Howard Stringer es dirigeix als usuaris de PlayStation 3

Zoom

A aquestes alçades queda molt poca gent que no s'hagi assabentat dels greus problemes que pateix el servei online de PlayStation 3, PlayStation Network, a causa dels atacs d'agrupacions anònimes de crackers informàtics. Hi hagut robatori de dades (adreces electròniques, contrasenyes, noms d'usuari) i, fins i tot, de les informacions relatives a les targetes associades a les comptes del servei.

Per a respondre les queixes dels usuaris i explicar les accions que la companyia japonesa ha dut a terme per a resoldre l'avaria, el propi president de Sony Entertainment, Howard Stringer, ha volgut dirigir-se als usuaris afectats a través d'una carta.

Zoom

Benvolguts amics:

Sóc conscient de la frustració que heu sentit durant aquest temps tots vosaltres.

Permeteu-me que us asseguri que els recursos d'aquesta companyia s'han centrat a investigar tots els detalls sobre la naturalesa i l'impacte del ciberatac que hem experimentat, i a fer tot el possible per a solucionar-lo. Estem dedicats absolutament a restaurar la seguretat, a recuperar totalment els serveis tan aviat com sigui possible, i a recompensar la vostra paciència. És el mínim que podem fer i estem compromesos a fer-ho.

Fins ara no hi ha evidència confirmada que s'hagi fet un ús indegut de cap informació personal o d'alguna targeta de crèdit, i continuarem monitoritzant de prop la situació. També estem avançant en la nostra determinació de protegir els nostres clients arreu del món de possibles robatoris de la seva identitat. Avui mateix es llançava un programa per als usuaris de PlayStation Network i Qriocity a Estats Units que inclou una pòlissa d'assegurança contra robatoris d'identitat dels usuaris, per valor d'un milió de dòlars; i es faran anuncis per a d'altres regions del planeta molt aviat.

Com hem anunciat, oferirem un paquet denominat "Welcome Back" (benvingut de nou) als nostres clients una vegada els serveis de PlayStation Network y Qriocity estiguin disponibles. Això inclourà, entre d'altres beneficis un mes de subscripció gratuïta a PlayStation Plus per a tots els usuaris de PSN, així com una ampliació de la seva subscripció per als que ja eren usuaris dels serveis PlayStation Plus y Music Unlimited.

Com a companyia, nosaltres (i jo mateix), ens disculpem per les molèsties i la preocupació causades per aquest atac. Sota el lideratge de Kazuo Hirai hem tingut equips treballant sense parar arreu del món, per a restablir el vostre accés als nostres serveis tan ràpidament i de la manera més segura possible.

Sé que alguns de vosaltres penseu que hauríem d'haver notificat tot això als nostres clients abans del que ho vàrem fer. Tan aviat com vam descobrir l'abast potencial de la intrusió vam inhabilitar els serveis de PlayStation Network y Qriocity, i vam contractar els millors tècnics experts en la matèria per a determinar què havia ocorregut. Hagués volgut disposar abans de les respostes que necessitàvem, però les anàlisis forenses suposen un procés complex i requereixen el seu temps. Els hackers, després de tot, ho fan el millor que poden per a cobrir el seu rastre i els nostres experts van necessitar un temps per a trobar aquests rastres i començar a identificar quina informació principal havien (o no havien) agafat.

Com a resultat del que vam descobrir vàrem notificar-vos la fissura. La nostra investigació continua i estem millorant la seguretat de tal manera que si aquests atacs tornen a produir-se les nostres defenses seran més fortes.

En els últims mesos Sony ha fet front a un terrible terratrèmol i un tsunami a Japó. Però ara ens enfrontem a un atac criminal comés per la mà de l'home contra nosaltres (i contra vosaltres), i estem treballant amb l'FBI i d'altres agències de les forces de l'ordre de tot el món per a arrestar els responsables.

En els pròxims dies restablirem el servei en xarxa i us donarem de nou la benvinguda a la nostra oferta d'entreteniment. Voldria, personalment, fer-vos saber a tots el nostre compromís d'utilitzar tots els nostres recursos per a protegir tota la vostra informació millor que mai, i portar-vos de nou tot allò que va animar-vos a pertànyer al món de PlayStation 3: tots aquells grans videojocs i aquelles experiències de diversió que espereu que us ofereixi Sony.

Rebeu una salutació cordial, Howard Stringer

Queda clara, doncs, la postura de Sony i la voluntat de la companyia d'entreteniment de millorar els serveis que ofereix i de poder restablir totes les funcionalitats online de la consola PlayStation 3.