Anàlisi: Vanquish

6 min

Shinji Mikami, creador d'algunes franquícies tan importants com Resident Evil, i Atsushi Inaba, director executiu i productor de Platinum Games i Sega, una de les empreses amb més història dins el món dels videojocs, s'han unit per a crear Vanquish, un dels jocs més frenètics del gènere d’acció dels darrers temps.

Plataforma: PS3

Gènere: Acció en 3ra Persona.

Desenvolupat per: Platinum Games.

Distribuït per: Sega.

També disponible a: Xbox 360. PEGI: 16+PEGI:

Inici d'una nova Guerra Freda.

Vanquish és un joc de trets en tercera persona amb un aire futurista que ens trasllada a un futur en el que l'excés de població i la manca de recursos fan que la vida al planeta Terra sigui cada cop més insostenible. A tot això cal afegir que els Estats Units d'Amèrica, governats per la presidenta Elizabeth Winters, pateixen una crisi energètica que els obliga a posar en òrbita una estació espacial, la SC-01 Providence, per tal d'emmagatzemar energia solar. Però aquesta estació es veurà assetjada per l'Orde de l'Estel Rus, els dolents de la història, dirigits per en Víctor Zàitsev, un antic militar que després de fer-se amb el control de Moscou aconsegueix també el control de la Providence i l'equipa amb una potent arma d'energia que posteriorment utilitzarà per a destruir la ciutat de San Francisco i amenaçar amb un ultimàtum els Estats Units amb el contundent advertiment: "Si en 10 hores no es rendeixen, la ciutat de Nova York serà destruïda".

El nostre heroi és en Sam Gideon, membre de DARPA, una organització militar que es dedica a l'aprovisionament d'armament i recursos tàctics per ales forces militars dels Estats Units. Tot i que només controlarem en Sam, comptarem amb el recolzament tàctic d'Elena Ivànova i la companyia d'en Robert Burns, un militar no gaire simpàtic, però que tot i la seva poca predisposició a ser agradable, inicialment ens donarà un cop de mà.

La nostra missió serà la de localitzar el professor François Candide, que ha estat segrestat per l'organització comandada per Zàitsev. Candide, a més de ser un valuós membre de DARPA, és també el creador de la cuirassa robòtica que duen tant en Sam Gideon com en Víctor Zàitsev, a més del devastador canó d'energia. Una història a la que no hi mancarà res, perquè tenim un dolent, un heroi, una traïció, molts trets, molta velocitat . I, sobretot, molta acció.

Pluja de plom

Pel que fa referència a la mecànica del joc, podem dir que no trigareu molt a fer-vos amb el control d'en Sam i la seva cuirassa (coneguda amb el nom d'ARS), ja que en el petit tutorial amb el que ens trobarem només d'iniciar el joc ja ens familiaritzarem tant amb els moviment defensius més bàsics com amb les maniobres ofensives més complexes. Les habilitats de la cuirassa d'en Sam ens seran força útils, ja que l'armadura incorpora amplificadors de potència, resistència i velocitat.

Durem incorporats uns propulsors que activarem amb el botó "L2", i durant uns instants podrem lliscar pel terra a gran velocitat. Els moviments d'atac cos a cos els realitzarem prement "O”, però probablement l'habilitat que ens resultarà més útil serà l'estabilitzador, una habilitat que ralentitzarà el temps i la velocitat de la batalla donant-nos l'oportunitat de prendre decisions clau amb un cert marge en moments crítics del joc, tant sigui per apuntar a un punt feble del nostre enemic com per marxar corrent sense que l'enemic disposi de prou temps per a reaccionar. Una habilitat molt útil ,ja que amb la velocitat de joc i la pluja de projectils que ens trobarem en tot moment farà que en ocasions ens sigui molt necessari disposar d'un cert temps de reacció. L'estabilitzador el podem connectar de varies formes, manualment i automàticament. En el cas del control manual podrem activar-lo prement "L2" i "X" des d'una una posició estàtica, com prement "L1" i "L2" alhora, per a posar en funcionament el recurs mentre llisquem pel terra. L'activació automàtica es durà a terme quan la vida d'en Sam arribi a nivells crítics, d'aquesta manera és com si disposéssim d'una segona oportunitat. Cal remarcar que tant els moviments especials com l'estabilitzador no son il·limitats, ja que per activar-los ens caldrà energia,, que se'ns anirà exhaurint. Per a regenerar-la, però, n'hi haurà prou que esperem uns segons. Cal que controleu el nivell de l'energia de la cuirassa, ja que en els nivells més elevats de joc us serà molt necessari combinar totes dues habilitats constantment.

