Els controladors de Killzone 3

Zoom

Durant la presentació de Killzone 3 hem vist diversos aspectes que mereixen especial atenció, la manera de controlar als protagonistes és sens dubte una d'elles. Tot seguit us expliquem les tres opcions que Sony ens proposa per jugar:

La primera és evidentment el Dual Shock 3, o dit d’una altre manera: el controlador clàssic. No hi ha cap novetat destacable respecte a la segona entrega de la saga. Els errors en el desplaçament que és van trobar a Killzone 2 (que es van corregir als pocs dies) ja estan solucionats d’entrada i el moviment és fluid i està a l’alçada d’un joc de la seva categoria.

Zoom

La segona opció és utilitzar Move, el controlador de moviment de Sony i que en aquesta entrega el vol introduir el dispositiu a un públic hardcore per una banda, i introduir als jugadors casuals a jocs hardcore. En aquest sentit cal destacar la precisió del dispositiu i la seva lleugeresa. Si és la primera vegada que el proveu cal tenir una mica de calma, penseu que si per un moment moveu el comandament cap amunt per mirar on estan ubicats els botons al tornar a apuntar us adonareu que la càmera està apuntant al sostre. Que no us faci vergonya estar 10-15 minuts fent proves abans de sortir al camp de batalla, per treure'ns certs costums heretats de l'ús del Dual Shock. A tot això cal afegir que la retícula per apuntar no es queda al centre com succeeix amb el pad, ja que qualsevol gest per lleu que fos mouria tot el quadre de la imatge i seria marejant per al jugador. En lloc d’això, podrem apuntar a gran part de la pantalla i per moure la càmera, haurem d’apuntar als extrems. El moviment serà més suau, però el gir serà més imprecís fins que ens hi acostumem totalment. En favor del Move també podem destacar els comandaments gestuals per fer accions concretes com recarregar (haurem de girar el canell de la mà), fer un atac cos a cos (movent el comandament recte cap endavant com si intentéssim punxar a l’enemic) o activar explosius. Aquest tipus d’afegits estan molt ben integrats i milloren l’experiència d’una manera intuïtiva. En general el pad és més precís i segurament els jugadors tradicionals es decantin per ell a l’hora de jugar, especialment online, però el Move dóna una experiència prou diferent i positiva com per a ser considerat un factor a tenir en compte quan juguem la campanya en solitari o en cooperatiu online (el mode cooperatiu local no permet jugar amb Move).

Zoom

El tercer controlador és en realitat un Move integrat en una metralladora de plàstic. El disseny és més robust que l’equivalent a la Wii (Zapper) que pertarà el nom de Sharp Shooter i la sensació d’estar manipulant un arma real és més creïble (deixant al marge la llumeta del Move). El control és precís degut a la tecnologia del dispositiu però el fet de que haguem de portar un arma més gran farà que el gir sigui encara més lent. Abans podíem maniobrar més fàcilment amb un moviment suau del canell de la mà, amb el rifle d’assalt haurem de girar lleugerament el cos, i necessitarem les dues mans per apuntar i no nomes una. Amb tot, continua sent una opció més si volem jugar en mode campanya i si escollim el nivell de dificultat adient pot oferir una estona prou entretinguda.

Zoom

En general l’experiència és notable. El Dual Shock 3 és una aposta segura per als fans més tradicionals dels jocs de trets, mentre que Move és una opció molt ben implementada, especialment per als que vulguin una jugabilitat alternativa, més immersiva on es premia l’habilitat del jugador a l’hora d’apuntar amb la seva pròpia mà. El resultat és molt destacable si afegim que els shooters estan pensats per a jugar amb comandament. Per acabar, la tercera opció, és a dir Move + Sharp Shooter és la menys recomanable si el que es pretén és efectivitat, però proposa un repte i un factor de realisme extra. Per descomptat, en última instància, serà el propi jugador qui decideixi de quina manera vol jugar a Killzone 3.

Comenta-ho al fòrum