns en estat pur.
  • Modalitat desafiament amb contractes nous cada dia.

El pitjor

"Fa anys que jugo a jocs de guerra com Warhammer 40K o Space Hulk i aquest Hunters 2 m’ha fet sentir com si estigués gaudint d’una adaptació d’aquests al meu iPad. Acció tàctica, per torns, amb una profunditat d’especialitzacions i equipament que m’han fet gaudir d’aquest tipus de jocs com potser mai havia experimentat a una plataforma digital. Si jo fos directiu de Games Workshop ja sé qui voldria que desenvolupés el meu proper joc..."

stats