Kara, el nou projecte de Quantic Dream [GDC12]

En el marc de la Game Developers Conference 2012, que està tenint lloc aquesta setmana a San Francisco, David Cage, fundador de Quantic Dream, ha presentatuna impressionant demostració tècnica a partir de la qual la companyia responsable de Fahrenheit i Heavy Rain podria desenvoluparun nou videojoc.

El vídeo ens presenta una androide entranyable, emotiva i esborronadora, que adquireix consciència de la seva pròpia existència, que no es resigna a ser un objecte i que vol saber què significa estar viva.

L'estudi Quantic Dream va ser fundat el 1997 i des de llavors ha aconseguit tant el reconeixement del públic com el de la crítica amb els seus videojocs. Les produccions de l'estudi dirigit per David Cage ofereixen al jugador obres de narrativa visual interactiva d'un notable realisme, properes a una experiència cinematogràfica que converteix l'espectador en subjecte de l'acció. El seu darrer treball és l'aventura Heavy Rain, un dels jocs més madurs, més emblemàtics i més polèmics de PlayStation 3, caracteritzat per una mecànica innovadora que barreja a parts iguals moviment més o menys lliure en escenaris de gran realisme, converses en profunditat, investigació i quick time events.

Seguirem molt atents a l'evolució d'aquest nou projecte, en cas que es confirmi que l'estudi francès podria prendre'l com a punt de partida per a l'argument d'un dels seus nous treballs. Fins i tot si la història no s'expandeix més enllà d'aquest curt, hem de reconèixer que han estat pocs els vídeos de demostració que han aconseguit interessar-nos i seduir-nos tant com ho ha aconseguit aquest.