Fita assolida!

Fita assolida!

La bitàcola de Joan-Albert Ros a Ara VaDeJocs

El Gamelab presenta les seves credencials per a l'edició 2019
0

El Gamelab presenta les seves credencials per a l'edició 2019

Ahir al migdia es va presentar la XVa edició Gamelab Barcelona. La trobada tindrà lloc enguany del 26 al 28 de juny. Els organitzadors del Congrés Internacional de Videojocs i Oci Interactiu, que es configura actualment com un dels esdeveniments més importants del sector a Europa, van anunciar públicament els punts clau de la nova iteració de la trobada a la seu del Departament de Cultura al Palau Marc. Miquel Curanta, director de l'Institut Català de les Empreses Culturals, va conduir una roda de premsa que també va comptar amb la presència del sotsdirector d'Indústries Culturals del...
Podrien realment els decorats d’un videojoc convertir-se en un element clau en la reconstrucció de Notre-Dame?
0

Podrien realment els decorats d’un videojoc convertir-se en un element clau en la reconstrucció de Notre-Dame?

Poques hores després del desgraciat incendi de Notre-Dame, el passat dilluns 15 d'abril, el nom d’una artista digital quebequesa va ressonar amb força entre els afeccionats als videojocs. Es tracta de Caroline Miousse, que va dedicar dos anys de feina a reproduir amb gran fidelitat la catedral parisenca al videojoc d'Ubisoft Assassin's Creed Unity. A Twitter, especialment, però també en pàgines d’alguns mitjans especialitzats en tecnologia i entreteniment electrònic, s’apuntava que ara el seu treball podria tenir gran vàlua en la restauració. A hores d’ara sabem que el foc va ensorrar...
Òscar García Pañella, Director Acadèmic d'ENTI-UB
0

Entrevista a Òscar García Pañella, Director Acadèmic d'ENTI-UB, amb motiu del Gamelab 2018

Òscar García Pañella és especialista en gamificació, multimèdia, transmèdia, narració audiovisual, Jocs Seriosos, Director de Programes, Investigador, Professor, Desenvolupador, Productor i Consultor. Dirigeix ENTI-UB, l'Escola de Noves Tecnologies Interactives, centre adscrit a la Universitat de Barcelona. Les presentacions finals dels alumnes del centre han tingut lloc just al mateix temps en què ahir se celebrava el lliurament dels XI Premios Nacionales de la Industria del Videojuego a Gamelab, on havíem de coincidir amb ell. No va poder ser. Però ens interessava de conversar-hi amb...
Eric Lundgren: contra l'obsolescència programada del programari
0

Eric Lundgren: contra l'obsolescència programada del programari

Eric Lundgren és un veritable manetes capaç de muntar amb ferralla de desguàs un cotxe elèctric de 13.000 $ amb una autonomia de més de 611 km, sensiblement superior a la d'un Model 3 de Tesla de 35.000 $. Es dedica al reciclatge informàtic, combat l'obsolescència programada, garanteix l'accés a les noves tecnologies a països en vies de desenvolupament... i actualment té un problema molt seriós que el pot dur a la presó perquè Microsoft no accepta que restauri les llicències de programari dels equips que recicla. Aquest emprenedor nascut a Lynden, Washington, EUA, està convençut que el fet...
Impressions: PES 2018
0

Impressions: PES 2018

Després d'un any en què la crítica especialitzada ha reconegut el gran pas de la llegendària saga de futbol de Konami per recuperar posicions i competir de nou al màxim nivell en el mercat dels simuladors de l'esport rei, Pro Evolution Soccer 2018 es planteja el repte de consolidar els avenços i seguir millorant. Convidats per l'empresa japonesa i el Futbol Club Barcelona, hem tingut ocasió de provar recentment la propera entrega en una presentació al Camp Nou, on hem pogut valorar bona part de les novetats que la justifiquen i que vam començar a albirar al tràiler del joc que es va fer...
La magnitud del problema
0

