Primers minuts de Rise of the Tomb Raider en la versió PC

RAUL ARRIBAS| Barcelona

Acaba d'arribar a les nostres botigues (tant digitals com físiques) la versió per PC de Rise of the Tomb Raider, la continuació del lloat Tomb Raider de 2003 i que va aparèixer el passat novembre només per les consoles de Microsoft. La versió per Xbox One va rebre crítiques sensacionals de forma unànime, tant pels seus aspectes tècnics com pels artístics i argumentals, i ara ha arribat el moment de comprovar si l'adaptació a compatibles s'ha fet amb els mateixos nivells de qualitat o no, ja que no sempre és així en aquestes conversions.

Ben aviat queda patent que sí, que la versió per PC de Rise of the Tomb Raider és igual de bona, fins i tot millor, que l'original. Estem davant del mateix joc, amb els comandaments perfectament adaptats al ratolí i el teclat (la saga Tomb Raider no és precisament nova en ordinadors), i amb una qualitat gràfica excepcional. Tot el que tenia bo a la Xbox One es manté, i a més afegeix un nivell de configuració que el fa apte per la majoria d'ordinadors i, a la vegada, capaç d'extreure tot el seu sucals equips més potents. Tant els efectes com les textures, quan són gaudides a plena potència, són del millor que es pot veure avui en dia, i ens permeten (si el nostre equip ho suporta) arribar a gaudir del videojoc en resolució 4K, una experiència realment sorprenent.

A més, pels que disposin d'una targeta gràfica NVIDIA, la companyia acaba de treure una versió dels seus drivers que ofereix una sèrie de millores a l'experiència, ja de per sí excepcional, d'aquest videojoc. En concret, han implementat dues tecnologies de la seva plataformaNVIDIA GameWorks. Laprimera,NVIDIA ShadowWorks, en concretHBAO+, que recrea fidelment el comportament de les ombres al món real, on són molt més fosques a prop de l’objecte que les genera, i més difuminades com més allunyades d’ell, i ofereix així una sensació molt més realista. A més, l'impacte més realista de les ombres dels objectes en tot el que està al seu voltant dóna una sensació molt més fideli menys plana als entorns. La segona, VXAO, un nou mètode d'oclusió ambiental molt més eficient i estable que SSAO, i que fa el seu debut en aquest Rise of the Tomb Raider.

Per últim, destacar que Rise of the Tomb Raidertambé permet el joc a una SHIELD Tablet (tant l'original com la K1)mitjançant GameStream, la característicadesenvolupada per NVIDIA a les seves targetes gràfiques GTX que permet gaudir d'un joc de PC (i executat al PC) a una SHIELD Tablet, com si es tractés de gaudir d'un videojoc al núvol.

Us deixem amb la primera mitja hora d'aquesta darrera aventura de la Lara Croft, perquè pugueu comprovar per vosaltres mateixos les bondats d'aquest joc. No podem acomiadar-nos sense recomanar-vos que no dubteu ni un segon a l'hora d'endinsar-vos en aquesta nova proposta, ja sigueu fidels seguidors de la saga o no, ja que difícilment en quedareu descontents.

Zoom

Com a referència: aquest vídeo està enregistrat a un PC amb una NVIDIA GeForce GTX 770 i les configuracions gràfiques del videojocoptimitzades per a aquesta targeta gràfica(no és la màxima qualitat disponible).