Noves formes de jugar amb Kinect [E3]

Zoom

Microsoft ha centrat les presentacions dels darrers tres anys en Kinect, un nou perifèric que marca el camí a seguir pel que fa a control i a lacaptura de moviments. Cal elogiar l’esforç que està fent la companyia de Redmond a l’hora d’explotar noves mecàniques de joc que puguin satisfer tota menda de videojugadors, per una banda els anomenats hardcore gamers (jugadors que juguen amb gran assiduïtat) i d'altra banda els casual gamers (jugadors que juguen molt esporàdicament). Però ha aparegut encara una categoria que anteriorment a Kinect estava limitada als jocs de Disney o Super Mario: el públic infantil. Han trobat un sector de la població amb un gran potencial i no volen deixar passar l’oportunitat d’introduir-los al sector amb videojocs com Sesame Street: Once Upon a Monster o Kinect Disneyland Adventures.

Un dels primers jocs que es va presentar va ser el tercer capítol de la franquícia Mass Effect. Podríem dir que serà un dels primers videojocs a tenir una interacció mixta entre el control tradicional, amb comandament, i les noves formes i opcions que brinda Kinect. En aquest cas, l’ús de l’aparell es limitarà al reconeixement de veu: podrem contestar les línies de diàleg pertinents en les nombroses converses en les que es veurà immers el capità Shepard. De moment no es veu com una alternativa gaire útil, ja que segueix resultant molt més àgil controlar-ho per mitjà del comandament usual.

Deixant el gran univers de Mass Effect 3, ens capbussem en la creació dels nostres propis mons. Minecraft, el videojoc indie que ha causat furor entre els jugadors, es llançarà per a la consola de Microsoft a finals d’any i, el millor de tot, aprofitarà les característiques de Kinect. De moment no s’han aportat més detalls de com s'hi interactuarà. Esperem que no haguem de cavar amb el moviment del nostre cos...

Fable: The Journey és una de les altres sagues veteranes que ha patit l’efecte Kinect. Peter Molyneux, el guardonat dissenyador, i la seva companyia, Lionhead Studios, estan engrescats en el desenvolupament d’un nou capítol de Fable. La mecànica del videojoc serà semblant a House of the Dead o a Time Crisis, exceptuant algunes fases on hi haurà més llibertat de moviment. Com per exemple a l’hora de controlar un carruatge; el personatge es mourà en aquestes escenes de forma automàtica mentre nosaltres eliminem els monstres. Una nova forma d’entendre la faula creada pel dissenyador francès.

Ara és el torn de córrer, de competir, de lluitar pel primer lloc en el podi, ara és el moment de Forza Motorsport 4. Es tracta de la nineta dels ulls de Microsoft en el terreny de la simulació automobilística, però també és una oportunitat única i irrepetible per a provar els controls híbrids. En el cas de Forza Motorsport s’ha anunciat, a l’espera que confirmin més afegits, la capacitat de controlar la vista interior del cotxe amb un lleuger moviment del cap. Mirarem cap a una banda o una altra de l'interior del cotxe i la vista s'hi dirigirà, cosa que facilita molt les coses a l’hora d’evitar avançaments i perdre posicions. Independentment del control amb Kinect s’hi dedicaran molts esforços per a que sigui el millor simulador de conducció mai creat i amb actualitzacions gairebé mensuals.

Crytek ha estat, també, una de les grans protagonistes a la conferència de Microsoft, tot i el breu tràiler que va mostrar de Ryse, anterioment anomenat Kingdoms. Ens traslladarem a l’època de l’imperi Romà i a les sagnants lluites entre soldats. La jugabilitat ens proposa d'assumir el paper d’un guerrer, enmig de l’esfondrament de la ciutat romana, i utilitzar el nostre cos en els combats, des del cabell fins a la punta del dit gros del peu. Utilitzarem els braços a mode d’espasa i d’escut, les cames per donar puntades de peu al contrincant per a fer-lo retrocedir. Com ja és normal en els videojocs de Crytek, ens delectaran amb unes expressions i unes animacions molt realistes.

Star Wars Kinect també seguirà el camí de Ryse, però amb un aspecte menys explícit, substituint les vísceres per cables. El plantejament serà més o menys similar, però amb la possibilitat d’usar la força per a moure obstacles com tancs o empènyer els enemics. Viatjarem per tot l’univers de la franquícia Star Wars i participarem en combats estel·lars i carreres de beines. Sorgeix, però el problema del desplaçament del personatge: a Star Wars ens mourem sobre rails, encara no sabem de quina manera se solucionarà aquest apartat a Ryse.

Seguim amb el gènere de l’acció, però enfocat d’una forma molt més tàctica. Seguint la línia de Ryse d’adaptar els moviments del cos i traduir-los en accions dins del propi videojoc trobem Ghost Recon Future Soldier. Ubisoft està treballant en l'ajustament del videojoc d’acció tàctica de la millor forma possible a la nova jugabilitat que ofereix Kinect. Durant la presentació hem pogut veure com un dels membres de l’equip de desenvolupament controlava la interfície i la modificació de les armes tan sols amb el reconeixement de la veu. L'ús de Kinect no es limita, però, a aquest únic afegit: el control arriba fins al punt de permetre'ns apuntar i disparar contra els objectius de manera intuïtiva, amb els braços. Una demostració del gran potencial de Kinect que alhora que obra portes a la innovació fa sorgir encara més dubtes sobre la viabilitat d’aquest mètode de control en segons quina mena de jocs.

Els videojocs casual també van protagonitzar gran part de la conferència amb títols com Dance Central 2. El primer capítol d’aquest videojoc d’Harmonix i MTV Games va sorprendre tots els assistents l’any passat quan es van ensenyar els videojocs de llançament per a Kinect. La captura dels moviments i la jugabilitat que oferia van resultar molt acurades i permetia fer-se una idea de tot el que podia acabar per oferir el nou perifèric. Ara, sota la mateixa mecànica, oferiran el mateix producte però amb noves característiques, com ara el cooperatiu (que en l’anterior entrega era per torns), i un mode campanya.

Un altre dels videojocs estrella del llançament del perifèric que, ben aviat, gaudirà d’una segona entrega és Kinect Sports Season Two. Incorporarà nous esports com el rugby, que permet adjudicar les tàctiques amb la veu, el basebol, l'esquí, el golf, en el que canviarem les diferents pals amb una simple ordre de veu, el tennis o els dards. Tots estan pensats per a que passem bones estones amb els amics i els familiars però no pas per a sessions d’entrenament molt llargues.

L’imperi Disney també tindrà la seva pròpia representació del parc temàtic en una versió d’un videojoc. Això és el que trobarem a Kinect Disney Adventures, la representació del parc on ens mourem com si es tractés d’un videojoc i des de la que accedirem a multitud de minijocs, d’un estil molt similar a Kinect Adventures, en els que haurem de moure tot el cos per a superar obstacles, com, per exemple, les “cartes soldat” d’Alícia a Terra de Meravelles.

Finalment trobem el nou títol de Tim Schafer, Sesame Street: Once Upon a Monster, que ha canviat la seva perspectiva i ha volgut centrar-se en els més menuts de la casa i en la cooperació amb els pares i mares. Se’ns presentaran, també, nous monstres del Barri Sèsam i diversos reptes educatius per a que l’experiència sigui el més gratificant possible.