Un ordinador aprèn a jugar al Civilization després de llegir-se les instruccions

1 min

Investigadors de la University College London, han comprovat que un ordinador amb un dispositiu incorporat per aprendre noves instruccions, aconseguia vèncer un 79% de vegades jugant al Civilization, un dels videojocs d'estratègia amb més variables.

Ja l'any 2009, membres de l'Institut Tecnològic de Massachussets van presentar un dispositiu d'aprenentatge per ordinadors. Aquest dispositiu, desenvolupat després d'anys de recerca, permetia a l'ordinador aprendre i aplicar aquests coneixements en una tasca que abans no havia realitzat. A l'actualitat, investigadors d'aquesta Universitat de Londres han aplicat aquests coneixements per comprovar com evolucionaria un ordinador després de, literalment, llegir el manual del joc.

A grans trets, l'ordinador comença a jugar mitjançant el mètode del "prova i error", d'aquesta forma segons va passant la estona, les paraules surten en pantalla i l'ordinador les compara amb el que apareix al manual, d'aquesta forma pot formular una hipòtesi sobre el que ha fet i el significat d'aquella acció.

Segons els autors d'aquest estudi, l'ordinador reproduïa en un 80% els mateixos moviments que hagués fet un humà després de llegir la mateixa informació del manual d'instruccions, i augmentava fins a un 79% la relació de victòries i derrotes, al contrari del 46%, que és el que podia oferir un programa d'algoritmes.

Font: Kotaku

Comenta-ho al fòrum

stats