Avanç: Thief

3 min

Torna una de les sagues per excel·lència pel que fa al sigil i la discreció. Eidos Montreal, que ha sigut l'encarregada de desenvolupar aquesta nova entrega, ens posa altre cop a la pell de Garrett, el rei dels lladres de la Ciutat. El retorn de la perspectiva única en primera persona, una major immersió en el nostre entorn i una millora en les habilitats del nostre protagonista són les principals novetats d'un videojoc que estarà disponible tant per a l'existent com per a la nova generació de consoles.

GERARD VIRGILI| Tarragona

Deu anys després de Thief: Deadly Shadows, tercera entrega de la franquícia, arriba un nou títol que pretén distanciar-se dels anteriors llançaments per, sense perdre l’essència dels seus antecessors, reinventar i millorar el gènere de sigil amb l’arribada de les consoles Next Gen. Garrett torna a ser el protagonista d’una història que es desenvolupa la Ciutat, niu de pobresa i malaltia, on regna amb mà de ferro el Baró. La seva guàrdia custodiarà els carrers i serà decisió nostra si volem enfontar-nos-hi o esquivar-los, tot i que el videojoc està clarament encarat a utilitzar la discreció per obrir-nos pas a través dels diferents escenaris.

El rei dels lladres torna a la ciutat després de ser fora durant un any. Les coses han canviat, i Garrett es troba amb una Ciutat més llòbrega que la que va deixar enrere. Coneixem ja els personatges més importants que ens acompanyaran durant les aventures del protagonista: Orion serà l’encarregat d’instigar a la població a la revolta, fent obrir els ulls d’uns ciutadans que hauran de lluitar contra l’opressió

Pel que fa a l’àmbit jugable, Thief arriba amb novetats que milloren la nostra experiència en aquesta nova entrega. Com a canvi principal, Eidos Montreal ha decidit tornar a la primera persona com a perspectiva única, regla que va trencar-se al tercer títol de la franquícia i que s’implementa de nou. La immersió en l’entorn, per fer més creïble i versemblant la presència de Garrett a la Ciutat, ha estat un dels objectius primordials dels desenvolupadors: “per tal d’assolir el nostre objectiu haurem de fixar-nos més en el nostre voltant” explica Daniel Windfield, dissenyador de nivells del joc.

El nostre personatge també comptarà amb noves habilitats, com la Concentració, que podrà activar-se si ho desitgem i potenciarà el nostre personatge a l’hora de combatre o obrir panys. L’apartat visual tampoc s’ha deixat de banda: una altra vegada estem davant d’un producte de gran qualitat, amb un polit acabat dels detalls i una tecnologia a mig camí entre l’actual i la nova generació.

El nostre objectiu, altre vegada, serà l’obtenció de monedes amb les quals podrem comprar objectes als comerciants de la ciutat o millorar les nostres habilitats. Els responsables del títol volien apostar per una mecànica d’evolució del personatge que ens fes créixer a partir de punts d'experiència, però la reticent resposta del públic va obligar-los a replantejar-s’ho. Per aconseguir els nostres botins podrem utilitzar les eines amb les que ja comptàvem a les passades entregues: un arc (amb diferents tipus de fletxes), un porra per atordir als membres de la Guàrdia i un garfi per a poder enfilar-nos per les teulades dels edificis del fosc i misteriós escenari que recorrerem. Un laberint de carrers al nostre davant. Podrem explorar-los i perdre’ns en la teranyina de districtes que conformen la Ciutat, trobant pel camí diferents situacions de les quals podrem formar part.

En definitiva, estem davant d’un títol que promet molt, es preveu que estigui a la venda a partir del 28 de febrer de 2014. Amb el que hem vist fins ara pot convertir-se en un dels millor llançaments del primer trimestre d'aquest proper any que és a punt de començar.

stats