Blogs 30/04/2012

Guerra de pantalles als smartphones

2 min

El món dels telèfons mòbils intel·ligents sembla un espai molt homogeni on les diferències entre les diverses propostes del mercat no són gaire importants. Un iPhone o un Android, o fins i tot un Windows Phone, semblen productes extremadament similars als ulls no experts. Per tant les empreses busquen conquerir clients diferenciant-se en coses més etèries com són els ecosistemes, el marketing, l’aparença, l’experiència d’usuari o les eines que posen a disposició dels desenvolupadors. Però de mica en mica i de forma potser involuntària ha aparegut un fet diferenciador molt evident i que pot estar fent decantar els clients cap a una o altra plataforma de forma no calculada: la mida de les pantalles.

Actualment el que més diferencia els darrers Android del darrer iPhone és la mida de la pantalla i, per tant, del terminal. No és el sistema operatiu, ni l’experiència d’usuari ni cap altra de les coses que als mitjans especialitzats ens agrada tant analitzar... el primer que un potencial comprador veu és que la diferència de mida en la pantalla, i el dispositiu en general, és molt gran.

Per tant potser estem ja en un escenari en que la decisió final de compra d’un sector dels consumidors es pren per la facilitat que tindrà per a dur l’aparell a la butxaca o la facilitat que tindrà a l’hora de fer-lo servir i consumir continguts de manera còmode en una gran pantalla.

Ho tenen això en compte les companyies a dia d’avui? És casual que les empreses que fabriquen terminals amb Android tendeixin totes a les pantalles grans? És un moviment estudiat que els terminals Nokia amb Windows Phone equipin pantalles més grans quant més potent i car és el terminal?

La pregunta que sobrevola tota aquesta reflexió és, en el fons, qui té raó? Vol el públic pantalles grans o terminals de mida més ajustada? Sembla que els terminals Android van, de forma decidida, cap a les pantalles grans. Fins i tot un dispositiu tan gran com el Samsung Galaxy Note, que en principi anava destinat a un públic potencial petit, ha gaudit d’una acollida que ha sorprès fins i tot a la pròpia Samsung.

I a l’altra banda Apple segueix ferma en les seves pantalles de tres polzades i mitja. Seguirà apostant Apple per aquesta mida de pantalla com a senya d’identitat prioritzant una mida més còmode per davant d’una gran pantalla? O ens trobarem una sorpresa en el nou iPhone quan el presentin en algun moment d’aquest 2012?

Estarem atents a com es desenvolupen els esdeveniments.

stats