Anàlisi: God of War - Ghost of Sparta

6 min

La historia de Kratos és ben coneguda per a tots els posseïdors de la consola portàtil de Sony, però aquesta vegada ens endinsarem en part de l'espartà que desconeixíem totalment, tot a causa de la recerca d'un ésser estimat.

Plataforma: PSP

Gènere: Acció, Hack ‘n Slash, AventuraGènere:

Desenvolupat per: Ready at Dawn

Distribuït per: Sony

També disponible a: PlayStation 3, PC.

PEGI: 18+

Retorn al passat...

Deixar el tron per a descobrir i alliberar-se dels remordiments que l'acompanyen degut a la pèrdua d'un ésser estimat, un ésser amb qui havia compartit molt en la seva infantesa, el seu germà. En aquesta nova aventura Kratos, el déu de la guerra, deixarà de banda, no literalment ja que apareixerà, la venjança per tal de descobrir el que li succeeix al seu germà. Tot i que els déus faran el que calgui per a que no descobreixi la veritat.

Un gir al argument de la majoria d'entregues de God of War que funciona de meravella, amb una història que sap entretenir i mantenir la intriga des del principi fins al final. Cal destacar que no només la història d'aquest brau espartà hi serà present, ja que trobarem una gran quantitat de referències al món grec i a la mitologia grega constantment, ja sigui en els enemics com als llocs que hi visitarem.

Encara queda molt per demostrar

Semblava que la consola portàtil de Sony estava una mica estancada i que ja li quedaven pocs dies per a que fos rellevada. Però a més d'un ens ha demostrar que pot aprofitar encara més la gran potència gràfica de la qual disposa.

Ja ho va comentar Ready at Dawn al principi del desenvolupament "portarem la consola de Sony fins a uns nivells impensables per a dispositius portàtils" i ho ha complert a superat les expectatives de tothom aconseguint que ningú es mostri indiferent al veure el seu disseny. Kratos llueix amb una qualitat molt alta, el seu modelat està molt bé però destaca principalment per la suavitat i fluïdesa en que es desenvolupen les animacions.

Encara que hi hagin una gran quantitat d'enemics el joc no es veu afectat en cap moment, ni ralentitzacions ni temps de carga hi són presents. Ja que he esmentat la paraula enemics cal comentar que hi haurà una gran diversitat, en els quals podrem trobar des de ciclops, soldats esquelets, minotaures, fènixs a llops tots ells amb una intel·ligència artificial que ens faran suar de valent en els nivells de dificultat més alts.

Pel que fa als escenaris ens hi passejarem per diversos localitzacions, totes elles amb un acabat i un detall extraordinari, com l'interior d'un volcà o les profunditats de la ciutat d'Atlantis. Aquestes gaudiran d'un acabat i un disseny de fantasia que concordarà molt bé amb els elements de la mitologia grega que els acompanyen. I per últim un dels aspectes tècnics que llueix a un nivell exquisit és la il•luminació. Les espurnes que produïm al colpejar l'escut d'un enemic, o els efectes de foc de les nostres espases o simplement la il·luminació de les antorxes dins d'una cova es reflexa en els escenaris produint una ambientació encara més perfecte.

Una melodia mítica

Tots els sons que envolten i donen vida a Ghost of Sparta semblen melodies mítiques, la banda sonora encapçalada per Gerard Marino i Mike Reagan, tots dos van participar en la banda sonora de la tercera entrega per a PlayStation 3, aporta un aire de melancolia en les cinemàtiques, moments emotius que mostren el caràcter més "sensible" del guerrer, un to salvatge en els combats i una ombra de misteri quan estem immersos en la resolució de puzles o tan sols quan observem el disseny del joc.

Pel que fa al tema veus de doblatge aquestes compleixen satisfactòriament i amb una qualitat més que notable. Tan mateix hi ha la possibilitat de gaudir el joc en castellà, anglès, francès, italià i alemany, per tant, el que es diria col·loquialment, Multi-5.

Una fórmula que funciona

Ens trobem clarament en una continuació en tots els seus aspectes, innovant el just i necessari per tal de considerar-se una nova entrega i no pas una expansió. Cal afegir també que si una fórmula ja funciona a les mil meravelles no cal incloure-hi coses, no sigui el cas que s'empitjori el resultat final. Un cop comentat això, per tal d'evitar frustracions o faltes esperances, continuaré amb la jugabilitat.

Es sabut per a tots els fans de God of War que Kratos usa majoritàriament unes espases, en aquesta entrega anomenades Espases d'Atenea. Dic majoritàriament perquè en la tercera entrega de la franquícia hi cabia la possibilitat d'utilitzar diverses armes a més de les espases, en aquest cas només podrem emprar dues armes i quatre poders de diversos déus. Un nombre bastant escàs si ens hi fixem en altres Hack & Slash, però aconseguim oblidar-nos-hi un cop estem jugant.

Com ja he dit des d'un bon principi tindrem a la nostra disposició les Espases d'Atenea, una bona ajuda per acabar amb la gran varietat d'enemics que ens trobarem, que ens proporcionaran un ampli ventall de combinacions que difícilment arribarem a dominar en la seva totalitat. Tan mateix en el transcurs de la història se'ns atorgaran diversos poders, que podrem invocar en els nombrosos enfrontaments entre ells la possibilitat de crear el buit o de congelar, i una llança, amb el seu escut respectiu. Les armes a més de la seva utilitat principal, matar, matar i matar ens ajudaran a solucionar els puzles que ens apareixeran, ja sigui trencant les cordes que subjecten una plataforma o per a pujar a una determinada superfície. Per altra banda tots aquests trencaclosques estaran integrants en l'entorn, conseqüentment si volem avançar en la història ens haurem de fixar detingudament en el disseny dels nivells. Però la quantitat de puzles, tot i trencar la rutina i donar moments de descans, no resulten ni molt menys difícils i encara menys un repte per al jugador.

La millora de les armes i les habilitats que ens atorguen és un altre punt fonamental del joc, us explico. Cada vegada que derrotem un ésser mitològic ens recompensaran amb uns orbes ja siguin blaus (màgia), verds (salut) o vermells (experiència), aquest últims ens permetran millorar les habilitats o augmentar el nombre de combinacions possibles amb l'armament del qual disposem. També hi haurà la possibilitat d'augmentar les barres de salut, màgia i foc a través d'uns cofres especials els quals no els percebrem a primera vista i caldrà una mica d'esforç per a cercar-los.

Per últim i com al·licient al acabar el joc disposarem d'uns modes de joc, prèvia superació de la campanya principal, que ens proposaran una sèrie de desafiaments. Aquests no tenen cap repercussió ni en la història ni al joc en general, simplement serviran per entretenir-nos-en. També hi cap la possibilitat de desbloquejar esbossos, vídeos o vestits per a Kratos. Però no res més lluny d'això. Així que podem afirmar que el joc resulta una mica curt, aproximadament unes vuit hores de joc.

"Tot i la curta durada del joc, han sabut plasmar la jugabilitat i l’acció dels seus germans grans"

"És una petita joia, però que falla en els punts més típics falta d’opcions i de duració. Per la resta és un joc molt recomanable".

stats