Avanç: God of War: Ascension [#E32012]

Zoom

Després d’una trilogia i dos pròlegs per plataformes portàtils, el rei de la guerra torna a PlayStation 3 amb una nova història, la prèvia a totes les narrades fins ara a la saga. Kratos, fidel executor dels designis del déu Ares, inicia la seva travessia cap a la rebel·lia. Amb una nova millora en l’armament i les cinemàtiques i, sobretot, amb l’afegit d’un mode online cooperatiu, se’ns presenta God of War: Ascension.

Ens situem en l’inici de la redempció del fantasma d’Esparta, en el punt d’inflexió en el que s’allibera de la seva servitud. En aquesta nova entrega, la intenció és mostrar una visió més profunda i punyent del turment del guerrer. Segons afirmen des de Santa Monica, és en aquest capítol on es presenta la fi del jurament de sang que es pacta amb el déu de la guerra. Exactament sis mesos després, Kratos és empresonat entre titans en un purgatori com a càstig per la seva deslleialtat. Aquí comença l’aventura.

Zoom

En l'apartat jugable, l’estudi desenvolupador assegura que la mecànica de combat ha estat refeta i també el sistema d’armament, tot i que a priori el vídeo intrajoc que s’ha mostrat a l'E3 no ho exemplifica. Fent-ne cinc cèntims, s'ha observat poca varietat si el comparem amb GoW 3. En essència, Kratos mantè els mateixos moviments amb les espases del caos, tot i que ara les intercala amb cops de puny i placatges o agafa i utilitza l'enemic com arma per colpejar-ne d'altres, al més pur estil de Bola de Drac. La resta: palanques, ascensors i manipulació temporal (res de nou). Les bèsties de l'avern, tret d'un nou contrincant amb forma d'elefant,es mantenen en la línia dels anteriors títols: minotaures guerrers amb llances, d'altres més corpulents amb banyes a les que pujar i monstres de les profunditats marines amb aparença d'hidra. També, s’han inclòs més minijocs que esperem que no es limitin a prémer els botons oportuns per “satisfer” els plaers d’algunes inesperades acompanyants. Per últim, sembla que els escenaris, a més de lluir aquella estètica tan èpica a la que ens tenen acostumats, variaran enmig la partida.

Zoom

Estar parlant d’un joc que a nivell literal és una trilogia que ja s’ha narrat fa que el guió cada cop es vegi més sotmès a dilatacions per un i altre extrem a cada nova entrega, en aquest cas, des del mateix inici, com ja va passar amb Chains of Olympus, el primer lliurament de la sèrie per a PlayStation Portable. És com si l’única possibilitat de mostrar quelcom nou sigui tirant enrere, cosa que comporta un risc: a aquest pas la mecànica pot acabar-nos duent a veure Kratos de jove durant els seus primers combats. Però la solució a un guió pocexprimibleha estat ben trobada amb la incorporació d’un multijugador online.

Zoom

El plat fort d’aquesta nova entrega és l’experiència en línia i multijugador. Aquest nou i atractiu mode està estructurat com a campanya cooperativa i també conté diverses modalitats de joc, com és habitual. Les partides suporten un màxim de 8 jugadors, que hauran d’enfrontar-se al repte d’eliminar diversos enemics o, fent honor a la mitologia, a diversos colossos de mides descomunals. Els personatges són personalitzables en diversos aspectes, com l’armament i l’equip. Aquí teniu un petit tast del que ens oferirà la principal novetat d’aquesta nova entrega de l’hel·lè més rebel que s’ha vist, i amb motius!

 alt= Zoom

alt=

Julià Plaza Estudiant de Periodisme i Comunicació Audiovisual, guionista novell, afeccionat als videojocs.