La magnitud del problema

Avui no parlo d'entreteniment electrònic. Escric colpit per quelcom que acabo d'escoltar. Primera notícia de l'informatiu horari de les onze del matí del dia vint-i-set de setembre de 2016, a Catalunya Ràdio: "L'estand d'atenció a possibles víctimes d'agressions racistes a Barcelona ha atès CINC-CENTES consultes durant les CINC nits de les festes de la Mercè". Cinc-centes agressions en cinc nits, eh. Cent agressions racistes per nit. No és esborronador? És tan exagerada la xenofòbia als nostres carrers?! Com podem ser tan racistes els barcelonins? Com pot ser? Quina no deu ser l'escala...
El destrempar de la Força - Una ressenya insatisfeta de l'Episodi VII d'Star Wars
0

El destrempar de la Força - Una ressenya insatisfeta de l'Episodi VII d'Star Wars

Tothom hi ha dit la seva, els crítics n’han fet ressenyes i els comentaristes cinèfils més experts ja han comentat l'esperadíssim nou lliurament d’Star Wars. No vull fer-ne una anàlisi especialitzada aquest cop, doncs, perquè em sembla sobrera i perquè en aquest mateix mitjà ja hi ha hagut qui se n’ha ocupat excel·lentment. Però sí que m’agradaria –sense incórrer en la revelació d’aspectes significatius de la trama que puguin esgarriar El Despertar de la Força a qui encara no l’hagi vist– aportar des d’aquest racó la perspectiva d’un fanàtic de la trilogia original que va sentir-se molt...
Un petit balanç de l'E3 2015
0

Un petit balanç de l'E3 2015

No fa encara ni una setmana que s'ha clausurat l'Electronic Entertainment Expo 2015,l'esdeveniment anual més important de la indústria especialitzada a escala internacional. Han estat uns dies molt intensos per al sector de l'oci electrònic. Però què ens deixa enguany aquesta fira? Quines són les novetats més interessants que s'han donat a conèixer en el marc d'aquest gran esdeveniment? Quins videojocs, serveis i plataformes d'entreteniment digital han cridat més l'atenció? Qui ha sorprès? Qui ha decebut?... En conjunt, podem dir que ha estat una edició lluïda? Microsoft va ser...
Alguns apunts sobre la compra de Mojang per part de Microsoft
0

Alguns apunts sobre la compra de Mojang per part de Microsoft

Amb el temps, Minecraft, un producte independent basat en un concepte simple però que ofereix una miríada de possibilitats jugables, ha passat de ser un simple videojoc a convertir-se en un projecte d'importància colossal, tant pel seu nombre d'afeccionats -els anomenats mojangstas- com pel volum de xifres que arriba a moure. Però com afectarà un dels exponents d'oci electrònic més transversals, originals, reverenciats i jugats dels darrers temps la compra d'aquesta anteriorment petita empresa sueca per part d'un gegant de la informàtica i de l'entreteniment digital com Microsoft? La...
Un petit homenatge dibuixat al millor joc de lluita 'arcade' de tots els temps [#SFIIday]
0

Un petit homenatge dibuixat al millor joc de lluita 'arcade' de tots els temps [#SFIIday]

Ja sabeu que m'agrada publicar algun dibuix al blog, ni que sigui molt de tant en tant. Aquest cop he aprofitat l'excusa de l'efemèride de l'Street Fighter II Day per retre homenatge a un dels millors jocs de lluita arcade de tots els temps (i un dels meus videojocs favorits). Pel que sembla, això de l'Street Fighter II Day va començar quan es va popularitzar a escala global la trobada que el 13 de juny de cada any repetien un grup de fanàtics anònims dels jocs retro per jugar al que segueix essent un dels lliuraments més populars de la cèlebre saga de Capcom. Les condicions per participar...

Joan-Albert Ros

Joan-Albert Ros

Somiatruites incorregible. Escric, dibuixo. Miro de guanyar-me la vida fent el que m’agrada, quan puc i em deixen. ARA VaDeJocs: oci electrònic + cultura digital.

Aquí trobareu el meu punt de vista personal sobre unes quantes de les coses que m'interessen, especialment sobre els videojocs que m’agraden més -també sobre els que no m’agraden tant- i sobre l’actualitat del sector.

Segueix-me a les xarxes