Anàlisi: Games for the Holidays

7 min

Amb motiu de les festes nadalenques Microsoft va preparar un conjunt de jocs Arcade molt especials que tractaven diferents gèneres dins del món dels videojocs, com les plataformes, l'estratègia o els trencaclosques. Tots ells pensats per a que el jugador es diverteixi en multitud i no pas tot sol en aquestes dates tan significatives. Des d'Ara VaDeJocs, convençuts que es tracta de títols prou atractius i molt recomanables, hem decidit fer esment breument de cadascun d'aquests tres jocs per a que us decidiu a adquirir-los i pugueu passar-vos-ho d'allò més bé.

Plataforma: Xbox 360

Gènere: Puzles

Desenvolupat per: Southend Int.

Distribuït per: Microsoft Xbox Live

Disponible a: 800 Microsoft Points

Com si es tractes d'un conte infantil, així comença Ilomilo. "Hi havia una vegada dos amics, un de vermell i un altre de blau, que vivien cadascú a una part del parc. El nom de l'amic vermell era Ilo i l'amic blau es deia Milo..."

L'amistat és la temàtica tractada en aquest original joc Arcade que han preparat els nois/noies de Sotuhend Int. que compta amb un disseny artístic entendridor, amb un estil similar a l'èxit de PlayStation 3 LittleBigPlanet, o al veterà Kirby. Podem destacar que, des del principi, IloMilo resulta atractiu i proper. Segurament hi ajuda molt la música que acompanya la gran quantitat de puzles que caldrà superar, melodies simples a piano que ens atrapen i ens fan estimar una mica més aquest petits amics.

El joc es podria separar en dues vessants, un sol jugador i multijugador, tot i que finalment totes dues compten amb el mateix nombre de modalitats disponibles. En total hi trobem tres modes de joc ben diferenciats. En el principal l'objectiu serà trobar l'Ilo i en Milo, se'ns convdid a resoldre una sèrie de nou trencaclosques simples i tres d'extres, en total dotze puzles que aniran augmentant la seva dificultat a mesura que hi avancem i anem coneixent la història. Destaquem que des d'un bon principi algun dels trencaclosques ens farà suar de valent.

Com ja he comentat la fita serà fer que Ilo i Milo es retrobin, i per a aconseguir-ho ens caldrà alternar el control d'un i altre, ja que cadascun es troba a un lloc diferent del pla. També haurem de moure uns blocs repartits en els escenaris per a traçar camins que condueixin a un esperat i pròsper retrobament. Pel que fa a la modalitat multijugador, que sempre serà local, la diferència més gran amb el mode simple de joc és l'opció d'ajudar-nos mútuament assenyalant el camí adient.

La segona de les tres modalitats de joc restants és Ilomilo Shuffle, en la qual haurem d'evitar que els nostres personatges caiguin per un precipici mentre aconseguim punts. El tercer mode és la faula de tardor.

Val a dir que de vegades la nostra tasca resultarà més difícil que no esperem i completar alguns trencaclosques esdevindrà tot un repte, degut a la implementació d'una càmera fixa i limitada, amb angles predefinits, que farem que trobem a faltar poder-la dirigir lliurement.

Per últim, com a anècdota del joc, remarcarem que un dels assoliments que hi ha és dels més originals en la història de la consola. Consisteix en tocar un solo al menú principal del joc seguint el ritme de la música.

“Un punt i apart en el conjunt de jocs que podem trobar al basar d’Xbox Live!, i que compta amb uns apartats artístic i sonor realment destacables” ------------------------------------------------------------------------------------------------------

Plataforma: Xbox 360

Gènere: Puzles, Plataformes

Desenvolupat per: Halfbrick

Distribuït per: Microsoft Xbox Live

Disponible a: 800 Microsoft Points

Primer van ser els aparells d'Apple amb jocs com Fruit Ninja i Monster Dash. Tot seguit van aterrar a PlayStation 3 amb Age of Zombies i Echoes. Finalment han descobert el món d'Xbox Live! Arcade. I es que Halfbrick ja porta un bon camí recorregut i acumula una gran experiència en diverses plataformes de joc. Aquesta vegada s'estrenen oficialment a la consola de Microsoft amb un joc de plataformes i acció anomenat Raskulls.

Raskulls es presenta com un joc desenfrenat, divertit, colorit i simple en la mecànica de joc. Segurament el primer que ens cridarà l'atenció és el disseny dels personatges (esquelets amb diferents vestimentes, dracs, reis, víkings, mòmies, etcètera), que podria arribar a marcar l'estil de l'estudi en futurs jocs, com ha estat el cas de la coneguda desenvolupadora The Behemoth, creadors d'Alien Hominid o Castle Crashers.

