[MWC 2012] Entrevista a NVIDIA

Zoom

RAUL ARRIBAS| Barcelona

En el darrer Mobile World Congress vam tenir la oportunitat d’entrevistar breument dos destacats representants de la companyia de tecnologia NVIDIA, coneguda mundialment per les seves targetes gràfiques i molt present al món dels mòbils gràcies als xips de la família Tegra que incorporen molts dels dispositius Android més punters. Vam trobar-nos amb Sébastien Januário i Marc Domènech, el Cap de Premsa i el Cap de Vendes per Ibèria, respectivament, que ens van atendre molt amablement a l’espectacular estand que l’empresa havia instal·lat al pavelló 1 de la Fira de Barcelona.

Ara VaDeJocs: Bon dia, moltes gràcies per atendre’ns aquest primer dia de congrés en el que tothom està tan ocupat. Abans de res volíem felicitar-vos per l’espectacular estand que heu portat a Barcelona i que està essent un dels més comentats entre els assistents gràcies a les demostracions de jocs en pantalla gegant que heu preparat.

NVIDIA: Moltes gràcies a vosaltres, és un plaer atendre-us i ens encanta que us agradi tant el nostre estand.

VDJ: Ja que avui el temps va molt ajustat entrem en matèria... Què penseu d’Android, iPhone i Windows Phone? Aposta NVIDIA per totes les plataformes o ha decidit concentrar-se en alguna en concret?

NVIDIA: Nosaltres voldríem ser presents a les tres plataformes. Actualment nodrim de tecnologia a sistemes Android i Windows Phone però NVIDIA està clarament enfocada a ser present de forma important allà on sigui necessària la nostra tecnologia i les nostres solucions puguin ser d’interès per a l’usuari final.

stand2.jpg Zoom

stand2.jpg

VDJ: Com es diferencia NVIDIA de la seva competència?

NVIDIA: Un dels punts clau per a nosaltres és donar suport als desenvolupadors sobre la plataforma Tegra. D’aquesta forma poden crear videojocs exclusius per a les nostres arquitectures que permeten aconseguir uns nivells de qualitat que d’una altra forma serien difícilment assolibles. A més oferim una plataforma completa on aconseguir vídeos, fotos i informació dels teus jocs favorits, anomenada Tegra Zone.

VDJ: Cap a on creieu que va el mercat de mòbils? Penseu que s’imposarà alguna plataforma en concret? Que es mantindrà la dualitat actual Android - iPhone? O penseu que Windows Phone aconseguirà una part important del sector? Espereu algun convidat sorpresa?

NVIDIA: De convidats sorpresa sempre n’hi pot haver, ja que la mateixa Google va ser un convidat sorpresa fa tres o quatre anys i avui domina el mercat de forma imponent. Creiem que Windows Phone, especialment amb la seva versió 8, aconseguirà fer-se un forat i mantenir-se, i el mercat de mòbils estarà molt més repartit del que ho està avui en dia. I la nostra filosofia, com comentàvem abans, és estar present a les tres plataformes.

VDJ: Anem ara al món del PC, on ja fa molts anys que sou un dels actors més destacats i on esteu encara més consolidats que al món mòbil. Una de les particularitats del món gamer a PC és que els jocs són de millor qualitat tècnica que a les videoconsoles però això és a costa d’estar subjectes a una constant evolució tecnològica que obliga els consumidor a estar actualitzant el seu equip constantment. Està clar que les empreses com vosaltres subministreu hardware per tal que els usuaris puguin mantenir-se al dia i estar sempre actualitzats però veieu a curt o mitjà termini algun canvi de cara a que el món del PC s’assembli més al de les videoconsoles en aquest aspecte?

NVIDIA: Bé, nosaltres tenim al mercat targetes gràfiques des de 40€ a 600€ i donem així opcions per a totes les economies. Si com a jugador vols gaudir dels millors gràfics en una pantalla molt gran és obvi que necessitaràs una targeta que pugui oferir-te els nivells de qualitat que busques en aquestes situacions, però no tothom té aquestes necessitats. Per a monitors més habituals amb targetes de preus més ajustats n’hi ha prou. Realment hi ha un producte per a cada jugador.

