Avanç: Dead Island: Riptide

Zoom

Després d’una controvertida primera entrega, Techland presenta Dead Island: Riptide, queapareixerà per a Playstation 3, Xbox 360 i PCel 26 d’abril, simultàniament a tota Europa tret d'Alemanya, país on el joc ha estat prohibit. El títol sense numeració pot fer pensar que es tracta més d’una expansió del Dead Island original que no d’una nova entrega, però la distribuïdora Deep Silver defensa que el joc aporta sucoses novetats. Seguint la història dels anteriors protagonistes, el nou Dead Island trasllada l’acció fora del Royal Palms Resort, l’illa de Banoi on transcorria el primer títol, a un nou escenari devastat dins el mateix arxipèlag de Nova Guinea.

JULIÀ PLAZA| Lleida

Fa gairebé dos anys de la publicació del tràiler de presentació de Dead Island, possiblement una de les millors peces d’animació generada per computadora que hem vist en la generació actual. A la vegada, també es recorda aquest fragment pel contrast d'aquell emotiu espot amb el que oferia definitivament el joc, que era una producció survival horror mancada del sentimentalisme del vídeo promocional. Poc després també es feia pública la censura del logotip del joc als EEUU per la seva cruesa. Tot i això, un cop passat l’enuig dels desenganyats, la crítica va valorar prou bé un joc que oferia entreteniment i llibertat, sobretot en el mode en línia. Un any i mig després, l’estudi desenvolupador presentava la seqüela del joc, amb un vídeo també emotiu però amb menys carisma i treball de fons.

Zoom

Dead Island: Riptide porta Logan, Purna, Sam i Xiam, protagonistes de la primer aventura, a la ciutat de Henderson, a l’illa de Palanai. Sacsejada pel monsó, aquesta nova localització es troba parcialment inundada i presenta un aspecte molt més devastat i salvatge. Aquesta nova situació farà que els protagonistes es vegin obligats a utilitzar embarcacions per moure’s, un vehicle que els deixa molt més al descobert. El vídeo intrajoc que ha divulgat Deep Silver mostra una mecànica molt similar a la de l’anterior entrega, amb gairebé els mateixos comandaments i amb un disseny dels mapes i els marcadors pràcticament idèntic. Els deu minuts que hem pogut veure assenyalen que les unitats no controlades (els genèricament coneguts amb l'acrònim NPC) actuen amb certa autonomia i es defensen tots sols. De fet, la defensa és un dels punts forts del joc.

Zoom

I és que Riptide se centrarà, justament, en la defensa del territori, un factor que al primer joc tenia una certa importància, però encara menor, i que beu del model popularitzat per títols com Left 4 Dead 2, en el qual la localització estratègica de cada punt defensiu resulta crucial. Per tal d’aconseguir-ho, hem de disposar diversos elements, com reixes per blocar el pas, mines, explosius C4 i armes ubicades per tal d’evitar que les onades de zombies envaeixin l’espai protegit. En el multijugador, l’essència de Dead Island, la comunicació s’encara en la millora de l’estratègia per a aquest tipus de situacions. Pel que fa a les habilitats dels personatges, on cadascú s’especialitza en un tipus d’aptitud, seguiran marcant la diferència combinades amb la personalització i creació d’armament cos a cos i a distància.

És ben sabut que el delsjoc de trets en primera persona és un dels models més espremuts per la indústria en els darrers temps; ja no queda gaire perquè podem comprovar què aporta de nou Dead Islad: Riptide i si la seva mescla de rol i shoot ’em up, que diferencia la franquícia de la resta de jocs del gènere, resulta tan refrescant com promet ser.