Anàlisi: Waking Mars

Zoom

Tiger Style va deixar el sector meravellat amb el seu primer joc per a iOS, anomenat “Spider: The Secret of Bryce Manor”. Ara arriben amb una nova proposta i les expectatives estan prou altes com per a suposar un risc per a la companyia. “Waking Mars” és aquest nou videojoc i tot seguit analitzarem si està a l’alçada del seu predecessor o no.

IMG_0661.jpg Zoom

IMG_0661.jpg

Versió analitzada:iPhone.

Gènere:Plataformes i trencaclosques.

Desenvolupat per:Tiger Style.

També disponible a:iPad (app universal).

Zoom

RAUL ARRIBAS| Barcelona

Waking Marsés un joc de plataformes i trencaclosques en la millor tradició dels Metroid de Nintendo. En aquest cas ens trobem amb un joc ambientat al planeta Mart on encarnem un científic que forma part d’una missió d’exploració del planeta vermell. No estarem sols en el planeta ja que parlarem sovint amb la nostra companya d’expedició, que roman a la base científica mentre nosaltres explorem, i amb la intel·ligència artificial que ens acompanya durant el nostre recorregut per les coves subterrànies.

IMG_0655.jpg Zoom

IMG_0655.jpg

El joc ens presenta un bon argument que ens anirà captivant al temps que avancem pels passadissos de Mart. Comencem investigant unes misterioses formes de vida que escassament poblen les coves i mica en mica anirem descobrint i propiciant l’aparició de més i més variades formes de vida, tant vegetal com animal.

IMG_0658.jpg Zoom

IMG_0658.jpg

La mecànica del joc consisteix en avançar per diferents secciones de les coves dividides per unes membranes que no deixen traspassar res. Aquestes membranes tenen la missió de protegir la vida autòctona i per tant, per a que ens deixi avançar, haurem d’augmentar la quantitat de biomassa present a cada secció interactuant amb les diferents formes de vida que ens anem trobant.

IMG_0662.jpg Zoom

IMG_0662.jpg

Les primeres pantalles del joc consisteixen simplement en crear algunes formes de vida i esperar a que la membrana ens deixi passar però mica en mica anirem investigant i descobrint més varietat i els escenaris que haurem de superar seran més i més complexes, fins al punt d’haver de gestionar autèntics ecosistemes per a poder continuar avançant al joc. A més les diferents formes de vida del planeta vermell interactuen entre elles de forma diferent, essent útil agrupar certes espècies i per contra havent de separar-ne unes altres per a que no entrin en conflicte.

IMG_0664.jpg Zoom

IMG_0664.jpg

El moviment del protagonista ens permet caminar pel terra i volar de forma autopropulsada per un coet que duu a l’esquena. Només haurem de tocar amb el dit la pantalla al lloc a on volem que es desplaci i, depenent de si hi pot arribar caminant o ha d’activar el coet, així farà.

IMG_0669.jpg Zoom

IMG_0669.jpg

El joc gaudeix d’un aspecte gràfic molt bonic i les coves que transitem són molt maques. És d’aquella mena de jocs pausats i estèticament molt treballats pels que dóna gust passejar tranquil·lament i aturar-se a veure els paisatges.

IMG_0670.jpg Zoom

IMG_0670.jpg

El so és potser el punt que menys ens ha agradat. Tot i aportar una bona banda sonora per acompanyar-nos durant el nostre trajecte la música se’ns ha acabat fent repetitiva en determinats moments i fins a cert punt una mica estrident. Amb tot no és pas dolenta, però una mica més de varietat hagués ajudat a mitigar aquesta sensació de repetició.

IMG_0671.jpg Zoom

IMG_0671.jpg

El joc no presenta un desafiament excessivament complicat tot i que en determinats moments haurem de pensar i planificar molt bé els nostres actes. Presenta una durada prou bona i el nivell de dificultat i la història el fa apte per a tots els públics. S’integra amb Game Center per a poder comparar-nos amb els nostres amics.

[vimeo 37611505]

Waking Mars es tracta d’un molt bon joc que, tot i no resultar trencador, és una gran opció per als que han gaudit amb aquest tipus de jocs i volen experiències similars als primers Metroid al seu telèfon mòbil. Entreteniment assegurat i sense estridències, tot un encert avui en dia.

El millor

  • L’apartat artístic.

  • El disseny dels nivells.

  • La pausa que transmet el joc.

  • La història.

El pitjor

  • Un so que es pot fer repetitiu.

  • Totalment en anglès.
Raul.jpg Zoom

Raul.jpg

"Waking Mars és un joc que ens ha agradat molt. No representa cap revolució al món mòbil i, a diferència d’altres opcions que estan apareixent darrerament, no podríem dir que es tracta d’un joc que sembla de les actuals videoconsoles, però aporta entreteniment i qualitat a un món, el dels videojocs per a mòbils, que necessita experiències d’aquest tipus. Us el recomanem."

[pe2-gallery class="alignleft" ]

IMG_0674.jpg Zoom

IMG_0674.jpg

IMG_0675.jpg Zoom

IMG_0675.jpg

IMG_0676.jpg Zoom

IMG_0676.jpg

IMG_0680.jpg Zoom

IMG_0680.jpg

IMG_0681.jpg Zoom

IMG_0681.jpg

[/pe2-gallery]