Anàlisi: Mass Effect Infiltrator

8 min

Arriba als dispositius iOS un joc integrat en el món de la famosa saga de ciència ficció Mass Effect de la mà de l’estudi que va desenvolupar l’excel·lent Dead Space. Mass Effect Infiltrator, que és com s’anomena aquesta nova proposta, ens posa en la pell d’un agent de Cerberus que veu trontollar allò en què creia i s’aboca a una lluita suïcida contra el que era el seu entorn. Haurà aconseguit Iron Monkey produir un videojoc de tanta qualitat com Dead Space o haurà defraudat les expectatives? Tot seguit ho analitzem...

Versió analitzada: iPhone

Gènere: Acció en 3ra persona. Desenvolupat per: Iron Monkey Studios. Distribuït per: EA Mobile. També disponible a: iPad (app universal).

RAUL ARRIBAS| Barcelona

Mass Effect és una de les noves franquícies aparegudes a l’actual generació de videoconsoles que més ha triomfat. El primer joc va aparèixer a Xbox360 i PC i el segon i tercer episodi van aparèixer també per a Playstation 3, convertint-se en un nou clàssic i reportant fama i grans beneficis a Bioware, la companyia desenvolupadora dels jocs. Amb el tercer capítol es buscava concloure la història del Comandant Shepard i part d’aquesta aventura consisteix en reclutar suports per tota la galàxia mitjançant uns graus de lleialtat que poden ser influenciats per nombroses fonts. A aquesta experiència creada al voltant d’aquests graus de lleialtat se l’ha anomenada Galaxy at War i una de les formes de guanyar influència i, per tant, ajudar en Shepard a la seva missió, és aquest videojoc per a dispositius iOS.

Però Mass Effect Infiltrator no és només una part de Galaxy at War, és un videojoc que aspirava a convertir-se un dels imprescindibles de la plataforma. Per tal d’aconseguir aquest objectiu Bioware va encarregar el seu desenvolupament a Iron Monkey Studios, els responsables de l’adaptació a mòbils de la franquícia Dead Space que tant bones crítiques va assolir ara fa un any i que vam analitzar a Ara VaDeJocs ja fa un temps.

Que Mass Effect Infiltrator ha estat desenvolupat per el mateix estudi que Dead Space salta a la vista des del primer moment. L’aspecte gràfic del joc és excel·lent, a l’alçada del millor vist en plataformes iOS, i tot recorda molt a l’anterior joc de l’estudi. L’enfoc del joc, els escenaris i el personatge principal són obra inconfundible d’Iron Monkey i la forma de controlar el nostre personatge també és idèntica. Tots aquests detalls els destaquem com una cosa molt positiva ja que el nivell assolit a Dead Space era excel·lent i implementar-los en aquest Mass Effect Infiltrator és tot un encert.

On no destaca tant el videojoc, i és especialment decebedor tractant-se d’un episodi d’una saga que prima tant la història com Mass Effect, és en el seu apartat argumental. El joc no aconsegueix fer-nos empatitzar amb el protagonista, l’agent de Cerberus que duu per nom Randall Ezno, ni amb els secundaris degut a que els hi brinda molt poca importància. La sensació acaba essent que aquests personatges i les converses que tenim amb ells no són més que excuses per a fer-nos avançar fins al següent enfrontament armat i el joc acaba convertint-se en una successió de galeries de tir. Molt ben fetes, això sí, però en un joc que duu Mass Effect al nom esperàvem una major interacció amb els personatges secundaris i un major protagonisme de la historia, especialment comparada amb l’acció. Però el resultat final és un joc molt orientat als enfrontaments a trets i amb una baixa interacció argumental.

