Avanç: L.A. Noire

5 min

Ben aviat, a finals de mes, tindrem ocasió de viure a les nostres videoconsoles una aventura de gènere negre. Rockstar Games ens porta una història de gàngsters, policies, corrupció, alcohol, drogues i investigació criminal al Los Angeles dels anys posteriors a La Gran Depressió.

JOAN-ALBERT ROS | Barcelona

Rockstar Games ha aconseguit per mèrits propis, amb títols pertanyents a sagues com Grand Theft Auto o Red Dead, ser considerada per molts afeccionats als videojocs tot un referent, un sinònim de cura en la producció i de qualitat en tots els apartats dels treballs dels seus estudis. Lluny de ser una companyia de les més prolífiques, han centrat els seus esforços en oferir productes ben acabats. I és justament aquesta atenció i aquesta dedicació la que ha caracteritzat el desenvolupament del seu darrer videojoc. L.A Noire, que Rockstar publicarà i que ha encarregat a l'equip de desenvolupament independent australià Team Bondi.

L.A. Noire s'inspira en casos policials reals de l'arxiu del Departament de Policia de Los Angeles, una història no lineal, amb molta llibertat per a l'usuari, un joc amb elements de sandbox

Ens trobem als anys posteriors a la IIa Guerra Mundial, són temps convulsos a Califòrnia. Els estudis de cinema de Hollywood estan gaudint d'una època daurada, però els carrers de Los Angeles es troben immersos en la violència dels crims perpetrats per bandes organitzades de gàngsters que lluiten per a obtenir una part del pastís dels guanys generats pels negocis obscurs dels baixos fons. Els tentacles d'aquestes organitzacions s'endinsen en alguns dels estaments de la societat i la corrupció amenaça d'apoderar-se de la ciutat completament. De fet, moltes grans produccions cinematogràfiques les protagonitzen actors com Humphrey Bogart, James Cagney, Edward G. Robinson o George Raft, que encarnen personatges inspirats en sicaris i delinqüents, precisament perquè la mafia blanqueja diners a través de la indústria del cel·luloide i paga pel·lícules que retratin arquetipus en els que es pugui emmirallar.

Tot i que s'han canviat els noms de les víctimes reals dels fets que registren els arxius policials de l'època en els que el joc es basa, sí que coincidirem amb Mickey Cohen, un gàngster real i prou rellevant en aquells temps, que estarà involucrat en uns quants dels crims que investiguem. Encarnarem Cole Phelps, el personatge central de l'acció i protagonista principal del joc. Phelps és un exmarine que torna de la guerra com un heroi, aviat s'incorporarà al Departament de Policia de Los Angeles, i passarà ràpidament de ser un agent novell a ascendir de rang de mica en mica fins a convertir-se en detectiu, gràcies a la seva sagacitat i al seu valor.

En bona mesura el joc consistirà a interrogar sospitosos; serà fonamental que siguem capaços d'escatir qui menteix en declarar. Per a això resultarà de gran ajuda observar l'expressió dels rostres de cadascun dels detinguts, mirant de detectar algun gest mínimament perceptible que els delati o que reveli que estan fabulant en improvisar una coartada.

I és que amb L.A. Noire Team Bondi ha dut al límit les possibilitats de la tècnica de captura de moviments actual: la tecnologia MotionScan permet assolir un realisme en l'expressivitat dels personatges humans mai vist fins ara en cap altre videojoc. Haurem d'estar pendents de qualsevol parpelleig o fins i tot de la més ínfima tremolor dels llavis, de qualsevol tic nerviós, o de les mirades dels sospitosos, que potser defugen l'esguard en ser inquirits sobre segons quines qüestions. Per aquest motiu Rockstar i Team Bondi han volgut comptar amb un càsting de bons actors, la seva interpretació farà molt més creïbles els esdeveniments que viurem; ens sentirem dins d'una pel·lícula tant com davant d'un videojoc. El més mínim indici de dubte pot ser símptoma que algú vol mentir-nos. En alguns moments, els nostres recels i les nostres suspicàcies poden dur-nos a insistir en qüestions que el curs de la declaració no ha ajudat a aclarir, i podrem forçar els detinguts i ser expeditius. Per descomptat, sempre dins d'uns límits, perquè el nostre paper és el d'un agent de l'ordre, i haurem de respectar les normes de conducta del cos.

El paper de la ciutat serà també clau. Los Angeles no és només el marc físic en el qual es desenvolupa l'acció, sinó que l'haurem de tractar com a objecte del nostre estudi: hi haurem de trobar pistes que ajudin a fer avançar la nostra investigació. Moltes de les ubicacions per les que ens mourem seran escenaris de crims. L'ambientació sonora marcarà els indrets al voltant dels quals podrem trobar proves d'un delicte, rastres reveladors o empremtes incriminadores.

Lluny de ser una aventura gràfica en la línia de Heavy Rain, però, tot i el gran pes de la investigació i de la interacció entre el nostre personatge i els personatges no jugables, a L.A. Noire també l'acció tindrà una importància cabdal en el desenvolupament del joc. Ens les haurem d'haver amb l'elit del crim de la ciutat, i els mafiosos als qui ens tocarà d'encalçar no facilitaran en absolut la seva captura. Viurem persecucions en cotxe, tiroteigs i corredisses en carrerons. I en ocasions no només haurem d'anar amb compte amb els gàngsters: que la corrupció es trobi tan enquistada a la societat de Los Angeles ens posarà les coses molt difícils més enllà de la nostra feina als carrers.

Ja no ens caldrà esperar massa per a poder ficar-nos a la pell del Detectiu Phelps i veure'ns transportats al Los Angeles dels anys quaranta. El dia vint d'aquest mateix mes de maig arriba L.A. Noire. Tot el que n'hem pogut veure fins ara ja ens ha convençut que molt probablement serà un dels jocs de l'any, estem impacients per provar-lo. I esperem parlar-vos-en de nou ben aviat.

stats