Llum al final del túnel per a BlackBerry

Zoom

Com heu pogut llegir al diari durant els darrers tres dies, i com ens vam ocupar d'explicar ahir a "Fita assolida!", els terminals de telefonia mòbil de la companyia Research in Motion, els populars smartphones BlackBerry, han patit una aturada de les seves prestacions en xarxa que ha afectat usuaris de gairebé tot el món. Aquesta matinada s'ha començat a restablir el servei a molts aparells que se n'havien vist privats des de dilluns; ha tornat a funcionar la navegació web i s'han lliurat els missatges de correu electrònic i de missatgeria instantània acumulats durant l'avaria.

JOAN-ALBERT ROS | Barcelona

En aquests moments les funcions online de moltes BlackBerry han estat ja restablertes, però des de dilluns hi ha hagut moments en els que els terminals han pogut fer puntualment ús de llurs funcions en xarxa i només han estat restitucions puntuals del servei, que ha cessat de nou. Per tal que això no succeeixi de nou, David Yach, vicepresident de tecnologia de RIM, ha assegurat que tots els equips de la companyia estan treballant per a acabar de resoldre el problema.

A diferència d'altres smartphones, el trànsit de dades de les BlackBerry s'allotja en un servidors específics. Aquest sistema s'havia considerat segur en el passat, ja que pot operar sense fer ús de la xarxa 3G i segueix actiu encara que només hi hagi cobertura GPRS, però l'evolució de les telecomunicacions l'ha fet quedar obsolet, sobretot perquè el creixement del nombre d'usuaris d'aquesta mena de dispositius sembla haver destapat un problema d'escalabilitat: la dimensió de la infraestructura no és l'adequada per a gestionar el volum del trànsit de dades que genera l'enorme quantitat de terminals actius.

Des d'Ara VaDeJocs seguirem pendents de la resolució definitiva de l'avaria, confiem que, després d'aquests dies sense servei, finalment hi hagi llum al final del túnel per a BlackBerry.