Lluny de quedar-se en l'estètica i aportar poc més que uns personatges bufons, Halfbrick ens serveix nivells de mecànica addictiva i jugabilitat variada, que mescla les fases més frenètiques amb moments més pausats que ens obligaran a pensar detingudament els nostres moviments. El disseny i l'estructura dels nivells farà que en més d'una ocasió arribem a estirar-nos els cabells, gràcies al seu alt nivell de dificultat, que ens posarà els nervis de punta. Trobarem obstacles que haurem de mirar d'evitar, així com curses esbojarrades en les que importa únicament que siguem els primers en arribar, i no com arribem a la meta ni per on passem per deixar enrere els nostres contrincants.

Viatjarem per diverses localitzacions, anirem des d'un bosc espès fins a l'Antàrtida, passant per una tomba egípcia, per tal d'aconseguir unes pedres brillants per mitjà de les quals podrem aconseguir salvar el regne del nostre rei. Una història realment simple però que està acompanyada d'un gran sentit de l'humor, més d'una vegada somriurem davant d'algunes escenes o bé escoltant segons quins diàlegs, al llarg de seixanta nivells repartits en deu capítols.

A més de l'aventura principal hi haurà dues modalitat més, Gran Premi i Carrera Ràpida. El primer ens proposa competir amb 3 adversaris més, ja siguin controlats per la intel·ligència artificial en la modalitat offline o bé controlats per d'altres jugadors en la modalitat online, en un conjunt de quatre mapes. El nostre objectiu serà guanyar la cursa i finalment se'ns atorgarà una puntuació segons el nostre lloc en la classificació.

En el mode de carrera ràpida, com ja diu el nom, disputarem una única carrera amb la mateixa fita ja comentada en el mode anterior.

"Una aventura principal amb molt d'humor i un apartat online molt entretingut són els punts forts d'aquest joc arcade, que en companyia és gaudeix molt més".

Sobre l'autor: A. Ramírez (Barcelona, 1992) és afeccionat als videojocs.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Plataforma: Xbox 360

Gènere: Estratègia

Desenvolupat per: NinjaBee

Distribuït per: Microsoft Xbox Live

Disponible a: 800 Microsoft Points

Ninja Bee ens porta la segona part de "A Kingdom for Keflings", un entretingut joc on serem un gegant dins d'un poblat i haurem de crear un regne per als keflings, els vilatans de la nostra contrada. Ens haurem de valer de la nostra força i de la nostra habilitat per a organitzar-los per a recol·lectar i distribuir els recursos d'una manera eficient. En essència es tracta d'un joc d'estratègia bàsic, en el que podem utilitzar les estructures per a bastir els edificis que ens demanin els habitants del poblet, o per a donar forma a les nostres pròpies creacions. Edificar un castell ben maco, repintar tot el poblat, crear laberints, o fins i tot servir-nos de les muralles per a construir un camp de futbol, utilitzar les ovelles com a pilota i organitzar partits online en els que s'enfrontin dos equips de dos jugadors cadascun. Tot depèn de la nostra imaginació.

Tot i que en essència i en aparença "A World of Keflings" és gairebé idèntic al seu predecessor, hi ha una serie de millores importants. Per començar, al mode història hi trobarem més mini-missions, les converses amb els keflings especials i les interaccions entre ells són gracioses. A més viatjarem per 3 escenaris (glacial, bocs, desert) i no només un de sol, com passava al lliurament anterior.

Cal dir que no són afegits excessivament importants en termes de jugabilitat, on sí que trobarem millores notables és a les rutines. Si ja heu jugat a "A Kingdom for Keflings", agraireu que ara tingueu a la vostra disposició una serie d'ajudants que us seguiran a tot arreu, i que quan construïu edificis, us portaran les seccions que hagueu encarregat des de la fàbrica. A més, un cop fet un edifici per primera vegada, només cal posar la primera secció en el mapa, i els ajudants finalitzaran l'obra de manera automàtica.En cas que vulgueu desplaçar un edifici, el podreu empènyer sense necessitat de desmuntar-lo i torna-lo a muntar. Els nostres Keflings milloraran a mida que repeteixin la mateixa tasca durant una bona estona.

El cooperatiu local està molt ben dissenyat. Si tots dos jugadors estan a prop, tot es mostrarà en una sola pantalla, i quan ens allunyem, la pantalla es partirà vertical o horitzontalment en funció de la posició en el mapa d'un jugador respecte de l'altre.

“Una bona opció per als més menuts ja que fomenta l'organització i la cooperació, i entretingut per als més grans que busquin passar una tarda tranquil·la, amb un títol als antípodes dels jocs violents”. Sobre l'autor: D. Blanco (Barcelona, 1984) és estudiant de so i afeccionat als videojocs.

Comenta-ho al fòrum

stats