L'armament de Vanquish no és dels més extensos per a aquest estil de joc i potser hi trobem a faltar una major varietat de fusells i pistoles. Ara bé, també és ben cert que es mostren perfectament suficients, donada la seva versatilitat, perquè disposarem d'un total de vuit armes i de dues varietats de granades. Entre aquestes armes hi trobarem fusell d'assalt, metralladora pesada, escopeta, fusell de franctirador, llança-discos, llança-coets, làser de fixació i un canó d'EBF, a més de les granades de mà i de les de transmissió d'impulsos electromagnètics, conegudes com a granades immobilitzadores. Tot aquest arsenal el podrem millorar de mica en mica, podrem efectuar, per exemple, augments progressius de la capacitat del carregador o millores de la potència de foc.

Des d'un bon principi ja disposarem de tot aquest armament i de les habilitats especials de la cuirassa ARS, i ens acompanyaran en el transcurs dels 29 actes del joc, que es repartiran en un total de 5 capítols diferents.

La duració del joc oscil·la entre les quatre i les sis hores, influït per l'habilitat del jugador i el nivell de dificultat. Podrem alternar entre quatre nivells de dificultat, Fàcil, Normal, Difícil i Extrem. Tot i que la durada és força curta, podem assegurar-vos que seran unes hores molt intenses i sense un sol minut per a que ens aturem a prendre una alenada. També tindrem un mode de joc addicional anomenat "Desafiament" en la qual haurem d'aconseguir l'eliminació de diferents onades d'enemics en un període de temps determinat. A més, podrem alternar entre 5 escenaris diferents.

Escenes de pel·lícula i música de discoteca.

Un joc tan ràpid i frenètic com Vanquish es mereixia un motor gràfic a l'alçada i una banda sonora de ritme tan frenètic com intens, i el títol de Platinum Games no decep en cap dels dos sentits.

Una velocitat de joc elevada i unes cinemàtiques d'alta qualitat poden influir en el moviment dels personatges i de les mateixes cinemàtiques, fent que un joc pugui patir ralentitzacions, però us garantim que aquest no és, en absolut, el cas de Vanquish. El motor gràfic s'ha espremut al màxim, el resultat és un espectacular realisme en els moviments. Els efectes de llum són notables, i donen a l'espectador la sensació d'estar veient una pel·lícula de ciència-ficció.

Si passem a l'apartat sonor del joc ens trobarem amb un doblatge molt encertat, les veus dels principals personajes, Sam, Burns, Elena i Víctor, molt ben trobades, confereixen una personalitat diferenciada i ben diferenciada a cadascun d'ells. La banda sonora es caracteritza pels sons electrònics, un aire “tecno”, molt discotequer, tot un encert per l'estil de joc.

El millor

  • Molt intens.
  • Realment espectacular.
  • Elevats valors de producció.

El pitjor

  • Massa breu.

"Tot i ser un joc molt intens i cuidat fins l'última detall, on no descanses ni un sol minut i això fa que no deixis el comandament fins finalitzar la zona, trobo a faltar un mode multi- jugador i un parell d'hores més de joc. "

"Un joc intens, molt difícil, però sis hores de joc resulten escasses i cares. "

Comenta-ho al fòrum

stats