DSC00065.jpg Zoom

DSC00065.jpg

VDJ: Així com en el passat vau comercialitzar els ordinadors amb arquitectura ION, amb un ús específic (en aquell cas centres multimèdia), teniu previst comercialitzar algun sistema especialment pensat per a videojocs?

NVIDIA: Realment ja hi ha molts ordinadors de gaming al mercat... hem sortit del mercat de xips integrats i ja no comercialitzem ION, i no tenim intenció de repetir l’experiència al món dels videojocs. Ara el que fem és una plataforma oberta d’ARM amb disseny d’NVIDIA, anomenada Tegra, que es podrà trobar en el futur en PCs amb Windows 8, així com a mòbils i tauletes a dia d’avui ja.

VDJ: Coneixeu plataformes com OnLive i Gaikai? Què en penseu? Està la vostra tecnologia present a alguna d’elles?

NVIDIA: És un tema complicat. Nosaltres tenim targetes de supercomputació anomenades Tesla que processen la informació per a poder jugar en el núvol, molt adequades per a plataformes com aquestes, però per a la línia GeForce és competència directa. Per tant per a la companyia suposa un desafiament. Sobre la nostra participació a aquestes dues plataformes ens sap greu però no podem parlar-ne ara mateix.

VDJ: Ara que sembla que s’apropa la nova generació de videoconsoles, estarà NVIDIA present a alguna d’elles?

NVIDIA: Tampoc podem donar-vos informació al respecte, ens sap greu.

VDJ: Quins són els plans de la companyia per als propers anys? Voleu concentrar-vos en el que esteu fent ara o teniu plantejat diversificar-vos encara més en un futur?

NVIDIA: Els nostres plans passen per seguir el camí que tenim traçat, que es podria resumir en una nova iteració de la plataforma Tegra cada any i una nova arquitectura de la sèrie GeForce cada setze mesos aproximadament, i per tant de Tesla i de Quadro. El pilar d’NVIDIA és la innovació i sobre aquest pilar pivota tota la nostra línia de treball. Volem ser sempre els primers en llançar productes tecnològicament avançats al mercat i marcar la línia a seguir.

Tegraevolution.jpg Zoom

Tegraevolution.jpg

VDJ: Com veieu el futur proper de la companyia? Quines previsions teniu?

NVIDIA: Aquest any 2012 pinta molt bé per a Tegra ja que Tegra 3 arriba als terminals de gamma superior i Tegra 2 arribarà durant aquests mesos a productes més mainstream, com els mòbils i tauletes de gamma mitjana, el que ens permetrà estar en gammes d’entrada de 200€ cap amunt. A més seguirem enfortint la nostra col·laboració amb tots els fabricants de dispositius amb els que ja treballem com són Samsung, HTC, LG, Toshiba, Acer, Asus, Lenovo o Fujitsu entre d’altres, cosa que fa que afrontem amb molt d’optimisme aquest exercici.

VDJ: Ja per acabar... quins són els terminals que considereu de referència per a la vostra tecnologia més puntera a dia d’avui?

NVIDIA: Doncs al món de les tauletes l’ASUS Transformer Prime és el dispositiu més avançat dels que incorporen la nostra tecnologia, i entre els mòbils que es presenten aquests dies l’HTC One X i l’LG Optimus 4X HD són segurament els màxims exponents.

VDJ: Moltes gràcies per la vostra atenció, ens veiem aquest vespre al Gaming Showcase que heu preparat i al que heu tingut a bé convidar-nos.

NVIDIA: Moltes gràcies a vosaltres, esperem que el que us mostrarem aquest vespre en exclusiva us agradi tant com a nosaltres...

I sí, ara podem dir que ens va agradar, i molt, el que vam veure a la Gaming Showcase...