Avanç: Halo 4

3 min

Som incapaços d’imaginar-nos la pressió a la que deuen estar sotmesos a 343 Industries, estudi creat per Microsoft per donar continuïtat a la saga Halo després de la marxa de Bungie. Aquest grup format per exmembres de la pròpia Bungie –i de Bioware, Rare, Turn10, Lucas, Pandemic, Propaganda i Industrial Light & Magic– es troba ara davant la difícil tasca de continuar amb la que ha estat la franquícia insígnia de Microsoft durant l’última dècada. Si bé és cert que ja van dur a terme l’adaptació del primer episodi a Halo: Combat Evolved Anniversary (que hem analitzat fa poc), ara es troben per primera vegada davant d’un camí inexplorat en l’enorme univers de Halo.

Halo 4 és l’origen d’una nova trilogia, The Reclaimer, que s’inicia en el mateix punt on ho va deixar el tercer episodi. Master Chief, protagonista de tota la saga, viatja criogenitzat a l’interior de la nau UNSC Forward Unto Dawn. Però una nova amenaça apareix quan l’embarcació s’acosta a un desconegut i misteriós planeta, Sigma-7, i l’espartà és despertat per entrar en acció. En aquest aspecte, s’està cuidant molt la trama perquè sigui consistent i no entri en conflicte amb els jocs anteriors ni amb les novel·les ambientades en aquest vast i complex univers que s’ha creat entorn de la franquícia.

Segons han declarat els desenvolupadors, busquen donar continuïtat a la saga i respectar l’estil de Bungie però també innovar i deixar la seva propia empremta. Per començar s’ha volgut ampliar el rerefons emocional de Master Chief, donant més transcendència als seus sentiments, motivacions i pors. En definitiva, un protagonista més humà. A més, se l’ha dotat d’una nova armadura que li permetrà d'executar uns moviments més àgils, i també més reals gràcies a les llargues sessions de motion capture.

Tècnicament ens trobem davant del primer Halo que correrà amb una resolució de 720p, és a dir, HD real. Això sí, per limitacions de la màquina ho farà a 30fps en comptes dels desitjats 60. Per aconseguir-ho s’ha partit del motor gràfic utilitzat a Halo: Reach i se l’ha modificat severament: a base d’afegir, reestructurar i eliminar mòduls s’ha millorat la il·luminació, les animacions i altres aspectes visuals, així com també aspectes jugables i sonors. Així doncs, aquest “nou” motor ens farà estar davant d’un dels jocs més espectaculars que han passat per la 360.

Pocs detalls es coneixen del mode campanya, i és que la presentació a porta tancada de l'Xbox Spring Showcase es va centrar en el mode multijugador. Es van mostrar dos mapes: el primer, Warhouse, és una fàbrica civil amb una gran sala central i diversos passadissos que promet emocionants sessions de deathmatch; el segon, Wraparound, és una zona oberta en la que trobarem instal·lacions diverses. Fins aquí tot lliga amb el que s’ha vist anteriorment. Però la novetat arriba amb la inclusió dels Spartan IV com a soldats del mode multijugador. La peculiaritat radica en que, mentre que en els jocs anteriors els canvis en les armadures eren purament estètics, a Halo 4 les millores tindran efectes en la jugabilitat. Dit d’altre manera, qui més hores dediqui al multijugador, millor equipat estarà i més avantatge tindrà sobre la resta de jugadors. Segons les seves pròpies paraules, els desenvolupadors aposten per un multijugador “més ràpid, més immersiu i més intens” i s’han afanyat a dir que no segueixen el rastre de Call of Duty o Battlefield.

Són pocs detalls els que s’han mostrat fins ara. De fet, la seva presentació a l'Spring Showcase ha estat més una declaració d’intencions del què pretén ser Halo 4 que una demostració del joc en si. Sobre el llançament, no se sap amb exactitud quina serà la data en la que apareixerà a les botigues, però es creu que el joc serà llançat cap al nadal. El que sí que han assegurat els seus responsables és que no hi haurà beta pública per al que previsiblement serà un dels darrers gran jocs per a la 360.

Marc Segura (Sabadell, 1986) Periodista, afeccionat als videojocs i a les noves tecnologies.

stats