#MWC14 Entrevista amb LG

Zoom

El passat dimecres 26 de febrer vam tenir l’oportunitat de visitar l’stand de LG i xerrar amb el seu especialista en producte de la divisió de mòbils d’Espanya, David Díaz, al qual li vam fer unes quantes preguntes sobre les grans novetats que ha presentat LG darrerament, i sobre el moment d'expansió pel que passa la marca. Tot seguit us hem resumit els punts més importants de l’entrevista.

PERE MILLET AGUSTÍ | Barcelona

Hem començant parlant sobre l’impàs que ha suposat per la marca l’aparició a escena de l’LG G2. Havent tingut sempre èxit a les gammes mitges, el llançament de l’LG G2 ha suposat el primer telèfon premium d'LG amb un èxit notable de crítiques. Estan molt contents amb aquest terminal, i la prova és que han inaugurat tota una línia de producte de gamma alta que vol consolidar i recollir les importants innovacions del G2 -que comprendria, com en d’altres grans marques, telèfons, phablets i tauletes-, i que inclou els recents llançaments com el G Pad 8.3, el G Flex o el G Pro 2.

Zoom

Sobre les vendes de l’LG G2, comenten que malgrat sempre es vol més, és un bon començament per a implantar-se a la gamma alta. Hi haurà, com era d’esperar, una continuïtat amb el G2, i malgrat que no ens n'han pogut donar cap detall, sembla que hi haurà un G3 que agafi el relleu del G2, quan el G2 porti entre 9 i 12 mesos al mercat –això ens situaria entre juny i setembre de 2014–, que apostarà per especificacions, disseny, i les darreres innovacions tecnològiques de la marca.

Aquesta intenció de consolidar-se en la gamma alta els farà explorar durant aquest any 2014 altres mides en el sector de les tauletes i introduir al mercat l’esperada tauleta de 10 polzades –una altra hipotètica G Pad–, sense encara cap data o període concret en l’horitzó.

Sobre el tema del suport a les actualitzacions dels seus productes, una qüestió per la que se’ls ha criticat en alguna ocasió, David Díaz ha subratllat que es tracta d’una demanda relativament nova per part dels usuaris i que per altra banda ha estat complicat alinear recursos entre operadors i fabricants, però que una vegada aconseguit, sempre que les especificacions del producte ho permetin, actualitzaran els seus productes, sense concretar un període predeterminat de suport, i prioritzant els que hagin tingut més impacte i millor acollida entre els usuaris. Ha remarcat també, però, que els dispositius que en proves del departament d’Enginyeria obtinguin un rendiment inferior amb la nova versió del sistema operatiu, no seran actualitzats. Per aquest motiu, finalitza, flagships i gammes mitjanes tindran actualitzacions segur.

Zoom

La nova filosofia de treball que es plantegen quant a experiència d’usuari, consisteix en presentar una gamma alta amb totes les innovacions pròpies de la marca en sistema operatiu, segons el feedback dels clients, les més ben valorades es tractaran de portar a les gammes mitges i baixes, per exemple, el KnockON, que es va presentar al G2 i ja ha estat portat fins a l’LG Optimus L3 II. Han donat molta importància a diferenciar-se en aquest aspecte en un mercat on cada vegada més, qualsevol fabricant pot presentar unes especificacions d’allò més punteres i els usuaris valoren per sobre de tot l’experiència.

Respecte de la seva relació amb Google i els Nexus, ens han dit que respecte dels beneficis econòmics que aporta aquesta col·laboració, els marges es tracten a escala global, de manera que no tenen dades concretes, però que sí hi ha un guany important, i és el coneixement. Els enginyers d'LG que treballen amb els Nexus són els primers que entren en contacte i llencen al mercat un telèfon amb la darrera versió d'Android, i són els mateixos que després treballaran amb els diferents models de la marca.

Esperarem les novetats que aquest incipient i interessant actor ha d’aportar a la gamma alta de la telefonia amb aquesta nova línia de producte tan prometedora.