Anàlisi: Happy Hills

Zoom

Happy Hills és el segon projecte de DreamFab, desenvolupadors del joc per a mòbils Demolition Dash. Aquesta vegada s’allunyen de les explosions i la destrucció per a seguir el camí dels trencaclosques, una mena de jocs que han ofert bons resultats en els dispositius portàtils però entre els que és difícil de destacar, per com han proliferat els exponents del gènere dins d'aquest mercat.

icon.jpg Zoom

icon.jpg

Versió analitzada: iPhone.

Gènere:Trencaclosques.

Desenvolupat per:dreamFab.

També disponible a:iPad.

Zoom

Happy Hills s’inicia amb un breu tutorial de presentació en el que se'ns comenta, d'una forma molt general, el motiu pel qual les muntanyes no són felices i se'ns explica el mètode que haurem de seguir per a poder-les ajudar: haurem de col•locar bombes en llocs estratègics per a aconseguir eliminar o treure dels cims de comes i pujols els blocs de pedra, fusta, acer o gel. Resulta un plantejament molt simple que pot ser insuficient i poc motivador perquè el jugador s’engresqui a resoldre els trencaclosques que s'hi amaguen. La presentació s'hauria vist força enriquida si els responsables del desenvolupament del joc haguessin afegit en aquesta introducció el divertit i colorit tràiler de presentació que a la vegada feia de tutorial i que trobem a faltar en aquest punt.

Zoom

Amb l'obligació moral d'ajudar les muntanyes i veure-les somriure de nou, comencem el primer dels quaranta-vuit nivells que hi ha a la nostra disposició i que, posteriorment, podem augmentar fent un petit pagament de 0,79 €. El plantejament dels nivells deixa bastant a desitjar i no suposa cap repte per al jugador, que pot superar tots els nivells gratuïts en dues hores.

Zoom

La simplicitat que tant es busca en els jocs actuals per a mòbils per a fer-los accessibles a un públic nombrós en aquesta ocasió no es pot dir que afavoreixi Happy Hills, precisament. Això es posa de manifest en el moment en el que hem d'ocupar-nos de treure blocs de diferents tipus, ja que només hi haurà una manera d’eliminar-los permanentment. Per exemple, en el cas dels blocs de fusta necessitarem foc per a crema-los, els de pedra els haurem de llançar a l’aigua, etcètera. Així doncs, trobarem pocs elements en l’escenari que puguin interactuar amb els blocs. Tot s'ha de dir, superarem els nivells treient de sobre els cims de les muntanyes els blocs, però si desitgem assolir la màxima puntuació serà necessari utilitzar els escassos elements del nivell.

Zoom

Els apartats artístic i gràfic fan gala d'una simpatia i d'una alegria que costa de veure actualment en el panorama dels videojocs, en el que gairebé tot està plagat de trets, sang i visceres. Uns colors molt llampants i unes animacions molt entretingudes aportaran la pinzellada d'humor que, juntament, amb la banda sonora, encaminarà el joc cap al gran públic.

<

Zoom

Les opcions online no resulten gaire cridaneres. Tenim Game Center i OpenFeint per a compartir la puntuació assolida i així competir amb els amics per a veure qui és el millor eliminant blocs. També podrem publicar en el nostre mur de Facebook o a Twitter la puntuació de cadascun dels nivells. Unes opcions una mica curtes si ens fixem en d’altres jocs, en els que hi ha presents modalitats online tant competitives com cooperatives.

Zoom

Un joc gratuït i alegre que ens entretindrà amb les seves físiques i el seu apartat artístic durant els recorreguts en transport públic. Una llàstima que el joc no presenti un repte per al jugador i que hi manquin opcions i interacció amb l’entorn.

El millor

  • És gratuït.

  • L'apartat artístic i sonor.

El pitjor

  • La manca de dificultat en la resolució dels trencaclosques.

  • Hi ha poques opcions online.

Zoom

"Happy Hills arriba en un moment en el que el gènere dels trencaclosques està molt explotat en els dispositius mòbils i costa de destacar-hi, però això no vol dir que no se li hagi de donar una oportunitat. Ben al contrari, us recomanem que el proveu."

Comenta-ho al fòrum