Els enfrontaments del joc es desenvolupen seguint la clàssica mecànica de cobertures. Podrem desplaçar-nos de forma espectacular entre diferents elements de cobertura i atacar als nostres enemics amb diferents armes i poders biòtics que recorden una mica a la versió de videoconsoles del joc, però manquen de la profunditat i varietat que ofereixen les versions de sobretaula. S’ha desenvolupat una nova forma d’apuntar als enemics que està força bé i que dinamitza el combat, a més d’adaptar-se a la perfecció a uns sistemes amb pantalles sensiblement més petites i de control tàctil. Mass Effect Infiltrator és una de les millors implementacions del combat de cobertures en tercera persona que ens hem trobat a un dispositiu mòbil.

Un dels punts heretats de la saga principal és la possibilitat d’actuar de forma virtuosa o rebel en determinats moments però, a diferència dels altres jocs, en aquest la nostra decisió no influirà ni en la historia ni en com ens percebran la resta de personatges de l’aventura. Per tant aquesta dinàmica de virtut i rebel·lia ha estat inclosa per a donar continuïtat a la saga però en aquest cas no serveix per a res. Una cosa similar passa amb l’evolució del personatge ja que, lluny d’aspirar a la complexitat i varietat exposada per els tres jocs principals, en aquest cas només permet adquirir poder biòtics i equipament addicionals emprant punts d’experiència que el joc ens ofereix en funció de com superem cadascun dels enfrontaments.

El so del joc és excel·lent i aprofita molt bé les conegudes melodies de la saga. No negarem que escoltar la típica tonada de Mass Effect al iniciar el joc (us recomanem molt gaudir-lo amb auriculars) ens predisposa a gaudir de forma inconscient d’endinsar-nos, un cop més, a aquest meravellós univers teixit per Bioware.

La campanya individual del joc té una durada d’unes sis hores, tot i que depenent de com resolem els combats i de la nostra inclinació a visitar cadascun dels racons per els que transitem poden modificar aquesta duració sensiblement. Amb tot ens trobem davant un joc amb una duració prou bona per aquesta mena de dispositius.

En el nostre trànsit per els diferents capítols de l’aventura podrem trobar diferents elements d’inteligència enemiga que podem bescanviar de dues formes diferents. Per una banda els podem transformar en punts per a aconseguir més armes i poders dintre del mateix joc però, i aquí és on entra l’experiència Galaxy at War, també els podem pujar als servidors d’Electronic Arts (mitjançant un compte a Origin) i transformar-los en ajuda a la campanya individual de Mass Effect 3. Una interessant relació entre els dos jocs que ajuda a sentir-se part del mateix univers.

Mass Effect Infiltrator és un bon joc d’acció en tercera persona que no arriba a convertir-se en l’obra mestra que podia haver estat. No és un mal joc ni molt menys i segur que us agradarà si us agraden els jocs de trets en aquesta perspectiva, però les carències a nivell argumental i conversacional el fan baixar una mica en el veredicte final. Dur Mass Effect al nom és un gran reclam però també una responsabilitat i en alguns aspectes aquest joc no està a l’alçada del nom que representa. En altres, no obstant, com són els apartats tècnics, el joc brilla a un nivell excel·lent.

El millor

  • Un apartat gràfic espectacular.
  • Controls molt ben adaptats a dispositiu mòbil.
  • Apartat sonor amb les melodies de la saga principal.
  • Poder influir a Mass Effect 3 amb Galaxy at War.

El pitjor

"Mass Effect Infiltrator és d’aquells jocs que et deixa amb un regust estrany. És un molt bon joc però l’allargada ombra de la saga que li ofereix el nom fa que tinguem unes expectatives que el joc no assoleix. És un pèl injust però dur Mass Effect al nom creiem que obliga a oferir el que un jugador espera d’aquest nom i en alguns aspectes (que no tots ni de bon troç) no ho assoleix. Amb tot, un gran joc, especialment si no arribeu amb les expectatives d’haver encarnat prèviament en Shepard..." [pe2-gallery class="alignleft" ]

[/pe2-gallery]

stats