El Gamelab 2014 tanca les seves portes

Gamelab_2014 Zoom

Gamelab_2014

Tot just s'ha clausurat la desena edició del Gamelab, la quarta que s'ha celebrat a Barcelona. Fem una repassada del que ha donat més de suc de tot el que s'ha parlat al llarg de la fira que ha tingut lloc a la capital catalana entre els dies 25 i 27 de juny.

JOAN-ALBERT ROS | Barcelona

L'eix central de l'esdeveniment, com cada any, han estat les xerrades amb pesos pesants de la indústria de l'oci electrònic i les taules rodones dels professionals del sector, que han analitzat l'escenari actual des de diferents vessants, com el dels estudis independents i les start-up tecnològiques vinculades a l'entreteniment digital. Entre els estudis estatals que han estat presents al Gamelab hi ha hagut A Crowd of Monsters, Aheartfulofgames, Deconstructeam, Drakhar Studio, Fictiorama, Frozen Shard, Funky Whale Games, Iron Belt Studios, Jandusoft, Jemchicomac, Kraken Empire, Milkstone Studios, Ripper Games, Risin'Goat i Super Awesome Hyper Dimensional Mega Team.

Pel que fa als temes que han suggerit els principals protagonistes, hem de concloure que la realitat virtual ha estat un dels principals focus d'atenció. N'ha parlat, per exemple, Shuhei Yoshida, president de Sony Worldwide Studios -i Premi d'Honor del Gamelab. Segons Yoshida, la realitat virtual suposa un canvi similar al que es va donar amb la primera PlayStation i la introducció dels gràfics tridimensionals. Yoshida també va analitzar el paper de les videoconsoles com a plataforma especialitzada i l'increment d'interacció entre jugadors que les xarxes socials estan facilitant.

També ha incidit en l'interès per la realitat virtual la dissenyadora d'Amazon Game Studios i creadora de Portal, Kim Swift, en paral·lel a les possibilitats que s'obren en el camp dels videojocs mercès a la realitat augmentada, en una interessant conversa amb la periodista especialitzada Gina Tost, copresentadora de Generació Digital.

Alex Rigopulos, cofundador d'Harmonix Music Systems i dissenyador de Guitar Hero i Rock Band, va valorar el cicle d'impacte dels jocs musicals, que actualment viuen una etapa de supervivència discreta després d'un auge extraordinari. Rigopulos va confessar que allò que l'havia empès en la seva carrera havia estat l'afany per transmetre als videojugadors la sensació de crear música.

El productor de Megaman, excap de l'equip de recerca i desenvolupament de Capcom i fundador de l'estudi Comcept, Keiji Inafune, va basar la seva intervenció en la importància en la llibertat creativa i l'objectiu dels creadors d'assolir la interacció del públic.

Jade Raymond, exdirectora general d'Ubisoft Toronto i productora d'Assassin's Creed, també va recalcar les possibilitats que s'albiren actualment amb la realitat virtual en el món dels videojocs. Un altre camp pel que va manifestar molt d'interès van ser els jocs integrats en l'ambient, que guanyaran pes amb les possibilitats que posarà a l'abast dels dissenyadors la realitat augmentada.

Pel Gamelab hi han passat enguany altres convidats il·lustres, com Yu Suzuki -responsable de veritables tòtems com Shenmue, Virtua Fighter o Virtua Racing- o Tim Schaffer -un dels principals creadors de les aventures gràfiques de LucasArts i fundador de Double Fine.

El Gamelab és un esdeveniment especialitzat consolidat que compta amb el suport de múltiples institucions i entitats, com la Generalitat de Catalunya, a través de l'Institut Català de les Empreses Culturals, el Departament d'Empresa i Ocupació, la Filmoteca de Catalunya, Mediapro, la International Game Developers Association (IGDA), la European Games Conference Alliance (EGCA), l'Ajuntament de Barcelona o el Ministerio de Educación, Cultura y Deporte, entre d'altres.