Blogs 30/12/2010

Els mòbils ja es comporten com els PCs

3 min

Arrel de la sortida al mercat del joc Dungeon Defenders: First Wave he detectat al món dels telèfons mòbils intel·ligents l’inici d’un comportament molt característic al món del PC que mai m’ha agradat: l’escalada constant d’hostilitats. Anomeno Escalada Constant d’Hostilitats a la cursa perpètua que hi ha entre el hardware present a la majoria de llars i el hardware necessari per a executar amb qualitat els jocs nous que van apareixent al mercat. Tots els que hem jugat en plataforma PC, ja sigui avui en dia o fa anys, coneixem perfectament la sensació que se’t ve al damunt quan vas al prestatge de la botiga a agafar el joc que vols comprar, mires l’etiqueta de requeriments tècnics i comproves amb estupor que el teu ordinador, que tu creies més que capaç, resulta que amb prou feines arriba al nivell de requeriments mínims. I no parlem ja dels requeriments desitjables que indica l’etiqueta... algú ha tingut mai un ordinador que els satisfagués en un joc punter acabat de sortir al mercat? Jo us ben asseguro que no. S’ha de dir que avui en dia la situació s’ha suavitzat molt en comparació amb fa uns anys, ja que el hardware de PC ha fet salts espectaculars en els darrers temps i sembla que s’ha equiparat en velocitat a la majoria de desenvolupaments de jocs. Però els que jugàveu a l’època dels darrers Pentiums (i anys anteriors) sabeu perfectament que en aquella època el tema se’ls havia escapat de les mans. Doncs resulta que ahir vaig tenir aquesta mateixa sensació que patia fa anys quan jugava amb el PC, i per inesperada em va sorprendre potser encara més. El joc en qüestió, el Dungeon Defenders: First Wave és aquest: No em negareu que el joc llueix espectacular per a tractar-se d’un telèfon mòbil... de fet és el primer joc en fer servir el Unreal Engine a Android, i el segon en fer-ho a iOS. Per tant, estem davant d’un joc punter, potser el que més. Doncs estava llegint la informació relativa al joc al Android Market quan de sobte veig la llista de dispositius suportats... i quasi tot son telèfons que encara no estan ni a la venda!! Jo tinc la sort de disposar d’un Nexus One, un terminal de gama alta i que és un dels referents dins Android, i resulta que no pot ni executar el joc! A mi que m’ho expliquin... com treuen un joc que molt poquets (i quan dic molt poquets és molt poquets) terminals del mercat poden executar? Després es queixaran que ha estat un fracàs en vendes... En el cas de iOS, amb iPhone al capdavant, aquest problema tot i existir és bastant menys acusat. El per a mi gran inconvenient de iPhone (l’escassetat d’opcions en general, i en aquest cas concret de terminals diferents) és aquest cop un avantatge. El joc òbviament només funciona en els terminals més potents (iPhone 3GS i iPhone 4), però el nombre de terminals és tan petit que també n’hi ha pocs a on no funcioni (iPhone i iPhone 3G). M’agraden molt els smartphones, molt. I això que fins que vaig comprar el meu telèfon actual tots els que havia tingut eren ben simples, sense connexió de dades a internet ni pantalles tàctils, però ara em costaria viure sense el meu androide. Però en el que respecta als jocs (sortosament no succeeix en la resta d’aplicacions) el camí que estan marcant comença a no agradar-me... Al fòrum: http://www.vadejocs.cat/smf/index.php/topic,89398.0.html

stats