Avanç: Hitman Absolution

4 min

Torna l'Agent 47, l'assassí més fred, elegant, calculador i sobretot més calb de la història dels videojocs. Havent passat sis anys des de Hitman: Blood Money i després dels més o menys afortunats Kane & Lynch o Mini Ninjas, els desenvolupadors d’IO Interactive han decidit que ja era hora de reprendre la saga i oferir-nos-en una cinquena part pròpia d’aquesta generació, que serà distribuïda per Square Enix.

Amb aquesta entrega pretenen donar un nou enfoc més cinematogràfic a la saga i ressaltar la faceta més personal del despietat assassí. En els anteriors jocs l’estructura de la història era bastant capitular: l’agència et donava un objectiu a eliminar i la seva consecució feia avançar la trama. En canvi, a Hitman: Absolution l’Agent 47 és traït i fuig, i mentre duu a terme la seva venjança coneixerem més del seu rerefons personal: Com l’afecta ser un clon? Quines són les seves motivacions? Fins on és capaç d’arribar?

La saga Hitman sempre ha gaudit en cada una de les seves entregues d’un immillorable aspecte gràfic. Per aquest motiu i per no faltar a aquesta tradició els desenvolupadors han construït des de zero un nou motor gràfic: el Glacier 2.0. Gràcies a aquest motor la cinquena part presentarà un acabat excepcional adequat als temps que corren. A la gran varietat de textures d’alta qualitat per a cada element de l’escenari o dels propis enemics, s’hi afegiran uns efectes de llum molt realistes. Els flaixos de cada tret, les explosions, els llampecs d’una tempesta o els raigs de sol en travessar una finestra crearan tot un seguit d'efectes lumínics i d'ombres dinàmiques que ens deixaran bocabadats.

Els escenaris són força extensos i detallats, i dins la diversitat d'entorns que el joc mostrarà trobarem des d’una biblioteca a un orfenat o un edifici abandonat. Tots han estat dissenyats amb molta cura, pensant sobretot en garantir dues premisses: en primer lloc, oferir sempre multitud d’elements que ens permetin ocultar-nos de l’atenció enemiga, i segonament, brindar diferents rutes a través de les que el jugador pugui superar la missió, segons quin sigui el nostre estil de joc de joc particular.

La llibertat d’elecció sempre ha estat un aspecte fonamental de la saga, també resulta sempre cabdal el component estratègic per encarar l'acció de diferents maneres. Però a Hitman: Asolution la llibertat és tal que segons les nostres decisions i actuacions ens semblarà estar davant de jocs diferents. Serà a les nostres mans decidir quin tipus d’assassí volem ser o quina mena d'apropament requereix cada situació: podem decidir-nos pel sigui o per obrir-nos pas a trets amb metralladora, o per una mescla d'estils de jocs oposats, segons el moment.

Amb tot, el joc donarà major puntuació i protagonisme al sigil. Per evitar ser vistos haurem d'explotar els nombrosos amagatalls que ens brinda cada escenari i moure’ns entre les ombres. Caminarem ajupits, ens arrossegarem per conductes de ventilació, ens penjarem de cornises i fins i tot podrem amagar-nos dins d’un armari esperant el moment just per llançar-nos sobre la nostra presa. Si som silenciosos podrem eliminar els enemics un per un i ocultar-ne els cadàvers, sense ni tan sols ser vistos. A més podrem utilitzar elements -com ara joguines- per cridar l’atenció dels guàrdies, canviant així la seva ruta i deixant-nos via lliure a nosaltres.

Ara bé, al primer pas en fals sonarà l’alarma i els enemics s’agruparan entorn de la zona on ens trobem. Els podrem fer front amb un gran nombre d’armes, com pistoles amb silenciador, escopetes o metralladores, i també fent esclatar bidons de combustible i altres elements de l’escenari. Fins i tot podrem retenir un enemic agafant-lo pel coll i fer-lo servir d’escut. Tot i així, el clar desavantatge numèric farà que l’enfrontament directe sigui una mesura extrema i excepcional, si no és que volem arriscar-nos a morir massa sovint.

Una altra de les novetats que incorpora Absolution són els anomenats Instints, una sèrie d’habilitats especials que gasten energia representada en una barra. S’hi accedirà a través d’una roda d’accessos directes, cadascun d’aquests instints gastarà quantitats diferents d’energia emmagatzemada, que es recarregarà a mesuraque abatem enemics. Així podrem veure els enemics abans d’entrar a una habitació, veure ressaltades al terra les rutes que seguiran o fins i tot parar el temps durant uns segons per planificar diversos trets consecutius a un grup impedint que puguin reaccionar. La gran varietat d’instints està pensada perquè sigui cada jugador qui esculli els que més s’adeqüen al seu estil de joc.

En definitiva, ens trobem davant d’un títol que promet una posada al dia espectacular: sense oblidar els orígens que van fer gran la saga, s’han afegit una sèrie de mecàniques jugables que donaran encara més profunditat al sistema de joc. Hitman Absolution serà llançat per a les plataformes PlayStation 3, Xbox 360 i PC. Es calcula que el joc estarà llest cap al darrer trimestre de l’any, temps més que suficient perquè l'estudi de desenvolupament pugui acabar de polir un joc que ja fa molt bona cara i que seguirem de ben a prop.

Marc Segura (Sabadell, 1986) Periodista, afeccionat als videojocs i a les noves tecnologies. Comenta-ho al fòrum

stats