Impressions: God of War: Ascension

5 min

Sony ens ha convocat aquest matí de dimarts a la la Sala Miró de Rambla Catalunya, a l'acte de presentació de la nova aventura de guerrer espartà Kratos, God of War: Ascension.

JOAN-ALBERT ROS | Barcelona

La Sala Miró és un loft urbà comercial que emmarca activitats multidisciplinàries, on el visitant pot trobar les darreres tendències en moda, art, cultura i gastronomia, i on Sony avui ha dut, a més, un videojoc. Tot i que havíem fet els deures i ja n'havíem provat la versió de prova, durant l'acte hem pogut endinsar-nos durant una bona estona en la versió definitiva del joc i conversar amb Mario Ballesteros,Product Manager de Sony Computer Entertainment Europe i cap de producte de God of War: Ascension, que ens ha explicat, fonamentalment, quines seran les edicions del joc que es posaran demà a la venda i que ha fet balanç de com ha anat la sèrie protagonitzada per El Fantasma d'Esparta d'ençà que va aparèixer a PlayStation 2, ara que ja s'ha anunciat l'arribada de la successora de PlayStation 3.

La nova aventura de Kratos -que narra com comença la venjança del guerrer espartà en contra dels déus olímpics- de fet no és cap continuació, es tracta d'una preqüela, anterior no només al primer God of War sinó també a Chains of Olympus, un títol aparegut a PlayStation Portable i reeditat en alta definició per a PlayStation 3. Per a aquells que s'hagin incorporat tard a la franquícia, i per a tothom que es pugui sentir perdut, cosa comprensible a aquestes alçades, aclarim que l'ordre cronològic correcte dels jocs de la sèrie és el següent: God of War: Ascension, God of War: Chains of Olympus, God of War, God of War: Ghost of Sparta, God of War: Betrayal (un joc 2D en progressió horitzontal per a telèfons mòbils, l'únic títol de la sèrie que no és exclusiu de les plataformes d'entreteniment de Sony), God of War II i God of War III.

Segons Ballesteros, el mercat espanyol ha acollit especialment bé la saga, en el moment del seu llançament es posen en circulació 130.000 unitats de God of War: Ascension, una xifra elevada que respon al fet que els set títols apareguts sumen només a l'estat més d'un milió d'unitats venudes. L'oferta de prereserva de GoW:A que brindava noranta dies de subscripció de regal al servei exclusiu PlayStation Plus, accés a versions beta del joc i demos exclusives ha estat un èxit per a Sony i ha aconseguit que més de 14.000 videojugadors de l'estat reservessin el joc. Sony no ha escatimat esforços ni mitjans per preparar la sortida d'Ascension amb una gran campanya de promoció. Hi hagut anuncis online, a televisió i en mitjans escrits durant la fase de prellançament, per tal que tothom s'assabentés de la possibilitat de reservar el joc, hi ha hagut contínuament actualitzacions a mitjans web i impresos. Sony ha volgut deixar clar que Ascension és el punt de partida ideal per a qui no conegui la sèrie i alhora un episodi que no es voldran perdre els fanàtics de l'heroi espartà. I és que per a Sony i PlayStation, God of War és un producte estratègic.

Deixant de banda el màrqueting i les xifres i centrant-nos ja en el que ens interessa, assenyalarem que l'estudi responsable de God of War: Ascension, Sony Santa Monica, ha desenvolupat un nou motor de joc que ha permès una expansió transversal dels escenaris, quelcom que es nota molt en l'ús de la càmera dinàmica, més espectacular que mai, que s'acosta en ocasions fins a escassos centímetres de la pell dels personatges per allunyar-se'n tot seguit i oferir panoràmiques corprenedores. I és que l'escala del joc és èpica, com correspon a una entrega de la sèrie i encara més enllà que no havíem vist fins ara. Des del moment en el que ens posem al comandament i veiem Kratos encadenat per les Fúries i després enfrontant-se a un dels hecatònquirs, el gegant captiu Egeó, copsem una millora gràfica molt perceptible, i dir això després de les fites que va assolir l'anterior lliurament de la sèrie fa evident que amb Ascension PS3 ha estat espremuda al màxim.

Durant l'estona que hem provat el joc hem trobat alguns trencaclosques, pel que sabem n'hi haurà nombrosos durant el desenvolupament de la història i s'ha volgut que n'hi hagi de prou desafiants per obligar el jugador a esforçar-se a treure l'entrellat de les situacions i esbrinar quina és la manera d'avançar. Ascension comença amb un Kratos amnèsic, de manera que els puzles dels escenaris no seran els únics que haurà de completar el nostre protagonista per saber de quina manera s'ha enemistat amb els déus: avançarem en l'argument a través de flashbacks i desplaçaments temporals, l'espartà viurà en ocasions al·lucinacions i moments de bogeria que afectaran no només la seva percepció sinó també la del jugador, durant alguns moments veurem escenaris no com realment són sinó com Kratos els recorda d'altres temps.

Ascension és el GoW amb major quantitat d'armes. Podrem fer servir de manera ofensiva els nostres enemics quan els haguem abatut, durant els combats cos a cos desarmar els nostres oponents i fer ús de les seves armes. Hem vist unes quantes escenes Quick Time Event i sabem que hi haurà seqüències finals interactives. I hi trobarem també nous modes de combat, segons explica Ballesteros, el mode multijugador ha estat per a Sony una manera de rejovenir la franquícia. En aquest mode podrem crear el nostre propi lluitador, triarem a quin déu de l'Olimp rendim culte, el nostre personatge començarà com a guerrer i es podrà convertir en campió. Les batalles multijugador poden comptar amb la interacció de fins a vuit participants en múltiples escenaris de batalla. Es tracta d'un mode no només competitiu, hi ha possibilitats de cooperació.

El joc surt a la venda en quatre edicions, una d'estàndard (amb el joc i el passi online), una d'especial (que a més d'això inclou caixa metàl•lica, paquet d'avatars per a PlayStation Network i tema dinàmic), hi ha també una edició per a col•leccionistes (que inclou l'edició especial del joc i una estatueta de Kratos i els futurs continguts descarregables del joc), i finalment un paquet especial de PlayStation 3 (que inclou l'edició especial amb la consola i un comandament especial commemoratiu del llançament del nou joc de God of War). Per descomptat, aviat tindreu l'anàlisi de God of War: Ascension a Ara VaDeJocs.

stats