Anàlisi: Arrival [Mass Effect 2 DLC]

Zoom

The Arrival és l’últim dels continguts descarregables de Mass Effect 2 que podrem aconseguir via descàrrega digital. Mentre no enllestim l'anàlisi de la tercera entrega de la saga de BioWare us duem aquest aperitiu per anar fent boca. L'acció ens situa entre el segon episodi i el tercer, en una missió per evitar una arribada anticipada dels Segadors... Esteu preparats per a una última aventura abans de Mass Effect 3?

Zoom

Versió analitzada: PlayStation 3.Gènere: Acció-Rol.

Desenvolupat per:Bioware.

Distribuït per: Electronic Arts.

També disponible a: PC i Xbox 360.

Zoom

Tot comença amb una missió ordenada pel l’almirall Hackett. La doctora Amanda Kenson ha estat segrestada per un grup de batarians, i el nostre objectiu serà alliberar-la, ja que disposa de proves que demostren que els Segadors tenen un pla alternatiu per arribar a la nostra galàxia ben aviat. És a dir que ens trobarem immersos en una trama realment important quant a les repercussions que pot tenir a la història, ja que un fracàs implicaria una visita abans de temps dels nostres enemics, quan la galàxia encara no està preparada per combatre'ls. Això va generar molts rumors sobre si EA pretenia vendre el final del joc per separat. Pel que fa a aquesta qüestió, hem de dir que la resposta és "no": The Arrival manté un equilibri difícil d'assolir entre la història que explica i la seva relació amb el conjunt del joc, de manera que qui el jugui estarà vivint una missió molt rellevant, però que no eclipsa res del que succeïx anteriorment. També pot semblar que l’argument contradiu el propi joc, però els còdexs que ens donaran durant la missió ajudaran a esvair els dubtes en aquest sentit.

La jugabilitat d'aquest afegit a la històriaestà total i absolutament orientada a l’acció, si bé és cert que un tram el podrem completar de manera silenciosa, sense alertar l’enemic, la resta consistirà en diferents menes d'enfrontaments, ja sigui avançant per passadissos, protegint un objectiu, aguantant la posició en un espai tancat o en una cursa contrarellotge. Res que no haguem fet abans, però la particularitat en aquest cas és que pràcticament tota l’estona hi anirem sols, sense cap altre membre de l’esquadró que ens pugui assistir, així que haurem d’estar especialment hàbils, tenint en compte que som l’únic objectiu al qual disparar. Si us va agradar el sistema de combat, aquest descarregable és molt recomanable.

Zoom

L’altre cara de la moneda són els diàlegs, o més aviat la seva absència:L’argument és excessivament lineal i no permet que hi hagi branques de conversa gaire elaborades, sembla un problema que afecta pràcticament tots els continguts descarregables de pagament dels jocs de Bioware. Nomes podrem esgarrapar uns pocs punts de virtut o de rebel·lia, i és molt improbable que les decisions que prenguem a The Arrival puguin tenir repercussions a la tercera entrega, així que aquest episodi extra es converteix en un element que ens permet d'allargar entre una i dos hores (segons la dificultat) l’experiència de Mass Effect 2 i aconsegueix fer-nos començar a pensar en Mass Effect 3. O sigui que, en aquest sentit, hem de dir que compleix amb l’objectiu.

No s'aprecia cap novetat a l'apartat tècnic, quant a gràfics, físiques o so, com tampoc hi haurà noves armes o personatges que puguem afegir al nostre escamot, així que l'aposta és oferir la mateixa experiència de joc canviant alguns elements.

En conjunt, “The Arrival” és una bona expansió, com la majoria de les anteriors propostes al marge de les entregues numèriques de la saga. Sensiblement millor que “Kasumi: The Stolen Memory” i el paquet de missions Overlord, tot i que la jugabilitat d’aquests altres dos DLC anava més enfocada a la infiltració i la exploració respectivament. Queda lluny però de l’excel·lència de “The Lair of the Shadow Broker”, probablement el millor DLC de tota la saga en molts aspectes. Aquest paquet no està inclòs dins de la xarxa Cerberus (el nom que rep el passi online) i per aconseguir-lo haurem de pagar 6’99€ a PSN i PC i 560 MSP a Xbox 360, un preu raonable pel contingut i el tamany (800 Mb).

El millor

  • Trobar-nos un cop més en una missió important.
  • Molta acció amb varietat de situacions.
  • Bona durada.

El pitjor

  • Trobem a faltar els elements de rol característics de la saga.
  • No aporta res nou en quant a personatges o armes.
  • Lineal. Molt lineal.

Zoom