Anàlisi de Kingdom Hearts: Birth by Sleep

Zoom

Hi havia una vegada tres amics units pel mateix somni, convertir-se en mestres de la espasa. Els noms dels tres amics eren Terra, Aqua i Ventus i semblava que res els podria separar, ho semblava fins que va arribar el dia que tant Aqua com Terra haurien de superar les proves que el seu mestre els hi havia preparat. Només un d’ells va aconseguir el seu proposit, ja que l’altre no va superar la prova al caure en la tentació de la foscor. Així doncs, comencen unes aparents desavinences on cadascú buscarà el camí que el seu cor li dicta, sense oblidar mai que són amics i que d’alguna forma estan conectats tant entre ells, com a les seves claus espasa.

Zoom

Plataforma: PlayStation Portable

Gènere: RPG japonès

Desenvolupat per: Square-Enix

Distribuït per: Square-Enix

Jugadors: 1-4

Zoom

D’aquesta forma comença Kingdom Hearts: Birth by Sleep, una història sense gaires girs argumentals i amb alguna inconsistència, però que aconsegueix transmetre amb eficàcia tant els sentiments de tots tres personatges com la seva visió de la situació, sempre i quan no intentem pensar-hi gaire més enllà. La història del joc ens situa 10 anys abans dels fets narrats al primer Kingdom Hearts de PlayStation 2 i les primeres seqüencies del joc no podrien ser més desconcertants, ja que a mode de flashos anirem veient com un home misterios deixarà en Ventus a una platja desconeguda, deixant clar que aquest personatge té un rerefons que a priori desconeixerem. Al començar el joc i després d’un tutorial de combat, escollirem un dels tres personatges principals per poder veure la història a través dels seus ulls i sensacions, i és que per coneixe-ho tot caldrà jugar amb tots tres personatges, ja que veient la història només des d’un dels personatges ens quedarem amb alguns dubtes que valdrà la pena esbrinar.

SS32_00002.jpg Zoom

SS32_00002.jpg

Kingdom Hearts: Birth by Sleep és un RPG japonès amb els seus pros i contres, en aquest cas l’estil de combat és d’acció, on podrem atacar mitjançant el botó X, moure’ns lliurement amb l’stick de la PSP, esquivar amb el quadrat i saltar amb la rodona. El botó en forma de triangle serveix per utilitzar les habilitats i encanteris que seleccionarem mitjançant les tecles de baixar i pujar del cursor. Els botons L i R serveixen per girar la càmera cap aquelles direccions, o presionant-los al mateix moment servirà per fer servir una habilitat encara més especial. El mode història està basat en grups de tres planetes.

SS32_00011.jpg Zoom

SS32_00011.jpg

Després del tutorial inicial i dels esdeveniments que marquen el desenllaç de la prova a dos dels protagonistes per ser mestres de la espasa, podrem accedir als tres primers planetes i un cop n’acabem els tres, en podrem accedir als tres següents. Tot planeta està basat en una pel·lícula o sèrie de Disney, com la Ventafocs, la Bella durment, Hèrcules, Peter Pan o la Blancaneus amb la seva història relacionada i el seu enemic de final de nivell. Durant la aventura ens trobarem amb cofres on aconseguirem objectes, com noves màgies, mapes de la zona o pocions i al acabar amb un d’aquests enemics finals de nivell, habitualment ens donaran una nova clau espasa que potencia l’atac cos a cos, la màgia o més equlibrada que podrem anar intercanviant sempre que vulguem.

A la pantalla del personatge, on veurem les seves característiques, podrem canviar les habilitats actives tant d’atac cos a cos com defensives, màgies (curació, atacs de gel, de foc, de gravetat i col·locació de mines entre d’altres), habilitats passives que sortiran de forma aleatòria, l’atac especial que realitzarem prement els botons L i R a la vegada, o habilitats especials, com saltar més alt, o volar quan sortim del món d’en Peter Pan. Al primer bloc de móns visitables, podrem accedir a un quart anomenat “Món virtual”. En aquest món és on podrem accedir a varies probes i jocs alternatius dividits per classe i nivells.

SS32_00013.jpg Zoom

SS32_00013.jpg

Podrem escollir entre tres jocs diferents: El Duel, només disponible amb connexió a internet on dos jugadors lluitaran un contra l’altre amb el seu propi personatge. El “Coso”, on un o varis jugadors (fins a 3) lluitaran contra enemics controlats per intel·ligència artificial a mode d’arena, amb un seguit de rondes i un enemic final. Finalment tindrem un mode basat en un joc de taula molt similar al Monopoli amb entre 2 i 4 jugadors. Tots els modes d’aquest joc serviran, a més a més de variar una mica el mode aventura, també per augmentar el nivell de les habilitats que tinguem a l’inventari o equipades i de pujar el propi nivell del personatge.

Els gràfics del videojoc són força destacables, brillant per sobre de tot les animacions dels personatges, incloent-hi els enemics. Tampoc tindrem una gran il·luminació, ni efectes especials espectaculars mai vistos, però l’aspecte general és molt correcte, donant certa sensació a dibuixos animats, ajudat sobre tot per la animació que segueix algunes bases marcades per Disney tenint en compte que hi apareixen bastants personatges d’aquesta companyia.

SS32_00019.jpg Zoom

SS32_00019.jpg

Com a punt negatiu d’aquest apartat tenim una poca varietat d’enemics, fent que per molt que avancem a la aventura, ja sapiguem amb antelació que sempre veurem els mateixos enemics bàsics variant lleugerament la paleta de colors dels enemics més forts de la zona. Els moments més artístics del joc els podrem trobar a l’inici de cada món, on al entrar-hi, podrem veure una presentació realitzada amb molt bon gust per anunciar el nom d’allà on hem triat anar.

La banda sonora és preciosa, començant per la mateixa introducció on hi podem escoltar un remix del famós “Simple & Clean” del primer Kingdom Hearts i seguint per cada una de les cançons que ambientaran el joc, destacant sobre tot la cançó de la pantalla de presentació i la del nivell de la Bella durment. També hi trobarem alguna cançó “remember” que apareixerà en moments puntuals de la història, com del videojoc Final Fantasy: Crisis Core. Les veus també són molt bones, una mica massa toves acceptant que els protagonistes són gent molt jove. D’altres mantindran la veu clàssica de Disney, com per exemple en Mickey Mouse, la Minnie o en Goofy.

SS32_00023.jpg Zoom

SS32_00023.jpg

Kingdom Hearts: Birth by Sleep és un gran joc, podriem dir de la taula alta del cataleg de PSP. Gran animació, gran banda sonora, uns personatges que es fan estimar tot i les seves errades molts cops infantils.

El millor

  • La ambientació, el fet de reviure les històries típiques de Disney, la animació i el nivell gràfic en general, i la banda sonora serien els seus trets més característics.

El pitjor

  • Els girs argumentals de la història, massa previsibles (que no us enganyi l’aspecte d’algun personatge, si sembla dolent és dolent per molt que vulgui semblar bo) i un cop descoberts, hi ha coses i situacions passades que perden tot el sentit.

Zoom

"Kingdom Hearts: Birth by Sleep és un gran joc, podriem dir de la taula alta del cataleg de PSP. Gran animació, gran banda sonora, uns personatges que es fan estimar tot i les seves errades molts cops infantils".

Sobre l'autor: X. Muntada (Barcelona, 1980) és animador i modelador 3D.