CRÍTICA DE CINEMA
EULÀLIA IGLESIAS

La desaparición de Eleanor Rigby

** Direcció i guió: Ned Benson. 119 minuts. Estats Units (2014). Amb Jessica Chastain, James McAvoy, William Hurt, Isabelle Huppert. Per a devots de Jessica Chastain i reivindicadores de James McAvoy

L’atractiu principal de La desaparición de Eleanor Rigby, presentar tres films, dos dels quals mostraven la mateixa història des del punt de vista dels seus dos protagonistes, va esvair-se en mans de Harvey Weinstein. El productor ha acabat distribuint una única versió de la pel·lícula, que combina les tribulacions vitals de l’Eleanor i el Connor, una parella que s’enamora i se separa quan una tragèdia afecta les seves vides. El primer llargmetratge de Ned Benson és un ambiciós drama independent que vol copsar el dolor d’un matrimoni en crisi però no pot evitar recórrer a certs tics melodramàtics. Malgrat que no puguem veure el projecte tal com el va concebre el director, part de la força de la pel·lícula segueix sent una estructura que salta d’un protagonista a l’altre i arracona a l’el·lipsi (fins al final) el nucli del conflicte. Al voltant de la parella, Benson hi situa un reguitzell de secundaris esplèndids (Isabelle Huppert, William Hurt, Ciarán Hinds...) que apuntalen els terrabastalls íntims d’uns personatges amarats de dolor que intenten reconstruir les seves vides.