Conferència sorpresa conjunta de Nintendo i Ubisoft [E3] [Actualitzada]

5 min

l'E3 no ens deixa ni un segon de treva i segueixen apareixent les novetats, ara es tracta d'una conferència anunciada per sorpresa amb la presència d'Iwata, Miyamoto i Reggie per part de Nintendo, i d'en Yves Guillemot per part d'Ubisoft.

Si ahir Nintendo va realitzar una reunió amb la premsa a porta tancada per parlar de futurs projectes de Wii U, aquesta mateixa matinada Nintendo s'ha tornat a tancar amb la premsa en companyia d'en Yves Guillemot, el president d'Ubisoft, per parlar dels futurs projectes d'aquesta companyia francesa a la consola de Nintendo acabada d'anunciar. Mateixes normes de publicació per part de premsa, res de vídeos en directe i res d'imatges de l'esdeveniment.

Yves Guillemot ha començat dient que tenen cinc projectes en desenvolupament per Wii U, tres d'ells ja els coneixem a través de la pròpia conferència de Nintendo, són l'Assassin's Creed, Ghost Recon Online i un de Rabbids del que no n'ha transcendit res més. Els dos que falten per anunciar, són exclusius per Wii U, un es tracta de Killer Freaks from Outer Space, que veureu una mica més endavant en aquest mateix article, i l'altre és una col·lecció de jocs d'esports del que encara no se'n sap res.

Pel que fa als jocs, comença parlant de Ghost Recon Online i de les seves característiques. Diu que el propi comandament fa que no siguin necessaris auriculars de cap tipus, ja que es poden realitzar videoconferències. Pel Ghost Recon volen aprofitar aquesta característica per incloure comunicació no només per veu, sinó també per vídeo mentre juguem a aquest joc de trets tàctic. A més a més del vídeo-xat, el comandament servirà en aquest cas, per que el cap d'escamot doni ordres directament sobre el mapa gràcies a la pantalla tàctil, d'aquesta forma la resta de l'escamot també podrà veure allà on s'ha marcat, ja siguin altres jugadors o personatges controlats per intel·ligència artificial. També podrem llançar una càmera espia que sobrevoli la zona i veure les imatges a través del comandament. Finalment, de la mateixa manera que a PC, Ghost Recon Online serà gratuït i es financiarà mitjançant micropagaments, Ubisoft manté converses amb Nintendo perquè així sigui també a Wii U.

Ghost Recon també disposarà d'assoliments, rànquings, estadístiques per jugador, llista d'amics, partides ràpides i comptes personals per cada usuari. Evidentment, manquen coses per anunciar i també han avisat que gràficament serà millor del que s'ha vist en vídeos, ja que encara falta molt perquè la consola surti al mercat, i hi segueixen treballant. Puntualitzen també que si estem mirant la televisió i amb el joc obert, veurem des del comandament els assoliments, estadístiques personals i què estan fent els usuaris de la nostra llista d'amics.

Com a exemple de combat entre jugadors, han provat un 1 contra 1. En aquest mode, cada jugador té un drone, un robot que escaneja el mapa a la recerca del jugador enemic, el que veu el drone es veu a través del comandament, i si el jugador que té aquest drone veu l'enemic, el pot marcar al mapa fins que el jugador marcat destrueixi el robot espia.

Vídeo d'exemple de Tom Clancy Ghost Recon Online amb Wii U:

Canviem de joc, aquest cop es tracta d'un joc exclusiu per Wii U, de nom Killer Freaks from Outer Space. Killer Freaks és un joc de trets en primera persona amb tocs d'humor i de pel·lícula de serie B. Som un dels últims humans en vida després d'un atac extraterrestre i hem d'anar avançant tot el que puguem mentre eliminem les criatures estranyes que ens trobem pel camí. Sobre l'argument no n'ha transcendit gens ni mica, només que està ambientat a Londres i s'inclouen aliens i robots gegants. L'estat actual dels gràfics és encara un estat molt primari, com es poden veure a les següents imatges que hi ha a la pàgina oficial. Alguns periodistes acreditats a la sala remarquen l'aspecte gràfic general, sobretot per la il·luminació, tot i ser evident que hi treballen des de fa relativament poc.

El control es basa en el moviment de la tauleta per apuntar, i amb els dos joystick per moure el personatge, gràcies a l'acceleròmetre i al giroscopi del comandament, podrem apuntar i moure'ns més ràpidament. Falta saber si serà senzill tot plegat, esperem comprovar-ho aviat.

El joc compta amb mode història, i mode multijugador competitiu i cooperatiu. A la presentació s'ha realitzat una demostració d'un dels modes competitius, però força diferent al que estem acostumats. Un jugador porta el personatge humà, jugant des del monitor i un comandament clàssic de Wii, un altre jugador porta el comandament de Wii U, controlant un general dels alienígenes veient un pla picat del mapa. El general dels alienígenes tria on vol desplegar les seves tropes creant fins i tot petites bases des d'on poden sortir els enemics, i el que controla l'humà haurà de sobreviure a les marranades que li farà el general extraterrestre durant un temps estipulat. Conforme el general va creant criatures a la pantalla tàctil del comandament, aquestes van apareixent a la pantalla de televisió per intentar frenar l'altre jugador. Per entendre'ns, és com si l'usuari de la tableta jugués a un joc estil "torres de defensa" contra un enemic humà. Aquest sistema ja té nom, "Real-Time Enemy Director", o RED, un nom que s'adequa força a les explicacions.

Tràiler cinematogràfic de Killer Freaks from Outer Space.

Finalment, arribem al tercer joc que Ubisoft ha volgut ensenyar durant aquesta matinada, Assassin's Creed. És clarament el que menys han ensenyat dels tres. Només cal dir que al comandament podrem veure un mapa, una base de dades interactiva, canviar d'armes en temps real i de forma ràpida, i triar entre vista de l'àguila i la sensitiva. Tot i que segons la premsa acreditada es tracta d'un joc de la sèrie exclusiu per Wii U, ja que no sembla que es tracti de l'Assassin's Creed Revelations, Ubisoft ha preferit no confirmar o desmentir aquest punt.

La conferència acaba amb una roda de preguntes que des d'Ubisoft s'afanyen a esquivar, ja que moltes són dirigides a temes que no poden confirmar o desmentir, com per exemple el sistema en línia de Wii U, o la potència final de la consola, entre altres coses. Sobre aquest últim tema si que han comentat que des d'Ubisoft estaven sorpresos amb l'arquitectura multi-nucli i la memòria de la que disposen, i que tots els shaders actuals estan ja inclosos a la consola, però han evitat entrar en comparacions amb la resta de plataformes ja que l'equip de desenvolupador (el Dev Kit) del que disposen encara no és el definitiu i falta molt per explorar dins la arquitectura.

[Actualització] Ubisoft ha publicat el vídeo oficial d'aquesta "taula rodona". Realment el que han explicat ho podeu trobar ja en aquest seguiment que hem realitzat, però és força interessant veure-ho en viu, tant la demostració que fan tant del Ghost Recon Online i del Killer Freaks, com per veure les possibilitats que han trobat al comandament aquests desenvolupadors de videojocs. Aquesta presentació dura una mica més d'una hora, i per veure-la només cal visitar el següent enllaç que ha facilitat Ubisoft: http://uplay.us.ubi.com/e3/videos

Comenta-ho al fòrum.

stats