Anàlisi: Machinarium

Zoom

Des del moment mateix de la seva presentació l’iPad d’Apple va esdevenir un dispositiu ideal per a gaudir d’aventures gràfiques d’inspiració clàssica, com aquells grans videojocs que van aparèixer als anys vuitanta i que van alterar la industria per sempre. Avui us portem Machinarium, una aventura gràfica tallada per aquest patró però desenvolupada en ple segle XXI que sap aprofitar tant el llegat històric d’aquests grans clàssics com les possibilitats que li ofereix una plataforma com l’iPad.

Machinarium-titulka.jpg Zoom

Machinarium-titulka.jpg

Versió analitzada:iPad.Gènere:Aventura gràfica.

Desenvolupat per:Amanita Design.

També disponible a:Ordinador, Android, BlackBerry PlayBook, Playstation Network.

Zoom

RAUL ARRIBAS| Barcelona

Resulta complicat analitzar un videojoc com Machinarium on tot el que veus i escoltes t’agrada. Machinarium, la joia que aparèixer per primer cop al PC i que mica en mica ha anat escampant-se per un ampli ventall de dispositius, és un joc únic que captiva des del primer moment gràcies a l’elevat valor de cadascun dels seus aspectes de producció.

machinarium-ipad-03-660x495.jpg Zoom

machinarium-ipad-03-660x495.jpg

Ens permetreu que en aquesta anàlisi ens saltem una mica (bastant) l’estructura habitual i recuperem l’excel·lent article que l’Albert Badosa va publicar al respecte fa ja uns mesos. Volem recordar el seu article i aprofitar la seva encertada descripció dels valors artístics del joc abans de comentar les peculiaritats de la versió d’iPad que avui ens ocupa:

Machinarium: Mecànica “indie”

machi.jpg Zoom

machi.jpg

Un cop gaudit el joc a la tauleta tàctil d’Apple podem afirmar que la translació d’aquest joc a la singularitat de la interfície de l’iPad és excel·lent, fins al punt de considerar que aquest tipus d’interacció amb en Josef, tocant directament a la pantalla amb el dit allò amb que volem interactuar, sembla la interfície de joc original de Machinarium.

ipad.jpg Zoom

ipad.jpg

Tots els valors de producció d’aquesta obra d’Amanita Design s’han mantingut en l’adaptació que ens ocupa. L’aspecte gràfic, la música, la dolçor i pau que transmet... tot ha estat adaptat amb fidelitat absoluta. El joc us proporcionarà un mínim de set hores de joc que fàcilment es transformaran en moltes més quan hagueu de dedicar una bona estona a resoldre algun dels trencaclosques que presenta.

machinarium-square.jpg Zoom

machinarium-square.jpg

Machinarium és un joc que encaixa a l’iPad a uns nivells de perfecció que costa acceptar que no va ser dissenyat originalment a aquesta plataforma. Les mides de la pantalla, la proximitat a la que es gaudeix, la interfície d’usuari i la possibilitat de jugar-hi a qualsevol lloc converteixen aquest joc en una experiència que cap posseïdor d’aquest aparell hauria de deixar-se escapar.

El millor

  • Aspecte gràfic, història, música, ritme de joc... en definitiva, el que fa que un joc sigui un joc.

El pitjor

  • Per criticar alguna cosa direm la mecànica de joc, ja que el point-and-click té tants defensors com detractors.

Raul.jpg Zoom

Raul.jpg

"Si teniu un iPad no dubteu a gaudir d’aquesta petita joia, especialment si us agraden les aventures gràfiques tot i que la qualitat de Machinarium fa que us el recomani encara que no sigueu fans del gènere. Un joc que desprèn l’amor i la cura que els desenvolupadors han posat en cada aspecte del seu procés de creació."