Impressions: Street Fighter V ['beta' online]

streetfighter Zoom

streetfighter

Aquest passat cap de setmana, Capcom ha activat de nou la fase beta d'Street Fighter V, la nova entrega del clàssic de la lluita arcade. Hem tingut ocasió de participar en les proves per a PlayStation 4 i us fem cinc cèntims del que la nova iteració de la franquícia ens té preparats.

JOAN-ALBERT ROS | Barcelona

La primera prova beta d'Street Fighter V va tenir lloc entre finals de juny i mitjans de juliol de l'any passat. Aquesta nova beta ha estat activa només el darrer cap de setmana de gener d'enguany; els voluntaris que vam inscriure'ns per poder-hi participar al web que Capcom va habilitar per a aquesta finalitat vam rebre per correu electrònic les instruccions i la clau d'accés per descarregar els arxius de la demo.

12592662_10153402995543225_7480597014855739968_n Zoom

12592662_10153402995543225_7480597014855739968_n

El primer cop que vam poder accedir a la beta, l'any passat, vam poder comptar amb quatre personatges jugables, Ryu, Chun Li, Nash i M. Bison, als que es van afegir ben aviat Cammy i Birdie. La plantilla s'ha incrementat en aquesta darrera fase de proves fins als setze lluitadors, amb la incorporació de Nash, Ken, Necalli, Vega, R. Mika, Rashid, Karin, Zangief, Laura, Dhalsim i F.A.N.G. Tots els personatges tenen un sol aspecte amb dues variants de color i Ryu i Ken disposen, a més, de dues aparences distintes; la principal és la que se suposa que és el seu aspecte actual i una altra, per al mode tutorial, que ens remunta a l'etapa de formació dels dos amics sota el mestratge de Gouken, que encaixa amb els temps d'Street Fighter Alpha.

12672043_10153403156098225_8641650930591957084_o Zoom

12672043_10153403156098225_8641650930591957084_o

Pel que fa als escenaris, si a la primera fase de proves n'hi havia tres de disponibles, Carreró animat (Xina), Estació Terminal (Londres, GB) i Cascades Oblidades (Nova Zelanda), ara n'hem trobat cinc més, són : Ciutat en el caos (Nova York, EUA), Passatge de l'aprenent (Índia), Hillside Plaza (Brasil), Arena subterrània (Rússia), Finca Kanzuki (Japó) i La quadrícula (l'espai d'entrenament clàssic sense altre element de fons que la cambra buida). El disseny artístic, tant de personatges com de decorats, és especialment vistós, per bé que no resulta pas trencador. És l'evolució del que vam poder veure a Street Fighter IV.

12592298_10153402995553225_5644015973113721729_n Zoom

12592298_10153402995553225_5644015973113721729_n

En el sistema de combat, la principal novetat jugable és la introducció d'un nou mesurador, el V-Gauge, que augmenta a mesura que fem ús de les V-Skills, habilitats úniques de cada personatge que s'activen amb els dos botons d'atac d'intensitat mitjana i que són el que en el lliurament anterior rebien el nom de Focus Attack. A mesura que incrementem el nostre V-Gauge podrem executar V-Reversals (uns contraatacs que consumeixen una barra del mesurador, similar als Alpha Counter de les sèries Alpha) i V-Triggers (un mode d'atac que s'activa amb els dos botons d'atac fort, que omple d'energia espurnejant els lluitadors i es manifesta de forma diferent en cadascun d'ells; mentre que alguns veuen augmentat el seu poder durant un temps limitat, altres són capaços de realitzar un atac especial).

12417626_10153403403788225_5873813474416335928_n Zoom

12417626_10153403403788225_5873813474416335928_n

Pot semblar que el V-Gauge és només una nova versió de la típica barra d'atacs especials, però saber dosificar-la i fer bon ús dels V-Trigger en el moment just dota el joc d'un component estratègic major que no estàvem acostumats: poder connectar els cops oportuns si són prou carregats i fer-ho en l'instant precís pot decantar definitivament un combat o canviar-ne inesperadament el curs.

12509641_10153402995413225_4887625290680467277_n Zoom

12509641_10153402995413225_4887625290680467277_n

Després de poder participar en uns quants combats amb diferents adversaris si hi ha quelcom d'especialment destacable és l'estabilitat del joc online. És cert que aquesta és la segona etapa de la fase beta i que, a més, el multijugador competitiu tant d'Street Fighter IV com de totes les seves revisions (Super Street Fighter IV, Super Street Fighter IV: Arcade Edition i Ultra Street Fighter IV) ha brillat en pràcticament totes les plataformes en què s'ha pogut jugar, però crida l'atenció que fins i tot en període de proves -i amb connexions justetes- els enginyers de Capcom hagin estat capaços de fet-lo rutllar tan bé, cosa que indica que el joc està quasi enllestit i que Street Fighter tornarà a ser un dels videojocs més jugats en xarxa.

12642430_10153402995403225_7885851749012284082_n Zoom

12642430_10153402995403225_7885851749012284082_n

I és que, pel que hem vist, Street Fighter V conserva i incrementa la intensitat de les lluites clàssiques de la sèrie. En aquest sentit, malgrat els personatges nous, la millora en els gràfics i l'estil més detallat, sembla que hi ha hagut pocs canvis respecte de l'anterior lliurament. Vet aquí un punt a favor que alhora pot suposar un llast per als qui tenien ganes que hi hagués un canvi significatiu. Quan el sistema de control és tan depurat i està tan consolidat resulta difícil, potser fins i tot pot ser contraproduent, d'alterar massa uns trets que són els senyals d'identitat que fan tan recognoscible el producte. Potser no hi haurà queixa per part dels amants més conservadors de la saga però rondinaran els qui haurien volgut veure canvis més significatius. Com a amants d'Street Fighter, però, no n'hem tingut pas prou amb la beta i se'ns farà difícil d'esperar fins al llançament del joc.