Avanç: Metro: Last Light

4 min

Metro: Last Light arriba tres anys després de l'estrena de Metro 2033, aquest cop també per a PS3. El joc presenta la continuació dels fets ocorreguts en el primer títol, concretament a partir d'un dels dos finals possibles. Artyom, el protagonista, es veu obligat a tornar a equipar-se amb la màscara, la llanterna i el fusell i emprendre la recerca de la clau per aconseguir que la raça humana no passi a la història. Per fer-ho li tocarà d'explorar les parts més fosques del metro de Moscou i tornar a sortir a la superfície, on la radiació i les noves formes de vida representen el més gran perill.

JULIÀ PLAZA| Lleida L'univers del joc sorgeix de la premiada novel·la escrita per Dmitry Glukhovsky, dividida en dues parts: Metro 2033 i Metro 2034. La història narra la situació de la raça humana vint anys després d'un holocaust nuclear en el que la població moscovita es veu obligada a subsistir sota terra creant una nova civilització entorn de les línies de metro de la ciutat. Amb els anys es creen diferents faccions entorn als dos principals bàndols enfrontats, soviètics i nazis, i la població s'aglomera en petits reductes fortificats protegint-se del vertader perill: les noves espècies nascudes fruit de la radiació. Artyom, l'elegit per salvar la espècie, és un dels primers nounats postapocalíptics.

Last Light recull les bones sensacions del primer títol -un joc recordat per recrear un atractiu context versemblant que recreava una atmosfera de foscor que transmetia una sensació de solitud que induïa la por en el jugador- i les millores en l'apartat tècnic i visual. Metro aconsegueix que els claustrofòbics i llòbrecs passadissos de sota terra donin seguretat, gràcies al fet que el món exterior, completament desolat, representa la llar de l'enemic, un entorn hostil en el que ningú no pot sobreviure sense l'ajuda d'una màscara d'oxigen i on cal mantenir sempre la vista fixada en el comptador d'un rellotge que indica el temps del que disposem abans d'ofegar-nos. Un univers tan terrible com exquisidament cuidat, en el que la munició serveix alhora com a moneda de canvi. La clau del títol radica en el fet que els seus responsables han tingut en compte molts aspectes a l'hora de fer creïble la ficció que presenta.

Els individus hostils amb els qui sempre hem de parar atenció són tant mutants com humans, per bé que seran els nostres congèneres els qui ens donaran més problemes. Artyom es troba en el bàndol dels Rangers, els protectors de les dependències del metro, que de fet són els vertaders encarregats de mantenir a la població civil amb vida. Un dels dos principals bàndols és el Reich, format per nacionalistes russos a la recerca de la puresa patriòtica, que eliminen tant els mutants com aquells a qui no consideren dignes de la seva rodine. El Reich es troba en guerra permanent amb l'exèrcit roig, partidaris del comunisme com a via de supervivència i principals dominadors del conflicte armat. Hanza representa l'altra facció extremista, centrada en el capitalisme i els negocis que genera la situació en la que es troba el món. Els bandits i els gàngsters representen la part que renega de totes les altres, i són aquells qui ronden els passadissos que porten d'un emplaçament a l'altre. Des d'un punt de vista general, el context ofereix diverses lectures crítiques: la situació decadent dels suburbis moscovites, reminiscències a la primera guerra mundial, la guerra freda i el fraccionament ideològic i identitari del món modern.

La mecànica del joc és la mateixa del primer títol, viatjar d'un lloc a un altre, tenint cura de les provisions en tot moment. Fora del territori hostil, és el moment d'intercanviar, crear o millorar l'armament. Aconseguir noves màscares d'oxigen amb els seus corresponents filtres és crucial si volem sobreviure a l'exterior. Aconseguirem ítems per mitjà del bescanvi de munició amb diversos objectes, aquesta moneda virtual es divideix en diversos rangs, de major a menor qualitat -la llista l'encapçalen les bales anteriors a l'holocaust-, de tal manera que disparar menys trets equival a conservar més capital. A Metro: Last Light el sigil ens permetrà de conservar provisions, tot i que la manera de sobreviure queda a càrrec del jugador en darrera instància.

L'apartat sonor correrà a càrrec de la composició d'Alexey Omelchuck i Geogogiy Beloglazov, i l'edició de Dmitry Kuzmenko, productors de la banda sonora del primer títol que tan bé s'adiu a l'univers del joc.Disponible per a PlayStation 3, Microsoft Windows i Xbox 360, el Metro: Last Light lluirà tota la seva potència en la seva versió per ordinador.Tot i els endarreriments fruit de la fallida de THQ -principal distribuïdora del joc- i el posterior apadrinament de Deep Silver, el títol (primerament nombrat Metro: 2034) sortirà a la venda el 17 de maig a territori europeu. Desenvolupat també per 4A Games, compta amb tota l'expectació de la que no va gaudir el primer joc, vejam si la mereix.

stats