Impressions: Injustice - Gods Among Us

4 min

Com vam avisar-vos quan vam publicar el vídeo de comparació entre Mortal Kombat vs. DC Universe i Injustice: Gods Among Us, avui us fem arribar les nostres impressions del nou joc dels personatges de DC Comics. Un títol del que hem pogut provar la versió de demostració, que podrem conèixer en la seva versió completa durant el Saló del Còmic -certamen que obre avui les seves portes i que cobrirem des d'aquestes pàgines- i que sortirà a la venda d'aquí a poc més d'una setmana.

JOAN-ALBERT ROS | Barcelona

Per bé que a hores d'ara no en coneixem tots els detalls, podem dir que la història d'Injustice: Gods Among Us, escrita pels veterans guionistes Justin Gray i Jimmy Palmiotti, narra una conflagració planetària que enfrontarà superherois i supermalvats de l'univers de DC Comics. En la versió de prova del joc de NetherRealm Studios -descarregable a PlayStation Network i Xbox Live però no a l'eShop de Wii U, lamentablement- podem escollir entre quatre personatges jugables, Batman, Wonder Woman, Lex Luthor i Doomsday. Triem qui triem, per finalitzar la demo haurem de superar enfrontaments amb tots quatre personatges en un ring que -om la resta dels escenaris que hi haurà al joc, com els de Mortal Kombat vs. DC Universe (Midway Games) o el darrer Mortal Kombat (NetherRealm Studios)- consta de dos nivells, cosa que vol dir que l'acció pot desenvolupar-se íntegrament a un escenari superior o inferior d'una arena o que durant un mateix combat podrem explorar, mentre el nostre personatge reparteix i rep mastegots, les diferents ubicacions de cada localització.

A diferència de Mortal Kombat vs. DC Universe, que explotava l'ús de les tres dimensions de l'escenari, Injustice: Gods Among Us se centra en el pla horitzontal, cosa que simplifica força l'acció i que valorem com una decisió que afavoreix el producte final. Amb tot, la decisió pot tenir detractors: agradarà als afeccionats a jocs de l'estil d'Street Fighter, Guilty Gear o King of Fighters i satisfarà menys els qui s'estimin més jocs com Virtua Fighter, Tekken o SoulCalibur.

El joc es basa en l'ús de tres comandaments principals, atac fluix, normal i fort, i un quart comandament extra d'habilitat especial. Per bé que es controlen de manera similar, tots els lluitadors tenen els seus atacs característics i canvia especialment l'atac definitiu de cada heroi o malvat. El sistema resulta molt accessible, fins i tot per a jugadors amb poca experiència en jocs de lluita, però permet l'aprofundiment dels tafurs més competents i experimentats. Hi ha una barra de super-atacs, que llançarem si fem servir alhora els dos gallets del comandament.

Tot i les diferències evidents entre el Mortal Kombat vs. DC Universe de Midway Games, el Mortal Kombat de NetherRealm i aquest Injustice: Gods Among Us, són molts els punts en comú que tots tres jocs comparteixen. Injustice és força menys sanguinari que cap Mortal Kombat, per descomptat, però tant pel que fa al sistema de joc com pel que fa a l'espectacularitat i la rapidesa de l'acció, deu molt a la veterana saga de lluita.

En la versió de prova la ubicació disponible és Gotham City. Podem lluitar al terrat de la comissaria de la ciutat de Batman o bé als carrerons circumdants. Com a Mortal Kombat, el joc anterior de NetherRealm, si anem a petar a segons quins punts de l'escenari, activarem una animació que farà que els participants en la baralla saltin a un nivell més elevat o caiguin a un nivell inferior. Al mateix temps, cada arena conté elements interactius que podem emprar en contra del nostre oponent, com ara un contenidor o un camió cisterna als carrerons, el senyal lumínic d'avís amb el símbol de Batman o un dipòsit d'aigua i un helicòpter als terrats. Per bé que les animacions en les que aquests elements intervenen són escenes que activem en passar-hi a prop i interactuar-hi, les animacions s'integren perfectament en l'acció, són un factor que pot ser desequilibrant i no només afegeixen dramatisme i espectacularitat als combats sinó que alhora es converteixen en un recurs estratègic que convé tenir present que els nostres oponents poden utilitzar en contra nostra.

Pel que hem vist en el tràiler inclòs en la demostració, a més dels modes història i arcade, moltes de les quals semblen d'allò més originals i no són pròpies d'un joc de lluita, tot i que segueixen la línia del que hem vist al darrer Mortal Kombat, nodrit per una ingent varietat de desafiaments que permetien expandir molt notablement la vida del joc.

A l'espera de poder analitzar la versió final del joc, que sortirà a la venda aquest proper dia 19 d'abril, ens sembla que Injustice: Gods Among Us és un joc que promet i que tresoreja prou potencial per cridar no només l'atenció dels afeccionats als còmics de superherois de DC sinó també dels apassionats dels videojocs de lluita, cosa que celebrem especialment.

stats