OBLADI-OBLADA

Guillermo Brotons: "It's gonna be amazing"

De petit volia ser He-man o Tintín. D’adolescent, Sigmund Freud. Però poc més tard es va adonar que per al que realment tenia (MOLT) talent era per al disseny. Branding, fotografia i treball editorial. Actualment combina el full time com a director d’art amb projectes personals. Nervi, creativitat, consistència. I cul inquiet: Barcelona, Milà, Londres, París. Nova York i San Francisco. La feina l’ha portat a viatjar per mig món, a treballar per a les grans marques, a dormir menys del que voldria, i a viure situacions com la d’entrar a una jornada de portes obertes i sortir amb visat i feina a la capital del món. Del que fa, el que més li agrada és començar = veure com les idees evolucionen, com tot va agafant forma. El que més valora = l’energia dels clients. I el seu màxim objectiu = sentir-se satisfet. A casa i a la feina.

Per veure la imatge ampliada en PDF cliqueu-hi al damunt Zoom

DIFERENCIACIÓ -> RECORD

Com diries que és la teva marca personal? S'està dissenyant. ¿I per a qui treballes? La idea és que cada marca sigui diferent. ¿Com es construeix una marca? Per a alguns, fent el logo més gran. ¿Per a tu? ¿Què ha de tenir per ser recordada? Fer o pretendre tenir alguna cosa diferent de la competència. I el fet de tenir una identitat visual icònica, hi ajuda. ¿Tu el que fas diries que és art? Artístic. ¿Què és, si no? Disseny. ¿Això és el que sempre havies volgut fer? No, de petit volia ser He-man o Tintín. D'adolescent, Sigmund Freud. ¿I del que fas, què és el que més t'agrada? Començar projectes nous.


HOUSE PARTIES < PARÍS

¿Com veieu el món els dissenyadors? Igual que els no dissenyadors, però llegint una mica menys. ¿Quin és l'estereotip més fals de la vostra professió? Segurament són tots certs. ¿El disseny sempre ha de ser comunicar? En principi sí. ¿És fàcil que el disseny pagui la hipoteca? A Barcelona, si et va bé, et pots pagar els autònoms. ¿Què t'agrada de viure a NYC? L'energia ¿I de San Francisco? El temps. ¿Què trobes a faltar de Barcelona? La família, els amics i els menús de migdia. ¿De Londres? Les house parties. ¿De Treviso? El gelato. ¿I de París? Res.

ENERGIA CLIENT -> PRODUCTE FINAL

¿Quin és el teu segell en tot el que fas? Intento que sigui la consistència. ¿I el d’on treballes? El d’Area 17 és ser perfeccionista tant amb píxels com amb la cartera de clients: Apple, Facebook, Google, ESPN, Paris Photo, Harvard Art Museum. ¿Prefereixes treballar per a marques grans o petites? Més que les dimensions, el que és important és la relació amb el client i la seva actitud. A NYC, els clients tenen un optimisme que enganxa. It's gonna be amazing. I al final t'ho acabes creient. Crec que l'energia dels clients afecta molt en el producte final. ¿Per a qui no treballaries mai? Kim Kardashian. ¿De quin projecte estàs més orgullós? Del que encara no he començat.

SORPRESA > EXPLICACIÓ

¿Com et vénen les idees? A vegades treballant; a vegades com menys t'ho esperes. ¿Què t'agrada del procés? La recerca, veure l'evolució d'una idea en una execució. Veure com un projecte va agafant forma a mesura que hi treballes. Anar 3 passos endavant i tornar un endarrere. ¿Què fa que una idea sigui bona? Que et sorprengui i que no calgui explicar-la. ¿De què neix el branding? De voler ser especial. ¿Fa el món millor? No sempre. ¿I a tu, et fa feliç? A mi m'agrada molt la meva feina. ¿Què més et fa feliç? Una bona pel·li o un bon àpat en bona companyia.

AMOR > FEINA


¿Ets inconformista? No especialment. El que no suporto és la gent que no para de queixar-se. ¿Radical en alguna cosa? Escoltava Manolo Kabezabolo. Per sort d'això ja fa molts anys. Maniàtic? No sóc racista però no suporto els parisiens. ¿Què és el més curiós que has viscut? Entrar a una jornada de portes obertes i sortir amb visat i feina a NYC. ¿Quin és el teu màxim objectiu amb la teva feina? Sentir-me satisfet. ¿Quantes hores dorms? Menys de les que voldria. ¿A la teva vida, de l'1 al 10, com d'important diries que és per a tu la feina? La meva feina és molt important per a mi. ¿I l'amor? Més. ¿I què adquireix el 10? Sentir-me bé amb mi mateix.


La setmana que ve, entrevista a Piero Martinello, referent de Guillermo Brotons, maquetada per Adriana Petit, referent d’Alicia Carrera.

Projecte dissenyat en col·laboració amb Workship, i fotografia de Michael de Pasquale.