Avanç: Assassin’s Creed III [#E32012]

Zoom

Després del primer avanç que vam publicar sobre la propera entrega d’aquesta prolífica saga, Ubisoft en ha mostra set minuts reals de joc del nou episodi de la seva sèrie estrella durant l’E3. Assassin’s Creed 3 fuig del hype que llega el seu antecessor a través d’una remodelació que gairebé parteix de zero. Parlar d’aquesta entrega no és nombrar novetats i millores, és parlar d’una mecànica que renaix amb la intenció de fer veure que encara pot donar molta guerra. Les teulades donen pas als arbres i els empedrats a la neu, l’enemic ja no és únicament l’home i l’exterior és el nou protagonista.

El canvi d’aires ja s’ensumava quan va confirmar-se un nou context: els EEUU en plena guerra revolucionària. S’oferia una merescuda jubilació a Ezio, amb la guerra entre l’Exèrcit Continental de George Washington i les tropes britàniques, i es presentava a Connor, el nou assassí. Però la innovació ha anat molt més enllà de l'ambientació i del canvi de personatge principal.

Zoom

El primer tast que vam poder fer d'aquest nou episodi a la fira entreveia noves facetes interessants. El bosc esdevé aliat i alhora enemic, ja que ofereix recursos estratègics, com ara noves maneres de liquidar els adversaris i reduir les tropes d'enemics que ens ataquen, com per exemple penjant els soldats d’una corda. Però també suposa un nou perill la fauna que pobla aquest entorn: llops i óssos poden ser hostils, pel que ens han deixat veure. També, definitivament, la guerra situa les armes de foc en la primera opció de combat enemiga, cosa que obliga que el nou sistema de joc incorpori cobertures i ens permeti de fer servir l’enemic d’escut. Quant al moviment, algunes cases disposen de balcons des dels quals podrem accedir al seu interior, també podrem travessar-les i sortir per l'altre part de l’edifici, aquesta possibilitat engrandirà la nostra mobilitat dins la ciutat. Tot i aquesta bateria de novetats, ha estat la mostra de la seqüència intrajoc la que ha definit què és Assassin’s Creed 3.

Zoom

Partim de la base que Connor ja camina d’una manera molt més natural, això mostra que que Anvil 2.0 -el nou motor gràfic- és més que una simple millora. També es deslliga de l’aparença idèntica a Desmond amb uns trets facials que demarquen la seva procedència. Els arbres i les fulles es mouen tant com les nostres vestidures. Un cop l’assassí corre, es demostra la seva nova versatilitat: ja no és necessari que una plataforma sigui horitzontal per utilitzar-la, fins i tot el brancatge en forma de “V” es pot fer servir de suport. La vegetació servirà a Connor per infiltrar-se sense ser vist –oblideu-vos dels fardells de palla– ja sigui per caçar o per liquidar algú. L’arc és el substitut de la ballesta i, tot i que el tràiler indica que es pot utilitzar en moviment, el vídeo no ho mostra. Els nous enemics, com els llops, afegeixen nous tipus de combat en els que cal ser ràpid evadint els atacs i contraatacant en el moment oportú.

Zoom

Sovint el terreny afectarà la nostra rapidesa, ja que la neu i l’aigua ens alentiran considerablement.Els nous escenaris seran tan trencadors amb el que s’ha vist que fins i tot ens trobarem enmig d’un combat naval.Com s'ha dit, enmig del combat la primera opció de l’enemic serà disparar-nos en formació, de manera que procurar-nos cobertura un cop utilitzat el factor sorpresa serà crucial. Davant el cos a cos, la destral tomahawk es converteix en una extensió del nostre propi cos i les baionetes enemigues en un element al nostre favor un cop les prenem. Per fi, amb una arma obtinguda d’un enemic podrem saltar en carrera i aniquilar-ne un altre, no com en els anteriors títols, en els que aquesta possibilitat se sacrificava per afavorir l’esprint. És així com finalitza el vídeo del que parlem, que podreu trobar a continuació. La nova joia de la corona d’Ubisoft sortirà a la venda el pròxim 31 d’Octubre.

 alt= Zoom

alt=

Julià Plaza Estudiant de Periodisme i Comunicació Audiovisual, guionista novell, afeccionat als videojocs.